PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Helt plötsligt plingade det till i postnord-appen och jag ser att mitt paket från MM finns att hämta ut. Ser då också att 5 min tidigare har jag fått ett mejl från MM om att min order har skickats, så det verkar som om det kan bli lite strul och delay med vad jag antar är automatiska mejl-utskick när något lämnar lagret.

Så ni som inte fått mejl än kan hålla hoppet uppe lite i alla fall

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliaswho:

När beställde du?

Fre 23 apr. 16:49

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Skaffa dig ett liv seriöst, vissa har för mycket tid och är alldeles för avundsjuka. Låt folket tjäna pengar.

"Registrerad Apr 2021"

The scalper has spoken!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Nu börjar Dustin skicka ut sina!

Permalänk
Avstängd

Har någon av er försökt validera sin kod? Ifall ja, hur gick det för er?

Permalänk
Medlem

Vill bara få tag i ett ps5 nu... Jag har nu väntat i ett halvår för att få ett från komplett och det har stått ”förväntas i lager 3e maj”. Nu har det ändrats till 31a december som ett fiktivt datum. Vill bara ge de mina pengar så att jag kan få ett ps5 någon gång men det verkar ju inte hända. Kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limmesin:

Vill bara få tag i ett ps5 nu... Jag har nu väntat i ett halvår för att få ett från komplett och det har stått ”förväntas i lager 3e maj”. Nu har det ändrats till 31a december som ett fiktivt datum. Vill bara ge de mina pengar så att jag kan få ett ps5 någon gång men det verkar ju inte hända. Kan någon hjälpa mig?

Jag vet känslan, sitter också med en order hos komplett... sök i tråden efter ordet "distill" där kan du hitta information som hjälper dig på få ett snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Nu börjar Dustin skicka ut sina!

Finns det Fortfarande kvar eller?
Vick du ett nyhetsbrev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bramamen:

Finns det Fortfarande kvar eller?
Vick du ett nyhetsbrev?

Jag tror esafesa menar att Dustin börjar skicka ut sina beställningar/bokningar. Jag tror inte de har på "hyllan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

Jag tror esafesa menar att Dustin börjar skicka ut sina beställningar/bokningar. Jag tror inte de har på "hyllan".

Aaaa såklart!

Permalänk
Medlem

Jag fick e-post från några dagar sedan från Dustin om ändrat leveransdatum.
Beräknad till vårt lager 2021-05-31

Så det lossnar där också, även om det har ju tagit rätt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Har någon av er försökt validera sin kod? Ifall ja, hur gick det för er?

Validerade inom deras deadline på 15:00 igår. Inte fått svar ännu.

Var mina egna uppgifter och inte den som fick koden så har inga större förhoppningar.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Inte blir det mycket PS5 handel på EG om bristvara på dem är beräknat fram till våren 2022 (se senaste nyhetsbrev) och så förvånansvärt många som faktiskt vinner dessa lotterier inte använder koderna själva av en och annan anledning.

Har inte haft turen på min sida i de flertal tävlingar jag gått med i. När en vänlig själ helt frivilligt utan förfrågan sträcker sig ut till mig med en kod så plötsligt motarbetas man av EG. Tråkigt.

Produkten i sig vill man naturligtvis ha, men är principen i sig som är jobbigast att smälta.

Eftersom koderna inte är giltiga i all evighet så kan EG såklart inkludera ej utlösta konsoller i nästa utlottning. EG går inte back på att de inte låter folk sälja koder till höger och vänster privat.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail nu kl 13 om att MM hade återaktiverat koden. Denna gången gick det hur smidigt som helst och ordern är nu lagd! För er som fortfarande väntar på att MM ska höra av sig angående strulande koder så kommer ni förhoppningsvis att få ett mail inom kort. Ha en go Valborg samt helg allihopa!

Permalänk
Medlem

PS5CFJKCAPAZ8XLD4A8MM
Kod till MM som fungerar. Hitta länk till konsolen själv.
Fick själv min ps5 igår!
Varsågod och trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danskbb:

PS5CFJKCAPAZ8XLD4A8MM
Kod till MM som fungerar. Hitta länk till konsolen själv.
Fick själv min ps5 igår!
Varsågod och trevlig helg

Fungerar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danskbb:

PS5CFJKCAPAZ8XLD4A8MM
Kod till MM som fungerar. Hitta länk till konsolen själv.
Fick själv min ps5 igår!
Varsågod och trevlig helg

kanske använd redan?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

"Registrerad Apr 2021"

The scalper has spoken!

Hahah ingen scalper, har lurkat mycket innan men kände det var dags för ett konto. Men tycker däremot inte det är fel att tjäna pengar, men så får vi inte glömma bort att vi bor i Sverige och här ska vi inte tjäna pengar 😄

Permalänk
Medlem

Känner att om ens största problem är scalpers, så har man det jäkligt bra nu under Corona pandemin.
Kommer komma mer, är bara att vara vaksam. ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Känner att om ens största problem är scalpers, så har man det jäkligt bra nu under Corona pandemin.
Kommer komma mer, är bara att vara vaksam. ☺️

Verkligheten är nej, det gör det inte. Bristen förbättras inte förrän någon gång 2022. Konsoler kommer att bli svårare att få

Permalänk
Medlem

Det är någon äcklig råtta nu som skickar ut fake
Mail att man har vunnit på EG. Det är massa stavfel i mailet och det står att man ska klicka på en länk! GÖR INTE DET.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoxValen:

Verkligheten är nej, det gör det inte. Bristen förbättras inte förrän någon gång 2022. Konsoler kommer att bli svårare att få

Bara för att det är brist, som det har varit sedan release, betyder ej att du inte har fler tillfällen att köpa en konsol. 😘

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nu för tiden, är det likadant som för 3080, att folk fortfarande har bokningar sedan release dagen, eller har man lyckats betat av PS5:or och nu bara slumpar ut de som kommer i lager?
Går det boka en någonstans?

Tänker att efterfrågan måste ha mättats något, finns ju inte så många exklusiva spela att spela ännu.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för tips här i tråden!
Köpte ett från retrospelbutiken när dom hade i lager.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Hur ser det ut nu för tiden, är det likadant som för 3080, att folk fortfarande har bokningar sedan release dagen, eller har man lyckats betat av PS5:or och nu bara slumpar ut de som kommer i lager?
Går det boka en någonstans?

Tänker att efterfrågan måste ha mättats något, finns ju inte så många exklusiva spela att spela ännu.

Än finns det tillräckligt med pojkar som ska ha en helt ny konsol för att spela FIFA 2021 (bara)

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Hur ser det ut nu för tiden, är det likadant som för 3080, att folk fortfarande har bokningar sedan release dagen, eller har man lyckats betat av PS5:or och nu bara slumpar ut de som kommer i lager?
Går det boka en någonstans?

Tänker att efterfrågan måste ha mättats något, finns ju inte så många exklusiva spela att spela ännu.

Tyvärr är det fortfarande svårt att få tag på en maskin. Just nu handlar det mest om tur, antingen genom att snubbla över en maskin som finns i lager i 1 timma på någon sida eller genom lotteri på MM och EG. Tror inte någon tar emot bokningar för tillfället, i alla fall inte hos de större återförsäljarna.

Permalänk
Medlem

Vill tipsa er alla som hade problen med att registrera sig som mm club medlemmar sist att försöka igen .

Jag hade jätte problem , visade sig att ladda ner appen till android var enda vägen som gick för mig .

Försökte säkert 15 gånger online utan framgång sist , och första försöket via appen .

Rädd att allt ps5 hets även ger en gigantisk server krash som vid otur kan leda till värre grejer , flera får sina ps5or , men belastningen blir större för varje dag .

Jättekonstigt !

Min ligger på posten och väntar på mig i några dagar till , ligger fortfarande på covid intensivvård och väntar på att bli utskriven :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av N1k391:

Vill tipsa er alla som hade problen med att registrera sig som mm club medlemmar sist att försöka igen .

Jag hade jätte problem , visade sig att ladda ner appen till android var enda vägen som gick för mig .

Försökte säkert 15 gånger online utan framgång sist , och första försöket via appen .

Rädd att allt ps5 hets även ger en gigantisk server krash som vid otur kan leda till värre grejer , flera får sina ps5or , men belastningen blir större för varje dag .

Jättekonstigt !

Min ligger på posten och väntar på mig i några dagar till , ligger fortfarande på covid intensivvård och väntar på att bli utskriven :/

Tack för tips! Krya!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N1k391:

Vill tipsa er alla som hade problen med att registrera sig som mm club medlemmar sist att försöka igen .

Jag hade jätte problem , visade sig att ladda ner appen till android var enda vägen som gick för mig .

Försökte säkert 15 gånger online utan framgång sist , och första försöket via appen .

Rädd att allt ps5 hets även ger en gigantisk server krash som vid otur kan leda till värre grejer , flera får sina ps5or , men belastningen blir större för varje dag .

Jättekonstigt !

Min ligger på posten och väntar på mig i några dagar till , ligger fortfarande på covid intensivvård och väntar på att bli utskriven :/

Tänk på att du kan be någon annan hämta ut åt dig genom att du legitimerar med bank id, om det skulle vara så att du blir kvar längre.

Krya på dig! ❤️‍🩹

Permalänk
Medlem
Skrivet av N1k391:

Vill tipsa er alla som hade problen med att registrera sig som mm club medlemmar sist att försöka igen .

Jag hade jätte problem , visade sig att ladda ner appen till android var enda vägen som gick för mig .

Försökte säkert 15 gånger online utan framgång sist , och första försöket via appen .

Rädd att allt ps5 hets även ger en gigantisk server krash som vid otur kan leda till värre grejer , flera får sina ps5or , men belastningen blir större för varje dag .

Jättekonstigt !

Min ligger på posten och väntar på mig i några dagar till , ligger fortfarande på covid intensivvård och väntar på att bli utskriven :/

Krya!