Strömningstjänsten Paramount+ blir allmänt tillgänglig i Sverige

Permalänk
Medlem

Orka!

Permalänk
Medlem

Kör en i taget och roterar när jag tröttnat på utbudet. Det blir billigt och det är alltid kul precis när man har bytt och upptäcker mycket nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är nu uppe i Netflix, HBO, Amazon, Disney+. Det blir väl en 400-450kr/månaden ungefär. För detta får jag tillgång till hur mycket material som helst.

Och eftersom jag använder AppleTV som streaminglåda så behöver jag inte hålla koll på vilken app som har vad, utan man bara söker på t.ex. "futurama", så fattar ATVn vilken tjänst det finns i, öppnar appen och spelar upp.

Detta är något jag gått och stört mig på ända tills jag skaffade ATV, riktigt smart grej!

Shit hur hinner du med, antar du inte är en gamer och lirar spel som tar 100timmar+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är nu uppe i Netflix, HBO, Amazon, Disney+. Det blir väl en 400-450kr/månaden ungefär. För detta får jag tillgång till hur mycket material som helst.

Och eftersom jag använder AppleTV som streaminglåda så behöver jag inte hålla koll på vilken app som har vad, utan man bara söker på t.ex. "futurama", så fattar ATVn vilken tjänst det finns i, öppnar appen och spelar upp.

Detta är något jag gått och stört mig på ända tills jag skaffade ATV, riktigt smart grej!

Just detta är något jag stör mig oerhört mycket på med Chromecast TV. Söker jag på nåt i hemskärmen eller vad det kallas, (startsidan kanske?), The Grand Tour ex som jag har via Amazon prime så dyker det upp och ber mig öppna appen.
Men söker jag däremot på ex Alien som finns hos viaplay så får jag enbart upp hyralternativ?

Detta enbart kan få mig att göra bytet, speciellt eftersom jag har en iPhone också.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mpat:

De skall spela in nya avsnitt som utspelar sig efter serien. Michael C Hall är med, och showrunnern från de tidiga säsongerna. Kan eventuellt bli bra, så länge Scott Buck som var showrunner de två sista säsongerna portas från inspelningen

När kommer den då?

Permalänk
Medlem

Vi kör just nu Netflix, Viaplay, Spotify och Mullvad. Det täcker det mesta. Hade jag fått bestämma hade jag roterat de två förstnämnda, men vi är ju fler i familjen så det blir till att betala varje månad. Har även haft Amazon, SF Anytime, HBO, och några andra, men de har fallerat på dåligt utbud/appar etc.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Hur många filmtjänster prenumererar du på?

Om vi räknar med Public service-avgiften så prenumererar jag på en filmtjänst.

Edit: jag har youtube premium också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pirum:

Vi kör just nu Netflix, Viaplay, Spotify och Mullvad. Det täcker det mesta. Hade jag fått bestämma hade jag roterat de två förstnämnda, men vi är ju fler i familjen så det blir till att betala varje månad. Har även haft Amazon, SF Anytime, HBO, och några andra, men de har fallerat på dåligt utbud/appar etc.

Fungerar Netflix bra med mullvad? Dvs amerikanska utbudet?

Permalänk
Medlem

Prime, Netflix, Disney, ATV+, Youtube... Sade nyligen upp Viaplay för att det blev helt enkelt för många bäckar små. Egentligen har Viaplay ett bra utbud men jag kan inte komma över att de har så lågupplöst material med total brist av HDR till ett förhållandevis högt pris.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Netflix, Viaplay, Cmore, Disney+ och Discovery+ har vi.
Har funderat på att ta bort nån tjänst ibland men det är alltid någon här hemma som följer nån serie.
Har ingen linjär tv längre eftersom nästan alla kanaler finns i dessa tjänster (även om det knappt används), och vi betalar nog mindre nu än när vi hade linjär tv + 1-2 streaming tjänster.

Permalänk
Medlem

När kommer Sweclockers+?

