Pump whine och klickande ljud Lian Li Galahad 360 AIO

Permalänk
Medlem

Pump whine och klickande ljud Lian Li Galahad 360 AIO

Hej!

Installerade min Lian Li Galahad 360 AIO idag och tycker pumpen är väldigt högljudd. Dels pumpwhine men även ett klickande ljud när jag byter hastighet eller när jag startar datorn . Hade en Phanteks Glacier 240 AIO innan som var knäpptyst i jämförelse men ville hellre ha en 360mm och Lian Li passade bättre i mitt chassi så bytte.

Ställer jag ner pumpen på 50% så blir det bättre men det låter fortfarande. 100% låter på tok för mycket och överröstar allt annat i burken men hästlängder.

Här är en video på ljudet. Den är först på 100% sen sänker jag till 20% och sen tillbaka till 100%. När jag ställer tillbaka på 100% kan ni höra klickljudet jag pratar om.

http://imgur.com/a/9p9MhoW

Är detta normalt?? Tycker kylaren är så sjukt snygg så skulle vilja köra med den.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Hej

Har en exakt likadan kylare som jag köpte på Webhallen 02/2021. Har vare sig högt ljud från pumpen eller klickande.

Bor du i Sthlm kan du få komma och lyssna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathial:

Hej

Har en exakt likadan kylare som jag köpte på Webhallen 02/2021. Har vare sig högt ljud från pumpen eller klickande.

Bor du i Sthlm kan du få komma och lyssna.

Ok va konstigt. Kanske är fel på min då. Vore otroligt jobbigt isåfall när allt äntligen är monterat och klart. Du har inte ställt in pumphastighet heller? Den är tyst ändå?

Bor för långt bort tyvärr.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Pumpen körs på default 3333 / 3341 RPM.

Jag tycker iaf att den är tyst, endast fläktarna som låter. Är monterad på en 5800X så ibland varvar den upp bara för att det är roligt men aldrig hört knäppande eller whine.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathial:

Pumpen körs på default 3333 / 3341 RPM.

Jag tycker iaf att den är tyst, endast fläktarna som låter. Är monterad på en 5800X så ibland varvar den upp bara för att det är roligt men aldrig hört knäppande eller whine.

I mitt fall så är pumpen det man hör i mitt bygge, även på 50%. Blir nog en retur av denna. Synd då den är väldigt fin att titta på. Har läst lite mer och är iaf inte ensam. Gamers nexus hade detta ljud på båda sina ex dom testade.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Har du monterat den rätt?
Alltså pumpen lägre än Reservoar/inlet&outlet i loopen.

Nu kör inte jag samma kylare som du utan jag kör NXZT X53 240MM till gpu och en x73 360mm till CPU. Och det enda man hör av mina är fläktarna.
Mina pumpar rullar ut ca 3400 rpm vid load och det går inte ens höra att de jobbar.

För cpu så har jag monterat inlet&outlet i botten av chassit. Och då är reservoaren toppen i loopen.
För gpu så är inlet&outlet i främre delen av chassit.
Och reservoaren i bakre delen av chassit.

Pumpen får aldrig vara högsta punkten i loopen.

Du vet säkert redan om detta redan men

Kanske var tur att jag inte köpte Lian Li vattenkylning, det var hårfint mellan NXZT och Lian Li där Lian Li är betydligt snyggare men NXZT verkade ge mer prestanda/kr.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Har du monterat den rätt?
Alltså pumpen lägre än Reservoar/inlet&outlet i loopen.

Nu kör inte jag samma kylare som du utan jag kör NXZT X53 240MM till gpu och en x73 360mm till CPU. Och det enda man hör av mina är fläktarna.
Mina pumpar rullar ut ca 3400 rpm vid load och det går inte ens höra att de jobbar.

För cpu så har jag monterat inlet&outlet i botten av chassit. Och då är reservoaren toppen i loopen.
För gpu så är inlet&outlet i främre delen av chassit.
Och reservoaren i bakre delen av chassit.

Pumpen får aldrig vara högsta punkten i loopen.

Du vet säkert redan om detta redan men

Kanske var tur att jag inte köpte Lian Li vattenkylning, det var hårfint mellan NXZT och Lian Li där Lian Li är betydligt snyggare men NXZT verkade ge mer prestanda/kr.

Tack för svar. Radiatorn sitter i toppen, alltså över pumpen. På 100% pumpspeed är det helt outhärdligt, hörs mycket mer än alla fläktarna i chassit tillsammans i idle läge.

Såhär ser det ut.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

I mitt fall så är pumpen det man hör i mitt bygge, även på 50%. Blir nog en retur av denna. Synd då den är väldigt fin att titta på. Har läst lite mer och är iaf inte ensam. Gamers nexus hade detta ljud på båda sina ex dom testade.

Vad tråkigt att höra och vilken tur jag verkar ha haft i sådant fall.
Hur fungerar den i övrigt, hur ser tempsen ut etc?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tack för svar. Radiatorn sitter i toppen, alltså över pumpen. På 100% pumpspeed är det helt outhärdligt, hörs mycket mer än alla fläktarna i chassit tillsammans i idle läge.

Såhär ser det ut.

https://i.imgur.com/0YIwTOZ.jpg

Jäkla snyggt bygge.
Ja då kan vi utesluta att du monterat den fel iallafall.

Reklamera hela paketet. Nog inte mycket annat du kan göra tyvärr.

Det du skulle kunna göra är väl att lossa kylaren och prova olika ställningar för att se om det blir bättre men jag tvivlar.

Eller vänta nu, du har monterat den tvärtom mot mig.
Fast att jag kör min till GPU. Prova montera inlet&outlet i främre delen av chassit istället för där bak.
Långsökt att det skulle hjälpa men värt att pröva.

Reservoaren är i botten av radiatorn, alltså motsatt håll från där inlet&outlet är.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Jäkla snyggt bygge.
Ja då kan vi utesluta att du monterat den fel iallafall.

Reklamera hela paketet. Nog inte mycket annat du kan göra tyvärr.

Det du skulle kunna göra är väl att lossa kylaren och prova olika ställningar för att se om det blir bättre men jag tvivlar.

Eller vänta nu, du har monterat den tvärtom mot mig.
Fast att jag kör min till GPU. Prova montera inlet&outlet i främre delen av chassit istället för där bak.
Långsökt att det skulle hjälpa men värt att pröva.

Reservoaren är i botten av radiatorn, alltså motsatt håll från där inlet&outlet är.

Tack

Ja jag är sjukt less nu. Lagt så mycket tid och så får jag plocka ur allt. Har haft sån oflyt med detta bygget. AIO pump som låter som en utombordare, Lian Li Strimer Plus kablar som bara blinkar när jag kopplar dom till Asus Aura och en chipset fläkt på moderkortet som har ett missljud. Aja, bara att ge sig på att plocka ur......

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tack

Ja jag är sjukt less nu. Lagt så mycket tid och så får jag plocka ur allt. Har haft sån oflyt med detta bygget. AIO pump som låter som en utombordare, Lian Li Strimer Plus kablar som bara blinkar när jag kopplar dom till Asus Aura och en chipset fläkt på moderkortet som har ett missljud. Aja, bara att ge sig på att plocka ur......

Jag förstår din frustration!
Mitt bygge var inte heller fläckfritt kan jag lova dig, var många gånger jag kände för att bara sälja skiten som den stod och köpa mig en PS5.
Mina problem började med att jag först knäckte 2 fläktfästen och glömde brickan så jag mosade in kylflänsen på 360 radiatorn. Och sen kändes det som att sakerna inte fick plats... men efter många om och men och milimetrar hit och dit så gick allting in nätt och jämt. För att sen inse att jag glömt koppla in alla sladdar på moderkortet så fick montera ur allt igen.
För att sen inse att kylaren i toppen tog i ram-minnena och monterade jag den innan ramen så fick jag ej i ramen.
Startade upp datorn och insåg att jag monterat en av fläktarna åt fel håll så fick montera ur skiten igen.

Ja fyfan men nu är det på plats och rullar på fint!

Hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tack

Ja jag är sjukt less nu. Lagt så mycket tid och så får jag plocka ur allt. Har haft sån oflyt med detta bygget. AIO pump som låter som en utombordare, Lian Li Strimer Plus kablar som bara blinkar när jag kopplar dom till Asus Aura och en chipset fläkt på moderkortet som har ett missljud. Aja, bara att ge sig på att plocka ur......

Du får gärna uppdatera i tråden om det skulle lösa sig på ett eller annat sätt så att fler som hittar tråden kan ta hjälp av vad som löste problemet.

Hoppas du får ordning på det iallafall

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Du får gärna uppdatera i tråden om det skulle lösa sig på ett eller annat sätt så att fler som hittar tråden kan ta hjälp av vad som löste problemet.

Hoppas du får ordning på det iallafall

Tja!

Absolut det kan jag göra Just nu lutar det åt att jag går tillbaka till den ursprungliga tanken och gör en https://www.inet.se/produkt/5323361/phanteks-glacier-one-240m...

Den finns dock bara i 240mm i vit så det var en av anledningarna till att jag bytte till Lian Li Galahad. Blir snyggare eftersom den fyller upp hela toppen på chassit och tycker även att pumphuvudet är snyggare på Galahad. Det verkar dock vara ett lotteri överlag med AIO kylarna. Min Phanteks jag hade var knäpptyst men har läst om Pump whine även på dessa. Samtidigt så rapporterar många Lian Li Galahad ägare att deras pumpar inte låter. Så lotteri som sagt. Man kan ju inte hålla på och skicka tillbaka för mycket grejer heller.

Skillnaden mellan Phanteks och Galahad är att Phanteksen är 4pin och Galahad 3pin. Så styrningen på pumpen är bättre på Phanteksen

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tja!

Absolut det kan jag göra Just nu lutar det åt att jag går tillbaka till den ursprungliga tanken och gör en https://www.inet.se/produkt/5323361/phanteks-glacier-one-240m...

Den finns dock bara i 240mm i vit så det var en av anledningarna till att jag bytte till Lian Li Galahad. Blir snyggare eftersom den fyller upp hela toppen på chassit och tycker även att pumphuvudet är snyggare på Galahad. Det verkar dock vara ett lotteri överlag med AIO kylarna. Min Phanteks jag hade var knäpptyst men har läst om Pump whine även på dessa. Samtidigt så rapporterar många Lian Li Galahad ägare att deras pumpar inte låter. Så lotteri som sagt. Man kan ju inte hålla på och skicka tillbaka för mycket grejer heller.

Skillnaden mellan Phanteks och Galahad är att Phanteksen är 4pin och Galahad 3pin. Så styrningen på pumpen är bättre på Phanteksen

Jag måste slå ett slag för NZXT 360mm och tycker den presterar grymt bra när den kyler min i9-9900k klockad till 5ghz på alla kärnor.
Tråkigt att de enbart finns i Svart så NZXT är väl ett big no no för dig. Finns sprayfärg 🤣

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Jag måste slå ett slag för NZXT 360mm och tycker den presterar grymt bra när den kyler min i9-9900k klockad till 5ghz på alla kärnor.
Tråkigt att de enbart finns i Svart så NZXT är väl ett big no no för dig. Finns sprayfärg 🤣

Haha ja i detta bygget går svart bort tyvärr Men verkar vara en riktigt fin kylare annars

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Här är bilder på dom båda byggena. Tycker själv det är snyggare med Lian Li kylaren. Men kanske inte är helt dumt med Phanteks heller.
http://imgur.com/a/bR5lsgG

http://imgur.com/a/QTjuKqr

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Här är bilder på dom båda byggena. Tycker själv det är snyggare med Lian Li kylaren. Men kanske inte är helt dumt med Phanteks heller.
http://imgur.com/a/bR5lsgG

http://imgur.com/a/QTjuKqr

Tycker nog att bild två har snyggast pump!
Lite ovanlig form jämfört med standard rundapumparna.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Tycker nog att bild två har snyggast pump!
Lite ovanlig form jämfört med standard rundapumparna.

