Förvärrad vattenbrist i Taiwan fortsätter hota kretstillverkningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Jo, i och för sig. Men nederbörden kan ju bli orättvis fördelad, och regnet kan komma i perioder. Undrar om det på sikt kommer bli mer nederbörd i Taiwan? Man får hoppas på det i alla fall.

Jag har följt konflikten mellan Kina och deras grannländer ett tag, det här handlar inte om väder det kan jag garantera. Kina går fram som en ångvält och har absolut inga betänkligheter hur brutala de kan vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jag har följt konflikten mellan Kina och deras grannländer ett tag, det här handlar inte om väder det kan jag garantera. Kina går fram som en ångvält och har absolut inga betänkligheter hur brutala de kan vara

Okej. Tack för info. Inser att jag själv inte är särskilt insatt.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Okej. Tack för info. Inser att jag själv inte är särskilt insatt.

Jag hade inte förlitat mig särskilt mycket på det han påstår. Det är vattenbrist för att det har regnat för lite, inte för att Kina går fram som en ångvält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jag hade inte förlitat mig särskilt mycket på det han påstår. Det är vattenbrist för att det har regnat för lite, inte för att Kina går fram som en ångvält.

Absolut. Jag försöker vara öppen för olika scenarion och tolkningar. Det är bara intressant att se hur folk resonerar, specieltt som jag inte är särskilt insatt.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.