XCloud beta, hur fungerar det för er?

Permalänk
Medlem

XCloud beta, hur fungerar det för er?

Jag provade Xcloud beta på min iPhone och iPad idag. Fungerade väldigt dåligt, bild och ljud laggar. Även kontrollern (ps4) har en ganska rejäl input-lag.

Jag har ganska bra uppkoppling, 250/250. Tycker att detta borde fungera bättre. Vart ligger servrarna för xcloud? Kan väl inte vara så illa att dom ligger i usa?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Jag provade Xcloud beta på min iPhone och iPad idag. Fungerade väldigt dåligt, bild och ljud laggar. Även kontrollern (ps4) har en ganska rejäl input-lag.

Jag har ganska bra uppkoppling, 250/250. Tycker att detta borde fungera bättre. Vart ligger servrarna för xcloud? Kan väl inte vara så illa att dom ligger i usa?

Skulle du kunna prova på en PC som är kopplad med sladd? För att vara säker på att det inte var t.ex Wifi som är problemet.

Har inte provat själv än, men fick mail igår tror jag det var att jag har tillgång.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Micke_JKUR: Kan inte svara direkt på vart servrarna ligger men kan säga att jag har samma upplevelse som du haft.
Det är verkligen stor skillnad mot hur det fungerar på android vilket är riktigt synd.
Jag får hoppas man kommer med en vettig uppdatering inom kort då det vanligtvis fungerar riktigt bra för mig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Kör det via webbläsaren. Går hyfsat, kört wreckfest t.ex. men med jämna mellanrum laggar det till som bara den.
Däremot har jag inte haft något input-lag (xbox one kontroll).
Men har funkat bra från linux, osx och windows i chrome och edge.

Såvitt jag förstod så ligger servrarna lite överallt i deras datacenter. Dvs man har ingen aning om var man kör någonstans ifrån

Dom har väl som jag förstår släppt på en mycket större mängd testare nu så får väl se vad uppföljningen blir.
Kom ihåg att svara på utvärderingen efter varje spelsession bara så att dom kommer någonvart.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Tack för svar alla!

Jag ska prova på min PC (trådat internet) imorrn och se hur det fungerar. Kan man spela xcloud med mus och tangentbord eller måste man ansluta spelkontroll?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

På Android fungerar xCloud fantastiskt för mig (via Xbox appen). Lite lagg så klart, men inte så det stör för det mesta och bilden ser hur bra som helst ut.

I webbläsaren (på datorn då) är det en annan femma dock. Ospelbart mycket lagg och bildkvalitèn obrukbar, man ser hela tiden kompressionsartefakter och det känns helt som vad det är, en videoström.

Permalänk
Medlem

Själv har jag konstaterat att i mitt fall rullar det betydligt bättre över 4G på telefonen än när jag är ansluten till Wi-Fi..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Fungerar hur bra som helst på min dator med fast lina på 500/500 och har testat en 5-6 spel

Permalänk
Medlem

Krävs ju en del av uppkopplingen så har man bara lite skakig wifi så märks det rätt tydligt. Vet inte om web lösningen är känsligare än appen för Android men är jag för långt ifrån eller inte använder 5ghz så funkar det så där även med Android appen. Kör jag på datorn som är ansluten med kabel så är det i det närmaste felfritt.

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte kommer åt xcloud? Verkar vara något server fel. Samma sak med Geforce Now, får inte igång den tjänsten heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Någon mer som inte kommer åt xcloud? Verkar vara något server fel. Samma sak med Geforce Now, får inte igång den tjänsten heller.

Inga problem för mig nu med xcloud iaf.