Tack, ja den kanske inte är så dum ändå Tack för smakråd

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tja!

Absolut det kan jag göra Just nu lutar det åt att jag går tillbaka till den ursprungliga tanken och gör en https://www.inet.se/produkt/5323361/phanteks-glacier-one-240m...

Den finns dock bara i 240mm i vit så det var en av anledningarna till att jag bytte till Lian Li Galahad. Blir snyggare eftersom den fyller upp hela toppen på chassit och tycker även att pumphuvudet är snyggare på Galahad. Det verkar dock vara ett lotteri överlag med AIO kylarna. Min Phanteks jag hade var knäpptyst men har läst om Pump whine även på dessa. Samtidigt så rapporterar många Lian Li Galahad ägare att deras pumpar inte låter. Så lotteri som sagt. Man kan ju inte hålla på och skicka tillbaka för mycket grejer heller.

Skillnaden mellan Phanteks och Galahad är att Phanteksen är 4pin och Galahad 3pin. Så styrningen på pumpen är bättre på Phanteksen

Hur gjorde du med Galahaden? Jag är lite inne på en sådan för att få det enhetligt. Jag har nu vitt Lian Li chassi och vita Lian Li's AL120-fläktar (fan vad grymma dom är, älskar dom) men min AIO är en NZXT z63 och jag orkar inte ha en massa olika programvaror för att styra sakerna.
Tänkte mest om du gjort RMA och fått en som var tyst eller om du bara bytte till Phanteks rakt av.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Hur gjorde du med Galahaden? Jag är lite inne på en sådan för att få det enhetligt. Jag har nu vitt Lian Li chassi och vita Lian Li's AL120-fläktar (fan vad grymma dom är, älskar dom) men min AIO är en NZXT z63 och jag orkar inte ha en massa olika programvaror för att styra sakerna.
Tänkte mest om du gjort RMA och fått en som var tyst eller om du bara bytte till Phanteks rakt av.

Hej!

Jag testade 2 sen gav jag upp. Synd, för jäklar va snygg den är. Kan hända att det är bättre med nyare batchar.

Nu har jag allt kopplat via Corsair Icue. Bytte till Corsair fläktar. Phanteks AIOn och Strimer plus går att koppla med adaptrar.

Såhär blev det.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag testade 2 sen gav jag upp. Synd, för jäklar va snygg den är. Kan hända att det är bättre med nyare batchar.

Nu har jag allt kopplat via Corsair Icue. Bytte till Corsair fläktar. Phanteks AIOn och Strimer plus går att koppla med adaptrar.

Såhär blev det.

https://i.imgur.com/iDemYWM.jpg

Äsch vad tråkigt. Får kanske chansa och beställa en ändå. Kan ju alltid skicka tillbaka om det skiter sig för mig också.

Riktigt snyggt bygge btw!

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Äsch vad tråkigt. Får kanske chansa och beställa en ändå. Kan ju alltid skicka tillbaka om det skiter sig för mig också.

Riktigt snyggt bygge btw!

Tack!

Ja gör så, det är en riktigt snygg kylare. Jag ska tillägga att jag är ljudkänslig också, särskilt för pumpwhine och liknande ljud. Körde man pumpen på runt 50% så var det inte så farligt, kylningen räckte gott och väl till ändå.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ok va konstigt. Kanske är fel på min då. Vore otroligt jobbigt isåfall när allt äntligen är monterat och klart. Du har inte ställt in pumphastighet heller? Den är tyst ändå?

Bor för långt bort tyvärr.

Låter som när en flugor flyger in i mina fläktar, skräp i "loopen".
Kan juh vara nån skit som kommit från tillverkningen, metallspån eller något som in te borde vara där.

Du kanske kan skicka videon till stället där du köpte kylaren.

Låter det även om du ställer upp hastigheten?

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)