MC - förstahoj, körkort och utrustning [Samlingstråd]

Permalänk
Vila i frid

Deviset för vi-som-inte-bryr-sig-om-andra, en billig korvätarhjälm som sitter som en smäck är bättre än en snygg som sitter lite lagom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Efter att ha testat lite av Course grejer tidigare så är jag mycket skeptisk haha. Har tagit i med tårna också i asfalten när jag lagt ner hojen lite oväntat mycket. Då är jag nöjd att jag köpte det bästa från Alpinestars. (Sportboots)

Precis. Jag är skeptisk men ändå rätt nöjd.
Bra pris för det man får iom att det är xlmotos egna märke.
Men det kommer som sagt bli mer bastanda skor nästa köp men dessa håller nog nåt år eller så till.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

När man köper skydd(för det är ju vad syftet främst är) så bör man överväga vad man väljer bort mellan olika val och om skiten träffar fläkten, kommer man fortfarande vara nöjd med sitt val? Vissa säger att skor duger för viss körning men inom kommuner kan det vara allt från 30-80 km/h och man vet aldrig hur en olycka kommer se ut. Så jag tycker det är svårt att bedöma bort en viss typ av skydd endast baserad på var man åker eller vilka hastigheter.

Personligen kan jag aldrig se att jag kommer köpa skor över stövlar. En väska med ett par vanliga skor och kläder är inte så svårt att få med sig.

Permalänk
Medlem

Ok, som nybliven offroadhojsägare så har det uppstått en utrustningsfråga. Jag har bara skinnställ att åka i idag och det funkar sådär i skogen... Sedan tidigare har jag crosshjälm och crossstövlar så jag behöver ett vettigt textilställ och handskar anpassade för grus/offroad. Har knappt någon koll alls på det segmentet - vad ska man ha?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Ok, som nybliven offroadhojsägare så har det uppstått en utrustningsfråga. Jag har bara skinnställ att åka i idag och det funkar sådär i skogen... Sedan tidigare har jag crosshjälm och crossstövlar så jag behöver ett vettigt textilställ och handskar anpassade för grus/offroad. Har knappt någon koll alls på det segmentet - vad ska man ha?

Själv kör jag med Revit Cayenne Pro som helställ, alternativt Know Urbane Pro samt cayenne pro byxorna.
Beroende på värme, och de båda fungerar riktigt bra.

Handskar kör jag på Revit Sand 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Själv kör jag med Revit Cayenne Pro som helställ, alternativt Know Urbane Pro samt cayenne pro byxorna.
Beroende på värme, och de båda fungerar riktigt bra.

Handskar kör jag på Revit Sand 3

Tack, kollar upp direkt!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Ok, som nybliven offroadhojsägare så har det uppstått en utrustningsfråga. Jag har bara skinnställ att åka i idag och det funkar sådär i skogen... Sedan tidigare har jag crosshjälm och crossstövlar så jag behöver ett vettigt textilställ och handskar anpassade för grus/offroad. Har knappt någon koll alls på det segmentet - vad ska man ha?

Vill du ha det bästa (o dyraste!) - köp Klim!

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Jag har precis köpt min första hoj och väntar nu på att lite kläder ska komma hem samt att få en läkartid för intyg för övningskörningstillståndet. Kan meddela att det kryper i hela kroppen och jag bara vill ut och åka så fort som möjligt.

Jag har inte köpt allt nytt utan lånar stövlar och hjälm av min far för att hålla ner kostnaderna så jag inte behöver köpa allt nytt direkt. Skor är nog nästa grej jag köper då de jag lånar är nån storlek för stora och jag inte gillar när det passar dåligt.

Nu en fråga till er med lite mer erfarenhet här i tråden. Vad är åsikten om skor liknande https://www.xlmoto.se/mc-utrustning/mc-stovlar_c12/mc-skor_c5... ? Jämfört med mer klassiska mc-stövlar? Är de mycket sämre skydd och borde undvikas eller är det mer eller mindre samma sak och det är mer en smakfråga? För jag är mer inne på de som liknar normala skor eftersom jag tycker dom är snyggare och tror att de är mer bekväma.

Jag lyckades inte hitta några vanliga stövlar som passade mig så köpte ett par relativt billiga kängor (https://www.handelsboden.com/skor/street-1/lindstrands-sko-dr...). Inget fel på dom men förmodligen inte lika sköna som det du länkade men känns rejäla.

När jag körde risktvåan så hade en tjej hade liknande det du länkade och det tillät dom inte att använda pga dåligt ankelskydd samt snörning. Mina skor funkade inte heller pga snörning mao. Nu hade de extra utrustning så man kunde låna men kan tänka mig att det varierar vart du kör, både vad som tillåts och om det finns att låna. Min storlek fanns dock inte så slutade med att jag fick köra med mina ändå Kan vara värt ha i åtanke bara. Drygt stå där och inte få köra helt plötsligt.

Blev ju lite orolig att man skulle bli nekad på uppkörningen sen men enligt dom så hade trafikverket inte lika hårda krav (om än hårda) men det återstår att se!

Och som andra skrev - se till att skaffa dig en hjälm som passar dig asap. Egentligen innan du skaffar skor (om du nu måste prioritera). Suger förlora en fot men är nog ganska tråkigt att ha kvar fötterna men ändå inte kunna gå efter en rejäl smäll med dålig hjälm. Har du inte megahuvud som mig så lär det finnas billigare plasthjälmar som gör jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Ok, som nybliven offroadhojsägare så har det uppstått en utrustningsfråga. Jag har bara skinnställ att åka i idag och det funkar sådär i skogen... Sedan tidigare har jag crosshjälm och crossstövlar så jag behöver ett vettigt textilställ och handskar anpassade för grus/offroad. Har knappt någon koll alls på det segmentet - vad ska man ha?

Icon har också schysta jackor och byxor i tyg/skinn (Contra 2) för offroad körning om du är ute efter den stilen 😉

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

Har fått så många svar att jag inte citerar alla.

Jag borde ha varit lite tydligare angående hjälmen märker jag. Hjälmen är 3 år gammal och i stort oanvänd eftersom min far märkte att den inte riktigt passade honom efter att han använt den en handfull gånger. Mig passar den däremot utmärkt.

Angående skorna så hade jag ingen aning om att de kunde ha åsikter om dem när man ska köra riskutbildningen eller uppkörningen. Jag tog för givet att om de har godkända skydd så är de ok att använda. Men det var bra info, får kanske tänka om och ta riktiga stövlar i första hand ändå.

Tack för alla tips och det stora engagemanget i mina frågor Nu är det bara att vänta på tid för läkarintyg sen ut och börja öva.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Har fått så många svar att jag inte citerar alla.

Jag borde ha varit lite tydligare angående hjälmen märker jag. Hjälmen är 3 år gammal och i stort oanvänd eftersom min far märkte att den inte riktigt passade honom efter att han använt den en handfull gånger. Mig passar den däremot utmärkt.

Angående skorna så hade jag ingen aning om att de kunde ha åsikter om dem när man ska köra riskutbildningen eller uppkörningen. Jag tog för givet att om de har godkända skydd så är de ok att använda. Men det var bra info, får kanske tänka om och ta riktiga stövlar i första hand ändå.

Tack för alla tips och det stora engagemanget i mina frågor Nu är det bara att vänta på tid för läkarintyg sen ut och börja öva.

På risktvåan är det körskolan som bestämmer reglerna. På uppkörningen är det trafikverket och de följer mer rimliga restriktioner. De kräver godkända mc kläder men bryr sig inte mer än så.
Lagen säger ju enbart hjälm när du väl har kortet...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

På risktvåan är det körskolan som bestämmer reglerna. På uppkörningen är det trafikverket och de följer mer rimliga restriktioner. De kräver godkända mc kläder men bryr sig inte mer än så.
Lagen säger ju enbart hjälm när du väl har kortet...

När jag körde upp förra året, så var det faktiskt en som fick åka hem pga att skorna eller stövlarna va för slitna. dem såg jävligt slita ut dock. Såg ut som dem knappt höll ihop och stack ut rätt mycket då allt annat va nytt.

Vet att när vi samlades på skolan innan vi skulle köra till uppkörningen så var det en av lärarna som just påpekade detta innan men personen gjorde inget åt det då.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Kan bara flika in där angående uppkörningen, en snubbe dök bara upp i rejäla kängor men inte mc boots och utan ryggskydd, blev direkt attackerad av uppköraren som tog upp det, sedan kuggade killen direkt på krypkörningen. Så ge ingen anledning till dem att klaga, även om hjälm är det enda som krävs så borde man veta bättre efter risk ettan

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

När jag körde upp förra året, så var det faktiskt en som fick åka hem pga att skorna eller stövlarna va för slitna. dem såg jävligt slita ut dock. Såg ut som dem knappt höll ihop och stack ut rätt mycket då allt annat va nytt.

Vet att när vi samlades på skolan innan vi skulle köra till uppkörningen så var det en av lärarna som just påpekade detta innan men personen gjorde inget åt det då.

Skrivet av NatureBoyyy:

Kan bara flika in där angående uppkörningen, en snubbe dök bara upp i rejäla kängor men inte mc boots och utan ryggskydd, blev direkt attackerad av uppköraren som tog upp det, sedan kuggade killen direkt på krypkörningen. Så ge ingen anledning till dem att klaga, även om hjälm är det enda som krävs så borde man veta bättre efter risk ettan

Absolut! Jag körde upp med MC jeans och uppkörning frågasatte om det var riktiga byxor eller vanliga. Visade även höft och knäskydd så var han nöjd. Men som ni säger, ge inget att klaga på så är det säkrast. Vad man har på sig efter man tagit kortet är upp till var och en men jag kör full utrustning varje gång. Livet är viktigare än några minuter här och där.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Skydd är alltid en avvägning mellan skydd/komfort/stil och massa annat. De bästa skydden är de du använder. Den mest vanliga kompromissen som många inklusive mig själv gör är ryggskyddet. Bäst är en separat ryggskyddsväst som sitter som en smäck på ryggen. Men det är mer praktiskt med ett ryggskydd integrerat i jackan.

Om man arbetspendlar och söndagsåker (ej buskör) så är såna lägre skor som ändå har ankelskydd och i övrigt är gjorda för mc antagligen helt tillräckligt. Eftersom jag kör en stor tung hoj (AT) och gillar att köra grus och single track så vill jag ha höga stövlar med ordentliga skydd för smalbenen. Välter 240kg hoj och smalbenet hamnar i kläm mellan hojen och en sten så kan det vara skillnaden mellan att åka därifrån för egen maskin eller försöka få tag på någon med ATV att hämta mig och ge mig skjuts till sjukhuset.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd

Någon som kör annat visir än klart i sin hjälm?

Funderar på att köpa en sån här att sätta i för riktigt soliga dagar: https://www.shoei-europe.com/shop/en/spareparts/full-face-hel...

Men det uppfyller ju inte ECE R 22/05. Läste dock en artikel, som jag inte hittar nu, att det inte är något någon har "åkt fast för" i Sverige än så länge. Men kravet är ju egentligen 80 % ljusgenomsläpplighet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Lagerlöf:

Men det uppfyller ju inte ECE R 22/05.

Så länge man inte åker fast för användande av valfria solglasögon tror jag polisen har annat för sig än att kontrollera ECE-märkningen på ditt hjälmvisir. Möjligen att du kan blir stoppad och bötfälld i Tyskland där man verkar mer rabiata på reglementen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Någon som kör annat visir än klart i sin hjälm?

Funderar på att köpa en sån här att sätta i för riktigt soliga dagar: https://www.shoei-europe.com/shop/en/spareparts/full-face-hel...

Men det uppfyller ju inte ECE R 22/05. Läste dock en artikel, som jag inte hittar nu, att det inte är något någon har "åkt fast för" i Sverige än så länge. Men kravet är ju egentligen 80 % ljusgenomsläpplighet.

Problemet med den typen av visir är att plötsligt kommer ett skuggigt parti mellan höga träd samtidigt som solen gick i moln och helt plötsligt ser du jättedåligt. Det kan någon kontra med att det är precis samma som att köra med mörka solglasögon och på det är mitt svar att ja, det är precis lika korkat.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Problemet med den typen av visir är att plötsligt kommer ett skuggigt parti mellan höga träd samtidigt som solen gick i moln och helt plötsligt ser du jättedåligt. Det kan någon kontra med att det är precis samma som att köra med mörka solglasögon och på det är mitt svar att ja, det är precis lika korkat.

Mja, så mörka är de faktiskt inte. Har redan ett inbyggt solvisir man kan fälla ned, men problemet är att det immar igen väldigt lätt då den saknar pinlock. Går ändå att använda det mitt på dagen om det blir lite molnigt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Någon som kör annat visir än klart i sin hjälm?

Funderar på att köpa en sån här att sätta i för riktigt soliga dagar: https://www.shoei-europe.com/shop/en/spareparts/full-face-hel...

Men det uppfyller ju inte ECE R 22/05. Läste dock en artikel, som jag inte hittar nu, att det inte är något någon har "åkt fast för" i Sverige än så länge. Men kravet är ju egentligen 80 % ljusgenomsläpplighet.

Tjena!

Jag var i samma sits som du är i. Jag körde alltid med klart visir. Det mörka visiret såg väldigt fräckt ut men var helt värdelöst på kvällarna eller om man körde in i en tunnel, extremt svårt o se ngt.

Så därför valde jag att just köpa spegel visir istället. Det blev mellanting mellan klart visir och mörka. Jag är helnöjd med mitt och har testat o köra igenom tunnlar och på kvällarna vid 22:00. Inga bekymmer och man ser allt fint. Detta är dock min personliga åsikt om detta.

detta köpte jag: Sepgelvisir Shoei

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Absolut! Jag körde upp med MC jeans och uppkörning frågasatte om det var riktiga byxor eller vanliga. Visade även höft och knäskydd så var han nöjd. Men som ni säger, ge inget att klaga på så är det säkrast. Vad man har på sig efter man tagit kortet är upp till var och en men jag kör full utrustning varje gång. Livet är viktigare än några minuter här och där.

Jag kör också mc jeans men har inga höftskydd. Tänkte köpa till det. Vilka byxor samt skydd har du? Vet du om det är standard mått på sådana? För de som går köpa till i samma märke ser inte så rejäla ut...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OceanK:

Tjena!

Jag var i samma sits som du är i. Jag körde alltid med klart visir. Det mörka visiret såg väldigt fräckt ut men var helt värdelöst på kvällarna eller om man körde in i en tunnel, extremt svårt o se ngt.

Så därför valde jag att just köpa spegel visir istället. Det blev mellanting mellan klart visir och mörka. Jag är helnöjd med mitt och har testat o köra igenom tunnlar och på kvällarna vid 22:00. Inga bekymmer och man ser allt fint. Detta är dock min personliga åsikt om detta.

detta köpte jag: Sepgelvisir Shoei

Tack för infon! Jag ska inte köpa ett mörkt visir dock, utan den jag länkade är också ett spegelvisir fast blå/orange/röd-skimrande. Samma ljusgenomsläpplighet som det blåa (dom du länka) och silver. Verkar vara 24-30 % ljusgenomsläpplighet på de flesta alternativa visir. Förutom "mellow smoke" som har dryga 50 %.

Men har sneglat på det med silver också faktiskt. Har du möjlighet att slänga upp en bild på hjälmen med visiret? Svårt att hitta bra bilder på visiren när de är monterade. Men då hjälmen är grå/vit kanske silver är ett bättre val.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Tack för infon! Jag ska inte köpa ett mörkt visir dock, utan den jag länkade är också ett spegelvisir fast blå/orange/röd-skimrande. Samma ljusgenomsläpplighet som det blåa (dom du länka) och silver. Verkar vara 24-30 % ljusgenomsläpplighet på de flesta alternativa visir. Förutom "mellow smoke" som har dryga 50 %.

Men har sneglat på det med silver också faktiskt. Har du möjlighet att slänga upp en bild på hjälmen med visiret? Svårt att hitta bra bilder på visiren när de är monterade. Men då hjälmen är grå/vit kanske silver är ett bättre val.

Funkar denna bild eller vill du ha från annan vinkel?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Vill du ha det bästa (o dyraste!) - köp Klim!

Shit, du skojade inte... Deras värstingjackor kostar ju hälften av vad jag gav för hojen men jag ska försöka åka och prova en Marrakesh och en Traverse, de verkar vettiga.

Skrivet av oceanic:

Icon har också schysta jackor och byxor i tyg/skinn (Contra 2) för offroad körning om du är ute efter den stilen 😉

Tack för tipset men Icon gör väl mest gatgrejer med lite attityd? Contra 2 har meshpaneler på framsidan, jättebra en varm dag på gatan men kommer släppa igenom regn på fem minuter. Kollar resten av deras sortiment nu btw, Raiden verkar mer lämplig för den här typen av åkning.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OceanK:

Funkar denna bild eller vill du ha från annan vinkel?

https://i.postimg.cc/VvjcCkg7/IMG-0290.jpg

Ser bra ut

Svåra val det här..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Någon som kör annat visir än klart i sin hjälm?

Funderar på att köpa en sån här att sätta i för riktigt soliga dagar: https://www.shoei-europe.com/shop/en/spareparts/full-face-hel...

Men det uppfyller ju inte ECE R 22/05. Läste dock en artikel, som jag inte hittar nu, att det inte är något någon har "åkt fast för" i Sverige än så länge. Men kravet är ju egentligen 80 % ljusgenomsläpplighet.

Jag har kört gata med mörkt visir i alla år, fördelarna överväger definitivt nackdelarna iaf med den typen av körning jag gör. Man ser dåligt i skymningsljus men då får man planera runt det eller byta till det klara.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ser bra ut

Svåra val det här..

Vad du än väljer så är spegelvisir rätt väg att gå tycker jag. Förresten så har jag även kompletterat hjälmen(shoei, vilket du också hade?) nu med goprofäste i fronten utan att det sticker ut. sjukt slimmat fäste ifall du är en sådan som filmar

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halogen:

Jag har kört gata med mörkt visir i alla år, fördelarna överväger definitivt nackdelarna iaf med den typen av körning jag gör. Man ser dåligt i skymningsljus men då får man planera runt det eller byta till det klara.

Ja men precis, jag tänkte att om man är ute på längre turer eller reser bort kan man bara ta med det klara visiret ifall att. Tar man bara en nöjestur är det ju orimligt att det skulle bli så mörkt från ingenstans

Skrivet av OceanK:

Vad du än väljer så är spegelvisir rätt väg att gå tycker jag. Förresten så har jag även kompletterat hjälmen(shoei, vilket du också hade?) nu med goprofäste i fronten utan att det sticker ut. sjukt slimmat fäste ifall du är en sådan som filmar

Ah ok. Ja inget man gör än men finns ju en risk att man fortsätter utöka inköpen ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja men precis, jag tänkte att om man är ute på längre turer eller reser bort kan man bara ta med det klara visiret ifall att. Tar man bara en nöjestur är det ju orimligt att det skulle bli så mörkt från ingenstans

Ah ok. Ja inget man gör än men finns ju en risk att man fortsätter utöka inköpen ;D

Låt mig ta en bild på setupen så får du se återkommer strax

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja men precis, jag tänkte att om man är ute på längre turer eller reser bort kan man bara ta med det klara visiret ifall att. Tar man bara en nöjestur är det ju orimligt att det skulle bli så mörkt från ingenstans

Ah ok. Ja inget man gör än men finns ju en risk att man fortsätter utöka inköpen ;D

Sitter väldigt slimmad och följer hjälmens former:
Stör heller inte luftintags reglaget på hjälmen

Går självklart att jusetra vinkeln på armen.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop