Permalänk
Medlem

https://www.asus.com/Motherboards-Components/Motherboards/All...

Bios update verkar vara lösningen, ny mikrokod för 11th gen cpu kom 30/3-21

// LZ

Permalänk
Medlem

Spänningen är olidlig! får se snart hoppas jag 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Tack som fan, ska testa det imorgon med en usb sticka då jag inte har en nu.

Permalänk
Medlem

Nemas problemas! tänkte tom om det sket sig, om du kan få fram några *beep* koder, men hoppas vi inte behöver det 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

https://www.asus.com/Motherboards-Components/Motherboards/All...

Bios update verkar vara lösningen, ny mikrokod för 11th gen cpu kom 30/3-21

// LZ

Skrivet av Ludde72:

Nemas problemas! tänkte tom om det sket sig, om du kan få fram några *beep* koder, men hoppas vi inte behöver det 😎

Har just testat att försöka uppdatera min bios med usb sticka och det verkar inte fungera. Tror ni jag måste ha en kompatibel cpu för att ens kunna?

Permalänk
Medlem

Oh no'es, jag kommer inte på mer asså, har du nära till butiken och om dem har service så kanske det lutar åt det enklaste, men att vänta suger ju med ja men, jah.. 🤔🙂
Du har gjort vad du kan och lite till kan du ju säga 🙂

Permalänk
Medlem

bruksen till ditt moderkort är ju ganska otydlig. Men jag tolkar det som att du med en 8gb USB sticka som är formaterad FAT32 kan kopiera in en bios fil som döps till xxxx.CAP, stoppar in denna sticka i en USB2 port o startar burken så ska bios recovery 3 dra igång. Men manualen är VÄLDIGT vag på detta.

På mitt MSI kort så har jag en dedikerad USB port för detta + en knapp för att starta processen

// LZ

Permalänk
Medlem

Ahh yes, bra fångat, jag tolka det som att han uppdatera moderkortet men funka inte endå.. 😏
fat32 ska det vara, yes 😎
Och namnge BIOS filen till ASUS.CAP och observera så det inte blir annat som ASUS.CAP.annat
Och där finns bilder på sidan, ser ju ut som att det borde kvitta vilken USB stickan är i då, annars är ASUS väldigt otydliga med märkningen 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

bruksen till ditt moderkort är ju ganska otydlig. Men jag tolkar det som att du med en 8gb USB sticka som är formaterad FAT32 kan kopiera in en bios fil som döps till xxxx.CAP, stoppar in denna sticka i en USB2 port o startar burken så ska bios recovery 3 dra igång. Men manualen är VÄLDIGT vag på detta.

På mitt MSI kort så har jag en dedikerad USB port för detta + en knapp för att starta processen

// LZ

Skrivet av Ludde72:

Ahh yes, bra fångat, jag tolka det som att han uppdatera moderkortet men funka inte endå.. 😏
fat32 ska det vara, yes 😎
Och namnge BIOS filen till ASUS.CAP och observera så det inte blir annat som ASUS.CAP.annat
Och där finns bilder på sidan, ser ju ut som att det borde kvitta vilken USB stickan är i då, annars är ASUS väldigt otydliga med märkningen 🙂

Vet nu vad felet var när jag gick till min lokala datafix. PSU’n var trasig direkt ur kartongen
Jävla jobbigt det ska vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeVah:

Vet nu vad felet var när jag gick till min lokala datafix. PSU’n var trasig direkt ur kartongen
Jävla jobbigt det ska vara

Oj, men redan fått lokaliserat felet iaf och därmed know the fix, hoppas inte det dröjer för länge så vi får se lite smileys vända åt rätt håll snart, hejja! MikeVah! 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Oj, men redan fått lokaliserat felet iaf och därmed know the fix, hoppas inte det dröjer för länge så vi får se lite smileys vända åt rätt håll snart, hejja! MikeVah! 😉

Jadu, inet sa att dom inte kan garantera att jag ska få pengarna tillbaka så kan ju nästan ställa in mig på att jag har gått back 2000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeVah:

Jadu, inet sa att dom inte kan garantera att jag ska få pengarna tillbaka så kan ju nästan ställa in mig på att jag har gått back 2000kr

Dem menar väl att dem får "se vad felet var/är först" vad det är frågan om med det innan dem beslutar något till din fördel, eller emot..
Så servicesnubben såg att allt kommer att funka sen, bara agget som klyddar sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Dem menar väl att dem får "se vad felet var/är först" vad det är frågan om med det innan dem beslutar något till din fördel, eller emot..
Så servicesnubben såg att allt kommer att funka sen, bara agget som klyddar sig?

Jo precis, service snubben sa att med ett av deras nät agg så funkade allt super fint....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Dem menar väl att dem får "se vad felet var/är först" vad det är frågan om med det innan dem beslutar något till din fördel, eller emot..

Ja, nästan garanterat så de menar. Var agget defekt från fabrik är de skyldiga att byta ut det eller häva köpet. Inet har eller ingen anledning att krångla med det då tillverkaren nästan garanterat kommer att ersätta den trasiga produkten.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Dem menar väl att dem får "se vad felet var/är först" vad det är frågan om med det innan dem beslutar något till din fördel, eller emot..
Så servicesnubben såg att allt kommer att funka sen, bara agget som klyddar sig?

https://ibb.co/ZKy9m4f

Nu kmr det vara ett helvete att se vad problemet kommer vara då det tydligen inte var problem med nätagget........

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeVah:

Det är orginal kablarna som följer med ja. Hade först några svart vita från cable mod som jag nu bytt ut när det inte fungerade

Dom där mod-kablarna, är du säker på att de var gjorda för din nätdel? Annars kan mycket väl något på t.ex. moderkortet packat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Dom där mod-kablarna, är du säker på att de var gjorda för din nätdel? Annars kan mycket väl något på t.ex. moderkortet packat...

Jo dom var till för mitt nätagg då jag kollade deras hemsida först så att det just skulle funka. För vet bara att det är skillnad mellan corsairs nätagg och typ resten av industrins

Permalänk
Medlem

Ohh nej, men asså, datordoktorn sa väl att allt var moln och rosor och att allt funka med annat agg, jaha, vad händer nu, whats the plan? 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Ohh nej, men asså, datordoktorn sa väl att allt var moln och rosor och att allt funka med annat agg, jaha, vad händer nu, whats the plan? 😎

Jadu, efter jag satte i grafikkortet så funkade allt tydligen. Fattar inte hur eller varför men nu funkar det så jag ska inte klaga

En bild har jag iaf att dela med mig nu
https://ibb.co/F32TR5d

Tusen tack för hjälpen till alla i tråden och till dig att ni orkade lägga eran tid på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeVah:

Jadu, efter jag satte i grafikkortet så funkade allt tydligen. Fattar inte hur eller varför men nu funkar det så jag ska inte klaga

En bild har jag iaf att dela med mig nu
https://ibb.co/F32TR5d

Tusen tack för hjälpen till alla i tråden och till dig att ni orkade lägga eran tid på detta

Med all den belysningen så blev det nog en riktig Haaaleluljah!-moment för dig 😅😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeVah:

Jadu, efter jag satte i grafikkortet så funkade allt tydligen. Fattar inte hur eller varför men nu funkar det så jag ska inte klaga

En bild har jag iaf att dela med mig nu
https://ibb.co/F32TR5d

Tusen tack för hjälpen till alla i tråden och till dig att ni orkade lägga eran tid på detta

Fyfan vad sexig dator!!!!

Visa signatur

Kreff