Permalänk
Medlem

Kollade in utbudet på paramount, fanns inget där som jag kände var värt priset. Kände knappt igen några av serierna, förutom dexter som redan betats av, så det blir ett stort gäsp och nejtack till paramount.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Det får räcka med Netflix, Viaplay och prime. Ibland blir det HBO om jag ser att det har kommit ut någon serie jag gärna vill följa, och det är hela serien som finns tillgänglig.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Har för många, men det känns tryggt att kunna kliva ur abonnemangen när andan faller på med sådär sjutton hyllmeter film och serier på skivor mest BluRay 2och4K men även en hylla HD-DVD, (även om flertalet av dessa också köpts i nyare format, deras Toshiba spelare börjar bli gammal). Min nyaste TV har android och så lat som jag är ser jag mest genom apparna, då slipper jag mata skivor.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Delar Netflix med tre andra, billigt å bra.

Nöter Breaking Bad, Better Call Saul, osv.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Vila i frid

Intresseklubben noterar att grundutbudet från Comhem ingår i hyran. Titta på TV? Nä, hänga på SweClockers rular!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

https://dexter.fandom.com/wiki/Season_Nine

Blir alltid oroad när skådespelare står med som producenter.
Framförallt när dom inte var det från början av en serie.

Bara för att man tituleras producent så betyder inte det att man producerar. Ofta är det ett sätt att marknadsföra sig, t.ex. kan en riskkapitalist stå som medproducent när allt de gjort är att skriva på bankpapper. Så troligen var det ett krav från skådisens manager att istället för högre lön så skulle han få producenttitel och en del av vinsten.

Helt enkelt bara en avtalsfråga och inget som påverkar slutresultatet. Extremt vanligt i Hollywood.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Netflix och Comhemplay+ (eller vad det heter) är filmtjänsterna här hemma. Comhemplay ingår gratis i Comviq-abonnemanget (mobil) ett år, så gratis är gott..

Använder också streamingtjänsterna cineasterna.com och viddla.se gratis på mitt lånekort. (Biblioteket alltså).
Glor väl på en-två filmer totalt per vecka. Linjärtv är bara FTA här hemma.
La ner betal-TV (Viasat) för ett par år sedan, minskade månadskostnaden för "TV" från 600 till 159 eller vad nu Netflix kostar nu.

Kollar mest YT (adblock) på olika nerdprogram om hårdvara. (90% av skärmtiden. haha). Fast YT kanske inte räknas i sammanhanget?

Permalänk
Medlem

Kabel-TV kan ju kosta lika mycket som att ha flera strömningstjänster samtidigt. Det har alltid varit svindyrt, det är varken nytt eller särskilt uppseendeväckande.

Själv skulle det alldrig falla mig in att betala de priserna för att få allt, oavsett format. Jag betalar för F1TV Pro av ren nördig motivation. Och TV-avgiften, vilket jag anser är rätt eftersom jag tittar en hel del på SVT både linjärt och Play. Och så köper jag en hel del film på DVD/BD (några tusen kronor på per år), i samlarsyfte och av någon slags nostalgi (trots allt ganska sällan jag tittar på samma film flera gånger). Det är kanske en generationsfråga vad man ser som rimligt, och att yngre och/eller mer hippa personer ser det som naturligt att jonglera femtioelva abonnemang.

Permalänk
Medlem

När kommer kvalitén bli bättre på streamingen? Har bara Viaplay själv och visst duger den om man kollar på plattan när man ska sova men de andras tjänster kanske är bättre?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Finns det inget motsvarande "tv.nu" för streamingtjänster? Jag tycker det är så svårt att veta vart man ska vända sig om vill se en viss serie/film. Får oftast spender 15 min att bläddra igenom varje tjänst på tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Finns det inget motsvarande "tv.nu" för streamingtjänster? Jag tycker det är så svårt att veta vart man ska vända sig om vill se en viss serie/film. Får oftast spender 15 min att bläddra igenom varje tjänst på tvn.

Kolla om https://www.playpilot.com/se/ eller https://www.justwatch.com/se är bra. Har inte grottat mig ner i dom än, men verkar vettiga.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"Young Dexter: A pshycho in the making"
Pilot: Watch young Dexter as he kills hes first small animal and deals with a school bully

Typ?
Hade hoppats på att Dexter temat skulel dö med serien.
Blev ju katastrofalt dålig se senare säsongerna.
Och slutet var ju helt makalöst fegt.

Det kommer en ny säsong.
OT: Så roterar jag 2-3st men visst hade varit bättre med en enda tjänst som är lite dyrare men har allt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd

Börjar absolut bli lite många streamingtjänster, samtidigt får man ju ett ganska bra utbud. Jag har Netflix, Disney+, Hulu annonsfritt och Youtube Premium så totalt ~450 i månaden vilket känns något saftigt, men jämför jag med morsan och hennes man så betalar de 700-800 i månaden för satellit-TV och jag har ju mycket mer att välja på (bortsett från typ sport som jag inte bryr mig det minsta om) och generellt bättre bildkvalitet.

Permalänk
Medlem

Alla filmer jag ser har jag valt ut och skaffat själv, behöver ingen streamingtjänst som håller mig i handen och som mest ändå promotar sina egna skräpfilmer framför kvalitetsproduktioner.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag har börjat köpa filmer via min Apple-TV istället om jag vill se något, det är för många tjänster nu. Kommer dock bli intressant och se vilka som blir kvar efter att bubblan spricker och marknaden bli för mättad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Har det snackats om datum? Minns jag läste en rubrik för typ ett år sen men har inte hållt mig uppdaterad

Ping @anon300311 också. Officiellt är det ”Fall 2021”:

https://www.youtube.com/watch?v=ZvImJz6hRl0

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Kolla om https://www.playpilot.com/se/ eller https://www.justwatch.com/se är bra. Har inte grottat mig ner i dom än, men verkar vettiga.

Playpilot är toppen, rekommenderas!

Visa signatur

Jag har värsta speldatorn, med massa komponenter.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Megacrash:

Shit hur hinner du med, antar du inte är en gamer och lirar spel som tar 100timmar+ ?

Hinner med och hinner med, vissa dagar efter jobbet vill man bara ligga i soffan och glo nån serie, vissa dagar vill man ploga lite RDR2

Jag är singel just nu, och med covid så är ju ens sociala cirkel lite snävare då man inte kan gå ut på sociala tillställningar längre... Efter covid blir det kanske att säga upp HBO, dom har ju bara serier med 1timmes-avsnitt

Skrivet av RVX:

Just detta är något jag stör mig oerhört mycket på med Chromecast TV. Söker jag på nåt i hemskärmen eller vad det kallas, (startsidan kanske?), The Grand Tour ex som jag har via Amazon prime så dyker det upp och ber mig öppna appen.
Men söker jag däremot på ex Alien som finns hos viaplay så får jag enbart upp hyralternativ?

Detta enbart kan få mig att göra bytet, speciellt eftersom jag har en iPhone också.

Min TV har ju alla appar inbyggda och det funkar ju smidigt, men den kan liksom inte "länka ihop" abbonemangen som ATV kan. Vänta tills Apple släpper nya AppleTV, och köp en beggad 4K, du lär komma undan med en tusenlapp, bara det är värt för funktionaliteten.

En annan fördel är fjärrkontrollen med sin lilla touchpad, det är helt underbart att scrolla fram och bak i filmer/serier med den. Siri funkar sådär, jag kan t.ex. bara säga "American dad" medans jag håller in mikrofonknappen, så hittar den själv sen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta börjar spåra ur lite.

Kan dem inte släppa en plattform som innehållar alla tjänster som "kanaler" och så får man betala olika mkt beroende mpå hur många utgivare man vill ha tillgång till. Lite som det var med kabeltvutbud förr.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm