Webhallen - Hörlurar slutat ladda

Permalänk

Webhallen - Hörlurar slutat ladda

Hej,

Jag köpte ett par PowerBeats Pro Wireless från Webhallen för ungefär 1.5 år sedan.
För ungefär en vecka sedan så slutade vänstra hörluren ladda. Jag kontaktade Webhallen och de
sa att jag skulle lämna in dem för undersökning. Jag gjorde det och då fick jag detta meddelande tillbaka:
""Yttre åverkan i form av intryckt/borttaget mesh i hörlurar. Se uppladdade bilder. Felet täcks ej av Apples garanti."

Det jag undrar är, har ni hört om något liknande förut? Att pga detta mesh är borta så ska garantin ej gälla längre?
Meshet är borta på både vänster och höger men jag anser detta som vanligt wear&tear och det sa Apple kundtjänst också första
gången jag pratade med dem. Dessa hörlurar är ju till för att användas i svettiga miljöer då de är träningshörlurar.

Jag är bara så förvånad över detta svar.

Vad tycker ni?

Permalänk

med tanke på att Beats inte direkt är förknippade med kvalitet så misstänkte jag att nätet satt som på billiga 99-199:- lurar limmat längs kanten under gummipluggarna och såg ut som att jag var korrect enligt bilder jag hittade på google och denna konstruktion brukar resultera i att dessa nät lossnar antingen om man tar av gummipluggarna för rengöring/byte eller att de helt enkelt bara plötsligt släpper utan förvarning pga "fuktig" miljö aka användning.

personligen anser jag inte att detta ska påverka garanti då nätet inte direkt fyller någon funktion mer än att saker ska komma in eller peta sönder på högtalarelementet typ vilket det verkligen gör ett högst marginellt jobb att göra då oftast oavsett märke petar du hårdare än att en fluga landar på det går det rakt igenom.

men samtidigt kan det ju påverka att det ev kommit in något skräp i luren som påverkar laddningen men ganska tveksamt om inte konstruktionen är totalt vidöppen invändigt då laddning och själva luren sitter mer eller mindre i varsin ände på luren.

så är en svår nöt.

sen brukar ju inte apple heller vara medgörliga vid garantiärenden då de har alla ursäkter i världen för att få dig att i första hand köpa en ny istället för att de ska få betala för att ersätta "deras" produkter.

var lite jobbig och ifrågasätt hur petskyddet för högtalaren möjligt skulle kunna påverka laddning då dessa sitter i varsin ände på luren typ och nätet är inget fuktskydd om de påstår fuktskada då vatten skulle bara rinna rakt igenom.

i värsta fall om det är totalt omedgörligt kan du ju alltid ta det via ARN även om du kommer få räkna med att det kommer ta ganska lång tid.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

Hej,

Jag köpte ett par PowerBeats Pro Wireless från Webhallen för ungefär 1.5 år sedan.
För ungefär en vecka sedan så slutade vänstra hörluren ladda. Jag kontaktade Webhallen och de
sa att jag skulle lämna in dem för undersökning. Jag gjorde det och då fick jag detta meddelande tillbaka:
""Yttre åverkan i form av intryckt/borttaget mesh i hörlurar. Se uppladdade bilder. Felet täcks ej av Apples garanti."

Det jag undrar är, har ni hört om något liknande förut? Att pga detta mesh är borta så ska garantin ej gälla längre?
Meshet är borta på både vänster och höger men jag anser detta som vanligt wear&tear och det sa Apple kundtjänst också första
gången jag pratade med dem. Dessa hörlurar är ju till för att användas i svettiga miljöer då de är träningshörlurar.

Jag är bara så förvånad över detta svar.

Vad tycker ni?

Jag tycker att Webhallen borde lära sig hur en reklamation fungerar. Utifrån vad du skrivit så får jag känslan att någon bara tagit en snabb titt och konstaterat detta med meshen och sedan inte undersökt mera.

Till att börja med så kan du strunta i vad som gäller för Apples garanti. Det är bra om den går att utnyttja, men inget krav för att kunna få något åtgärdat.

När det gäller felet så måste man se till om denna yttre åverkan har kunnat påverka det fel som uppträtt. Jag kan inte se hur meshen påverkar laddning av lurarna. Sedan måste man också se till om det över huvud taget är yttre åverkan på meshen. Det är kanske också något som egentligen skulle kunna falla under en reklamation, bara att du inte märkt just det felet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Detta påminner mig om när jag skaffade en vattentät digitalkamera. Under en dykresa till röda havet så dog kameran och när jag lämnade in den på reklamation så sa dom bara att den blivit vattenskadad och att detta inte täcktes av garantin.

Efter några samtal med kundtjänst och någon typ av chef så insåg dom att det är rimligt att ge mig en ny produkt. Om något använder ordet "vattentät" som yttersta säljargument så borde garantin gälla om varan skadas av att vara under vatten.

Stå på dig TS.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

med tanke på att Beats inte direkt är förknippade med kvalitet så misstänkte jag att nätet satt som på billiga 99-199:- lurar limmat längs kanten under gummipluggarna och såg ut som att jag var korrect enligt bilder jag hittade på google och denna konstruktion brukar resultera i att dessa nät lossnar antingen om man tar av gummipluggarna för rengöring/byte eller att de helt enkelt bara plötsligt släpper utan förvarning pga "fuktig" miljö aka användning.

personligen anser jag inte att detta ska påverka garanti då nätet inte direkt fyller någon funktion mer än att saker ska komma in eller peta sönder på högtalarelementet typ vilket det verkligen gör ett högst marginellt jobb att göra då oftast oavsett märke petar du hårdare än att en fluga landar på det går det rakt igenom.

men samtidigt kan det ju påverka att det ev kommit in något skräp i luren som påverkar laddningen men ganska tveksamt om inte konstruktionen är totalt vidöppen invändigt då laddning och själva luren sitter mer eller mindre i varsin ände på luren.

så är en svår nöt.

sen brukar ju inte apple heller vara medgörliga vid garantiärenden då de har alla ursäkter i världen för att få dig att i första hand köpa en ny istället för att de ska få betala för att ersätta "deras" produkter.

var lite jobbig och ifrågasätt hur petskyddet för högtalaren möjligt skulle kunna påverka laddning då dessa sitter i varsin ände på luren typ och nätet är inget fuktskydd om de påstår fuktskada då vatten skulle bara rinna rakt igenom.

i värsta fall om det är totalt omedgörligt kan du ju alltid ta det via ARN även om du kommer få räkna med att det kommer ta ganska lång tid.

Jag vet helt ärligt inte hur hörluren ska sluta fungera pga nätet är borta, det är väldigt orimligt för min del. Jag förstår att det har gått 1.5 år sedan jag köpt dem men batteriet borde hålla längre än så? De har dessutom max använts i ett år av denna tid jag ägt dem.

Jag tycker bara Webhallen beter sig väldigt fult i denna situation och att de vill ha 600kr från mig för "undersökningsavgift" innan de lämnar ut dem när det enda de har gjort i detta fall är tittat på produkten med ögat.

Vet inte vad jag ska göra...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

Jag vet helt ärligt inte hur hörluren ska sluta fungera pga nätet är borta, det är väldigt orimligt för min del. Jag förstår att det har gått 1.5 år sedan jag köpt dem men batteriet borde hålla längre än så? De har dessutom max använts i ett år av denna tid jag ägt dem.

Jag tycker bara Webhallen beter sig väldigt fult i denna situation och att de vill ha 600kr från mig för "undersökningsavgift" innan de lämnar ut dem när det enda de har gjort i detta fall är tittat på produkten med ögat.

Vet inte vad jag ska göra...

Du ska kontakta dem och säga att du inte förstår hur det de skrivit hänger ihop med felet på produkten. Om nätet trillat bort så vill du få det också fixat. Därmed kan du inte betala undersökningsavgiften.

Har de konstaterat att det är batteriet som gett upp så har du nog inget att hämta. Batterier brukar ses som förbrukningsvara. Men då får de ju kontatera att det inte är någon annan elektronik som gett upp. Det kan ju lika gärna vara fel på något som har med laddningen att göra.

Problemet med lurarna är nog att de inte går att öppna, men det är ju inte ditt problem. Vill inte Webhallen ta reklamationen så får de ju skäligen göra en undersökning av vad som faktiskt är fel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har de konstaterat att det är batteriet som gett upp så har du nog inget att hämta. Batterier brukar ses som förbrukningsvara.

Trams!
Lurarna är ju 18 månader gamla, så att skylla på batterierna är ju helt felaktigt då dessa förväntas ha en mycket längre livstid.

Ponera om det skulle gälla som skäl att neka garantin, då skulle elektronikbranschen stå inför rejäla problem inte minst inom telefon sidan
=>soorrrry dit batteri är slut(18 mån) var god köp en ny lur för 11000:-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Trams!
Lurarna är ju 18 månader gamla, så att skylla på batterierna är ju helt felaktigt då dessa förväntas ha en mycket längre livstid.

Ponera om det skulle gälla som skäl att neka garantin, då skulle elektronikbranschen stå inför rejäla problem inte minst inom telefon sidan
=>soorrrry dit batteri är slut(18 mån) var god köp en ny lur för 11000:-

Lycka till med det.

Beroende på hur man behandlar batteriet så kan det vara betydligt kortare livslängd än 18 månader. Men som sagt får man ju då konstatera att det faktiskt är ett batteriproblem. I detta fallet verkar de ju inte alls ha tittat på det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Lycka till med det.

Beroende på hur man behandlar batteriet så kan det vara betydligt kortare livslängd än 18 månader. Men som sagt får man ju då konstatera att det faktiskt är ett batteriproblem. I detta fallet verkar de ju inte alls ha tittat på det.

Jisses en till "på nätet" som i alla lägen måste ha rätt, ser du inte själv hur urbota korkat ditt resonemang är, och detta på en sida som denna!?
Nä jag återkommer inte mer i tråden.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Du ska kontakta dem och säga att du inte förstår hur det de skrivit hänger ihop med felet på produkten. Om nätet trillat bort så vill du få det också fixat. Därmed kan du inte betala undersökningsavgiften.

Har de konstaterat att det är batteriet som gett upp så har du nog inget att hämta. Batterier brukar ses som förbrukningsvara. Men då får de ju kontatera att det inte är någon annan elektronik som gett upp. Det kan ju lika gärna vara fel på något som har med laddningen att göra.

Problemet med lurarna är nog att de inte går att öppna, men det är ju inte ditt problem. Vill inte Webhallen ta reklamationen så får de ju skäligen göra en undersökning av vad som faktiskt är fel.

Det är ju det som är problemet, de vägrar undersöka saken vidare och säger att eftersom nätet är borta så är det det som sagts som gäller. Jag har skrivit till dem och frågat dem hur nätet hänger ihop med batteriet och de säger att det är garantin som inte gäller längre pga det och de vill inte göra något mer. Jag har även pratat med Apple om detta i flera dagar och inte ens de kunde svara om garantin ska gälla eller inte. Idag så svarade Apple att de inte kan ge ett skriftligt utlåtande från dem där de säger att garantin gäller för att de inte vet exakt.

Får inte heller ut hörlurarna utan att betala serviceavgiften hur mycket jag än försökt o mailat Webhallen, de vill skrota hörlurarna om några dagar.

Permalänk
Hedersmedlem

@griplet @M_X_E_Q

Jag tror att båda två har en poäng här.
Batterier kan ses som förbrukningsvara. Batterier täcks därför inte av reklamationsrätten. Exempelvis laptopbatterier, batterier till skruvdragare och dylikt.
Men!

Det blir mer komplext när ett batteri byggts in i en enhet. Jag vet inte hur gränsdragningen ser ut, men jag kan tänka mig att prylar förväntas hålla längre än 18 månader och här täcks reklamationsrätten - även om de har inbyggt batteri.
Förväntas inte kunden kunna byta batteriet så blir ju hela prylen värdelös när batteriet dör.
Kanske behöver ARN se på det en vända? Kanske finns det redan underlag för den här typen av fråga?
Mobiler med inbyggt batteri är ju inte direkt nytt som fenomen ;).

Jag ställer mig ödmjukt vid sidan av och undviker att ta ställning här.
Frågan är lurig - tycker jag som lekman iaf

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

Det är ju det som är problemet, de vägrar undersöka saken vidare och säger att eftersom nätet är borta så är det det som sagts som gäller. Jag har skrivit till dem och frågat dem hur nätet hänger ihop med batteriet och de säger att det är garantin som inte gäller längre pga det och de vill inte göra något mer. Jag har även pratat med Apple om detta i flera dagar och inte ens de kunde svara om garantin ska gälla eller inte. Idag så svarade Apple att de inte kan ge ett skriftligt utlåtande från dem där de säger att garantin gäller för att de inte vet exakt.

Får inte heller ut hörlurarna utan att betala serviceavgiften hur mycket jag än försökt o mailat Webhallen, de vill skrota hörlurarna om några dagar.

Har Webhallen sålt produkten så är det de som ska hantera reklamationer.

Det jag skulle påtalat är:
Vi har tre års reklamationsrätt i sverige. Produkten är 18 månader gammal, dvs du har rätt att reklamera ett fel och få det åtgärdat.
Hur hänger ett nät som trillat av ihop med att produkten inte vill ta laddning?

Vad har för övrigt Apple med detta att göra? Lurarna du pratar om i ditt första inlägg är inte från Apple.

Finns det möjlighet för dig att ringa eller besöka Webhallen? Och når du ändå inte fram så hade jag bett att få prata med den som är ansvarig för reklamationer så att du kan få korrekta och konkreta besked.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

Jag köpte ett par PowerBeats Pro Wireless från Webhallen för ungefär 1.5 år sedan.

Skrivet av giplet:

Vad har för övrigt Apple med detta att göra? Lurarna du pratar om i ditt första inlägg är inte från Apple.

https://en.wikipedia.org/wiki/Powerbeats_Pro

Powerbeats Pro are wireless Bluetooth earbuds created by Apple.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Har Webhallen sålt produkten så är det de som ska hantera reklamationer.

Det jag skulle påtalat är:
Vi har tre års reklamationsrätt i sverige. Produkten är 18 månader gammal, dvs du har rätt att reklamera ett fel och få det åtgärdat.
Hur hänger ett nät som trillat av ihop med att produkten inte vill ta laddning?

Vad har för övrigt Apple med detta att göra? Lurarna du pratar om i ditt första inlägg är inte från Apple.

Finns det möjlighet för dig att ringa eller besöka Webhallen? Och når du ändå inte fram så hade jag bett att få prata med den som är ansvarig för reklamationer så att du kan få korrekta och konkreta besked.

Jag har pratat med flera personer på Webhallen och även påpekat reklamationsrätten men där faller bevisbördan på mig eftersom felet har skett efter 6 månader från köpet. Det är Apple som äger Beats och de är de som ansvarar för produkterna därför jag ringde dem och kollade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

Jag har pratat med flera personer på Webhallen och även påpekat reklamationsrätten men där faller bevisbördan på mig eftersom felet har skett efter 6 månader från köpet. Det är Apple som äger Beats och de är de som ansvarar för produkterna därför jag ringde dem och kollade.

Säger Webhallen att bevisbördan ligger på dig, eller vad svarar de?

Själva poängen här med att de ska undersöka produkten (och kan ta betalt för det om inte felet täcks) är ju att de ska kunna tala om vad felet är. Att det är ett annat fel på produkten hjälper ingen. Utan att de talar om vad som är fel så kan ni ju inte heller ha någon diskussion kring vems ansvaret är. Det är ju i de allra flesta fall omöjligt för en kund att bevisa att felet fanns från början.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Säger Webhallen att bevisbördan ligger på dig, eller vad svarar de?

Själva poängen här med att de ska undersöka produkten (och kan ta betalt för det om inte felet täcks) är ju att de ska kunna tala om vad felet är. Att det är ett annat fel på produkten hjälper ingen. Utan att de talar om vad som är fel så kan ni ju inte heller ha någon diskussion kring vems ansvaret är. Det är ju i de allra flesta fall omöjligt för en kund att bevisa att felet fanns från början.

Det är ju det som är problemet, jag måste bevisa att felet har funnits där sen köp av produkt och jag vet inte riktigt hur jag ska göra det.
Detta låter enligt mig som att Webhallen bara inte vill betala för att få hörlurarna reparerade/utbytta...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vaärdetsomhänder:

Det är ju det som är problemet, jag måste bevisa att felet har funnits där sen köp av produkt och jag vet inte riktigt hur jag ska göra det.
Detta låter enligt mig som att Webhallen bara inte vill betala för att få hörlurarna reparerade/utbytta...

Återigen, är det det svaret du får av Webhallen? Du måste bevisa att felet fanns där från början?

Första steget är att du har lämnat in lurarna till Webhallen och ni har kommit överens om att de ska undersöka vad som är fel. Om jag förstår det rätt vill Webhallen ha 600kr betalt för det, men de har inte talat om vad felet är. De har påtalat ett annat fel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Återigen, är det det svaret du får av Webhallen? Du måste bevisa att felet fanns där från början?

Första steget är att du har lämnat in lurarna till Webhallen och ni har kommit överens om att de ska undersöka vad som är fel. Om jag förstår det rätt vill Webhallen ha 600kr betalt för det, men de har inte talat om vad felet är. De har påtalat ett annat fel.

Det är konsumentombudsmannen i min kommun som sa så. Webhallen svarar mig bara med "Garantin gäller inte, du har 7 dagar på dig att bestämma vad du vill göra"...

Permalänk
Medlem

Här bevisar ju bara hur illa ställt det är på webhallen. Som dom sade i första svaret, "Felet täcks ej av Apples garanti". Vad är den? 2 dagar eller nått sånt? (jag vet inte, helt ärligt)

Detta är reklamation, inte garanti. Det är inga som helst lagar, krav eller bestämmelser över garanti. Det är en ren service från antingen butik eller producent och ingenting vi som konsumenter har krav på.

Däremot är Reklamation något som står i lagen. Varför WH blandar in garanti i detta visar ju bara hur förbannat dåliga dom är som ÅF.

Du har bevisat att det är fel på hörlurarna, och då är det ÅF eller verkstad som skall bevisa att felet beror på saknad eller sliten mesh.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Vi borde se vad @Webhallen har att säga.

Permalänk
Medlem

har du lämnat in dem för garanti ärende eller reklamation? verkar vara garanti enligt vad Webbis svarat. Tänker att dom kanske ändrar sitt svar om du säger att du vill reklamera dem. (teori i know..)

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

har du lämnat in dem för garanti ärende eller reklamation? verkar vara garanti enligt vad Webbis svarat. Tänker att dom kanske ändrar sitt svar om du säger att du vill reklamera dem. (teori i know..)

Jag lämnade in dem som reklamation, då garantin är bara på 1 år från både Apple och Webhallen. Jag hoppades på att de skulle vara lite snälla och förstå att det är inte riktigt mitt fel att båda näten är borta, det är ju inte så att man går och pillar bort det där själv liksom. Dessutom är de borta på både sidorna så det borde indikera på vanligt Wear&Tear som Apple själva sa till mig över telefon.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrWhizeguy:

har du lämnat in dem för garanti ärende eller reklamation? verkar vara garanti enligt vad Webbis svarat. Tänker att dom kanske ändrar sitt svar om du säger att du vill reklamera dem. (teori i know..)

Att reklamera betyder att påtala ett fel som man vill få åtgärdat, så det är samma sak. Och om Webhallen är seriösa så ska de inte bete sig olika beroende på vilka ordval kunden använder. De ska göra det som är bäst för kunden.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Att reklamera betyder att påtala ett fel som man vill få åtgärdat, så det är samma sak. Och om Webhallen är seriösa så ska de inte bete sig olika beroende på vilka ordval kunden använder. De ska göra det som är bäst för kunden.

Det verkar som att de inte bryr sig om kunden, de svarar väldigt kort i emails och verkar bara vilja att jag ska ta beslut så snabbt som möjligt om vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Att reklamera betyder att påtala ett fel som man vill få åtgärdat, så det är samma sak. Och om Webhallen är seriösa så ska de inte bete sig olika beroende på vilka ordval kunden använder. De ska göra det som är bäst för kunden.

precis. men med tanke på svaret han fick verkade det som om de märkte ord OM fallet nu var "garanti" som användes.. vilket det inte heller var..

Märkligt att de nekade direkt. Även om hörlurarna laddats 4x per dag ska ena inte kunna vara helt död efter den tiden tycker man..

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

precis. men med tanke på svaret han fick verkade det som om de märkte ord OM fallet nu var "garanti" som användes.. vilket det inte heller var..

Märkligt att de nekade direkt. Även om hörlurarna laddats 4x per dag ska ena inte kunna vara helt död efter den tiden tycker man..

Det är helt orimligt att den ena ska dö helt och den andra hörluren fungerar precis som den ska och de säger att "garantin" inte täcker detta. Hade båda dött samtidigt då tycker jag det är lite mer ok...

Permalänk
Medlem

6 månaders regeln gäller frabriksfel/ursprungsfel. När det kommer till batterier är dett otroligt mycket svårare eftersom dessa är en förbrukningsvara. När de sedan inte går att byta lätt "brukar" de få samma garanti som produkten av den anledningen. Ingen garanti dock.

Visst kan det vara så att mesh isig inte täcks av garantin/reklamation men det hänges inte ihop met batteriet slutat om nu inte butiken kan bevisa detta.
Rimligare hade varit, du betalar kostnaden för mesh (teoretiskt) byte och sen byter man ut lurarna mod nya.
Alltså att kunden t.ex. täcker upp det som inte är garanti medans butiken täcker garantitidelen (batteriet) om de inte kan bevisa samband på dem om det inte ursprungligen står någonstans att batteriet som är inbyggt och inte går att byta inte täcks av garanti alls.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för svar du vill ha här?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Det är inte ovanligt att garanti inte gäller om det är något alls som är skadat som inte klassas som förslitning. Så oavsett om att laddningen slutat fungera eller att batteriet (som många skriver är en förbrukningsvara) så finns det en åverkan på produkten så friskriver dom sig.

För få här läser avtalen hur det funkar. Vid köp har man gått med på avtal och villkor för garanti.
Nu vet jag inte hur det är just med powerbeats.

Jobbat i butik och fått läsa på många många olika märkens villkor för garanti.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag hade lämnat in dom direkt till Apple, de skickar UPS för upphämtning också, och så brukar Apple vara väldigt generösa vid garantiärenden, så länge du inte gjort något som skulle yrka på yttre åverkan.