Permalänk
Medlem

Väntar i skrivande stund på en Logitech Streamcam 1080p/60fps webcam.

Kommer mest ha den till videomöten men kände att man lika gärna kunde gå upp några hundralappar och få riktigt bra kvalitet, webcam är väl en såndär sak man köper en gång och varför då snåla.

Kan vara kul att ha något som är dugligt att spela in med om lusten skulle uppstå.

Väntar även på en 1000-burk portionssnus med bergamott från Swedsnus.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri0n3:

Jag hade en Seat Leon ST Cupra 290 (Innan Cupra blev eget bilmärke) för två år sen. Du kommer inte bli missnöjd...

Var så många BMW-förare som försökte köra om och ikapp mig men de hade inte en suck.

Har en 2017 ST 300 nu så jag vet vad som väntar

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nice, synd att man inte kan välja på fler färger imo! Gick in och skulle prova själv =\ .. var är puderrosa, chockgrön och pippigul liksom?

Hahaha kan aldrig finnas för många färger nej

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Ska hämta upp ett paket på DHL service point under dagen, kommit ifrån Japan. Skickades lördags kväll och framme nu. Rätt imponerande ändå

Exakt samma hände mig, bra jobbat av DHL. Fick YAXI pads till mina porta pro https://www.yaxi.jp/

Permalänk
Medlem

Cykeldäck.... Så upphetsande....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NcLr:

Cykeldäck.... Så upphetsande....

Jahaja, jag känner mig träffad. Jag beställde cykeldäck från Amazon eftersom det var i princip halva priset. Båda däcken är rejält ovala ena värre än det andra, vem vet hur gamla dessa stenhårda däck är. Att returnera däcken blir 2 mil för mig...

Även det att Postnord ej skickar till närmaste ombud längre trots dessa "virustider" och precis lägligt när postnord erbjuder leverans till närmaste ombud till en kostnad av 39:-. "Postnord skyller på leverantörer".
Jag får träffa dussintals mer personer helt enkelt för att kunna fixa cykeln p.g.a Postnord.
Ovanstående händer även för mina vänner och bekanta när Postnord började med tjänsten att leverera till närmaste ombud.

Visa signatur

“The first duty of a man is to think for himself”.
HP Pavilion, AMD 3700X, HP RTX 2060 Super.

Permalänk
Medlem

Väntade på paket (en Kindle), postnord med hemleverans.

Från min arbetsplats i mitt hem så ser jag rakt ned på brevlådorna till husen i föreningen.
Plötsligt så kom postnord bilen i hög fart in på parkeringen och posten delades snabbt ut till respektive brevlåda.

Härligt tänkte jag och tittade med förväntan i min blick på postnord bilen som stod 2 meter från kartan över området där alla husnummer är tydligt markerade.
Mindre än 15 sekunder efter att posten lagts i lådorna så försvann postnord bilen i lika hög fart som den kommit.

...
Pling sa telefonen som informerade mig om att "Leverans kunde inte ske då mottagaren är okänd. Försändelsen skickas tillbaka till avsändaren."
...

Tack postnord, jag imponeras ständigt av att er förmåga att leverera under era kunders förväntningar, oavsett hur lågt förväntningarna sjunker.

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk
Medlem

Just nu en ny kolv till jaktbössan. Beställt för två och en halv månad sedan, men skeppades idag.
Får som om man ska byta ut handgrepp och säkringsomställare härnäst. Tar aldrig slut på saker att byta ut och uppgradera känns det som.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Brooks wireless fighting board för att uppgradera min hembygda hitbox som för närvarande består av en MC Cthulhu. Beställt från aliexpress så lär ta ett par månader...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Just nu en ny kolv till jaktbössan. Beställt för två och en halv månad sedan, men skeppades idag.
Får som om man ska byta ut handgrepp och säkringsomställare härnäst. Tar aldrig slut på saker att byta ut och uppgradera känns det som.
https://www.brownells.se/WebRoot/MediaDefinition/userdocs/skus/l_100018066_2_m.jpg?sig=93e0c47331b1cc991be6b33ab2dad57a46a896dee91d46ea3dac07335e8647fa

Jaktbössa? Vad har du där den där passar in?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Böcker att läsa för mina söner. Har beställt En världsomsegling under havet, Skattkammarön och Bilbo.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Wish prylar till huset... Här köper man bara kvalitet 😂

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

2st E5-2680 v2 för en virtualiserings burk. Och en SSD som boot disk.
Har köpt skit mycket grejer för ett homelab den senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Böcker att läsa för mina söner. Har beställt En världsomsegling under havet, Skattkammarön och Bilbo.

Läste Skattkammarön för ungarna för ett halvår sen. Men kände att dom var lite för små för den. 5 & 7 år.
Vill läsa Bilbo men avvaktar lite tills den yngsta blivit något år till.
Bröderna Lejonhjärta var otroligt populär hos den äldsta.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Xiaomi Portable Vacuum Cleaner Mini så jag kan dammsuga bilen smidigt men även hörnen och ställen som Roborocken inte når.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk

Vi har en åtta månaders Labrador hemma så jag väntar på skarvklämmor till robotgräsklipparens begränsningskabel, samt ett par nya skor till mig.

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en extraspole till en Sage Spectrum LT #5/6 för sommarfiske efter harr i norrland, väntat 2 månader på den, tillverkare ska få ihop en batch till mitten av Maj.
Ett gäng flugor som jag inte avslöjar vilka det är.

200m flourocarbon 0.61mm, 1500m Sufix Superbraid 832 0.38 till sommarens laxfiske även det i härliga norrland, ett gäng 3-vägs lekande, laxflugor och en Shimano Calcutta Conquest.

5 paket totalt som jag väntar på och kanske lite annorlunda mot vad alla andra väntar på, jag har slutat spela och insett hur sjukt mycket pengar jag sparar på att inte köpa massa onödiga mikrotransaktioner, bara tagit mig 2 år att köpa en jäkla massa fiskeprylar, 5 flugspön varav favorite år Sage Igniter, 7 vanliga spinspön, 3 laxspön med rullar, håvar, vadare, flytring.
Det är sjuka summor men inte ens i närheten av vad spel kostar.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Philips AC4236 bör väl dyka upp i slutet på veckan.
Nu blir det förhoppningsvis lite bättre inomhusmiljö när pollensäsongen drar igång.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Väntar på Returnal och Resident Evil Village! Båda skickade idag och kommer fram imorgon 🙏

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jefe:

Väntar på en Philips AC4236 bör väl dyka upp i slutet på veckan.
Nu blir det förhoppningsvis lite bättre inomhusmiljö när pollensäsongen drar igång.

Uäh, nu blev jag avis. Legat däckad i omgångar i ett par veckor redan på grund av pollen, måste göra något åt saken.

EDIT: Nu väntar jag också på en luftrenare. Blev en Xiaomi Air Purifier 3C som aldrig kommer se röken av en uppkoppling.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en Teraflops-poster från SweC/FZ 👍

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zector:

Väntade på paket (en Kindle), postnord med hemleverans.

Från min arbetsplats i mitt hem så ser jag rakt ned på brevlådorna till husen i föreningen.
Plötsligt så kom postnord bilen i hög fart in på parkeringen och posten delades snabbt ut till respektive brevlåda.

Härligt tänkte jag och tittade med förväntan i min blick på postnord bilen som stod 2 meter från kartan över området där alla husnummer är tydligt markerade.
Mindre än 15 sekunder efter att posten lagts i lådorna så försvann postnord bilen i lika hög fart som den kommit.

...
Pling sa telefonen som informerade mig om att "Leverans kunde inte ske då mottagaren är okänd. Försändelsen skickas tillbaka till avsändaren."
...

Tack postnord, jag imponeras ständigt av att er förmåga att leverera under era kunders förväntningar, oavsett hur lågt förväntningarna sjunker.

På mig brukar de köra "Mottagaren ej hemma" fast jag är hemma vid tillfället.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en Acer X34GS borde komma imorgon

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av hasseb64:

Väntade på paket fick dem till slut från Kina, beställde 3 st led-slingor av en säljare, lite udda format på dessa.
Hur som helst, säljaren skickar 3 separata små paket, den här lilla affären kostade mig mer än 33% än vad jag räknade med.
Lär aldrig beställa något igen direkt från Kina kan jag säga.

Säljaren vill väl att Postnord ska få tredubbelt betalt för förtullningen, 225 kr istället för 75 kr i avgift.

Skrivet av Flutters:

Ska hämta upp ett paket på DHL service point under dagen, kommit ifrån Japan. Skickades lördags kväll och framme nu. Rätt imponerande ändå

Mitt paket skickades i fredags och kom också fram idag, fast hemleverans denna gång.

Skrivet av AplAy:

Jag väntar på att paket skall hämtas av ÅF då jag gjorde en ångerrätt - vilket gjordes då grejen paja som jag skulle använda varorna till - på varor i obrutna förpackningar (kan säljas till fullpris igen). Jag undrar om ÅF kommer att försöka med en fuling att låta paketet ligga tills att ångerättstiden löper ut?!

Det räcker med att du postar returen innan tiden för ångerrätt går ut. Många butiker gör dock en fuling och vägrar hämta ut försändelser från ombudet utan låter försändelserna gå i retur till köparen. Jag vet inte om du i detta fall behöver göra något extra (som t.ex. att hämta ut försändelsen när den kommer i retur och skicka iväg den till butiken en gång till) eller om du kan strunta i vad som händer med försändelsen efter att du skickat iväg den och endast behöver vänta på att få tillbaka pengar från butiken. Jag tycker att det är lite tveksamt om lagen skulle tillåta att butiker som inte står för returfrakten skulle kunna bestämma att endast vissa fraktsätt (med hemleverans) får användas eftersom detta gör att det blir dyrare för kunden att skicka iväg sina returer.

Permalänk
Medlem

Växter

Väntar på lite terrarie växter. Postas med postmord, men dessa brukar klara sig ganska bra, tål en hel del.
Vi får se alltid lika spännande.

Marcgravia rectiflora

Bromelia Neoregelia Fireball

Bromelia Neoregelia Zoe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Läste Skattkammarön för ungarna för ett halvår sen. Men kände att dom var lite för små för den. 5 & 7 år.
Vill läsa Bilbo men avvaktar lite tills den yngsta blivit något år till.
Bröderna Lejonhjärta var otroligt populär hos den äldsta.

Mina är 9 och 7 tänker att det borde funka bra. Om jag kan få 9-åringen att slita sig från fortnite. Alternativt läser jag bara för honom. De lägger sig olika tider.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väntar på det enda glidmedlet som gäller (Astroglide - har bokstavligen testat 20 olika märken och det är lätt det bästa). Sen blir det åka av

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Väntar på det enda glidmedlet som gäller (Astroglide - har bokstavligen testat 20 olika märken och det är lätt det bästa). Sen blir det åka av

NICE!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kommenterande 2:

Säljaren vill väl att Postnord ska få tredubbelt betalt för förtullningen, 225 kr istället för 75 kr i avgift.Mitt paket skickades i fredags och kom också fram idag, fast hemleverans denna gång.Det räcker med att du postar returen innan tiden för ångerrätt går ut. Många butiker gör dock en fuling och vägrar hämta ut försändelser från ombudet utan låter försändelserna gå i retur till köparen. Jag vet inte om du i detta fall behöver göra något extra (som t.ex. att hämta ut försändelsen när den kommer i retur och skicka iväg den till butiken en gång till) eller om du kan strunta i vad som händer med försändelsen efter att du skickat iväg den och endast behöver vänta på att få tillbaka pengar från butiken. Jag tycker att det är lite tveksamt om lagen skulle tillåta att butiker som inte står för returfrakten skulle kunna bestämma att endast vissa fraktsätt (med hemleverans) får användas eftersom detta gör att det blir dyrare för kunden att skicka iväg sina returer.

Jag fick stå för returfrakten (140 SEK) pga. köpvillkor. Varornas värde ligger på cirka 850 SEK så vore riktigt sugit om de ignorerade varan som nu ligger fram till och 17:e maj hos ombud. Jag får ringa idag och säga att jag då måste ändra TrustPilot-betygena (2 st) hos dem i och med denna situation. När det väl fixats så ändrar jag tillbaka betygen igen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |