Permalänk
Medlem

Väntar på 11900k som beställdes 23 mars, datum flyttas fram hela tiden är på 17 maj som leverans nu.
Ska bygga om datorn till helt vattenkyld så har massor med prylar som ligger och väntar på den.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Har köpt en Msi laptop på Elgiganten https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/226783... från deras outlet. Och självklart så var datorn i Östersund och jag bor i Stockholm. Och Elgiganten kan under inga som helst omständigheter skicka en outlet vara när jag ringde kundtjänsten. Själv ville jag prata med dom ändå. Dom ringde upp mig och 5 min senare hade dom skickat laptopen men lite extra frakt kostnad (200). Sparade ändå 2500 jämfört med original kostnaden.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Väntar på en "gamingstol" från Secret Labs... den skickas dock tidigast 19 Maj... så ja väntar på paket, inget Posten kan göra något åt dock.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Väntar på AAWireless (trådlös Android Auto dongle för bilen). Borde få försändelsekoden närsomhelst nu eftersom jag är nästa i tur bland batchar som skickas ut. Ser fram emot. Android Auto via USB anslutning i all ära men inte orkar jag koppla in telefonen trådbundet i längden och skulle ge upphov till slitage på kontakterna osv även om man till viss mån skulle önska sig använda det men när man får trådlös kopplingsmöjlighet som ansluter automatiskt åt dig om du vill det varje uppstart när telefonen hålls i din ficka är en game changer. Räcker med att din headunit stöder Android Auto sen med denna får du extra funktionalitet också såsom split-screen möjlighet bl.a. Projektdragaren har varit perfekt i kommunikationen och trots kretsbrist och andra utmaningar i dessa tider har projektet farit i mål endast med en relativt kort fördröjning va gäller crowd-funding kampanjer på sisådär 4 månader.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Väntar på 4 stycken Par 64 Led strålkastare, som posten tappade bort i Malmö efter dom levererats till dom av DHL! Det har gått 2 över år nu!
Så lär aldrig se dom!

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk

Väntar på en Grand Canyon 8 mtb till tjhejen. Beställd 15 januri, leverans försenad tre månader men förhoppningsvis ska den skickas under veckan... Hon fick hjälmen på alla hjärtans dag och undrar va hon ska med den till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stemm:

Jahaja, jag känner mig träffad. Jag beställde cykeldäck från Amazon eftersom det var i princip halva priset. Båda däcken är rejält ovala ena värre än det andra, vem vet hur gamla dessa stenhårda däck är. Att returnera däcken blir 2 mil för mig...

Även det att Postnord ej skickar till närmaste ombud längre trots dessa "virustider" och precis lägligt när postnord erbjuder leverans till närmaste ombud till en kostnad av 39:-. "Postnord skyller på leverantörer".
Jag får träffa dussintals mer personer helt enkelt för att kunna fixa cykeln p.g.a Postnord.
Ovanstående händer även för mina vänner och bekanta när Postnord började med tjänsten att leverera till närmaste ombud.

Haha. Det där suger!
Beställde mina från Spobik, rea. Förväntar mig både leverans till faktiskt närnsta ombud, att de är "färska" och inte alltför äggformade.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Väntar just nu på en iPad Pro 12,9" XDR 128GB Cellular Spacegray

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jaktbössa? Vad har du där den där passar in?

En Manuellt laddad repeter på AR-10 plattform anpassad för nordisk lagstiftning. Utmärkt att jaga både vildsvin och älg med. Det är ju ganska kul när man själv kan byta ut, uppgradera, och själv modda den som man känner för (utan att påverka själva grundfunktionen/stommen då såklart).

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Mm det har jag hört också. Ska säga det till sambon också.

Just nu har jag bara ett skärpstål som jag fått av min kära mor när jag flyttade hemmifrån. Den är säkert 20-30 år gammal och lite halvsliten i handtaget. Man kanske bör satsa på en bra ny knivslip också. Tack för tipset. Har du testat slipsten @FreddeY2K? Har sett vissa använda det.

Nej inte testat slipsten. Kört med skärpstav men nu som sagt en Vulkan som jag tycker är väldig lätt att hantera och ger bra resultat.

Permalänk
Medlem

Beställt skiva från Amsterdam och skärm från inget samtidigt, spännande vilken som kommer fram först

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Väntar nu på ny racing rig och ett nytt tripple monitorstand.

Edit: Bad swenglish is my sak!

Permalänk
Medlem

Beställde idag nya iPad Pro 12,9”.
Leverans sker mellan 23e juni - 6e juli. 😫

Beställde för någon dag sedan darkplates till PS5an från D-Brand, leverans i juni.
https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Har en UMIK-1 som dyker upp imorgon.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Väntar på en sleevad kabel till tangentbordet och en BHIS tröja som borde dyka upp nästa vecka

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Lego Master

Väntar på Lego Space Shuttle Discovery, förhoppningsvis hinner den komma innan helgen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Är en sucker för Batman serien då den är en del av min barndom. Så jag väntar på följande poster som ska tryckas upp och ramas in

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

En Manuellt laddad repeter på AR-10 plattform anpassad för nordisk lagstiftning. Utmärkt att jaga både vildsvin och älg med. Det är ju ganska kul när man själv kan byta ut, uppgradera, och själv modda den som man känner för (utan att påverka själva grundfunktionen/stommen då såklart).

Jag jobbar mest Tikka och Beretta men kan nog, utan att tala för alla jag känner, säga att ingen skulle tillåta en AR-10 på dom jakter jag är på! Jagat mycket eller mest dreglat framför gamla vietnam rullar?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av zector:

Väntade på paket (en Kindle), postnord med hemleverans.

Från min arbetsplats i mitt hem så ser jag rakt ned på brevlådorna till husen i föreningen.
Plötsligt så kom postnord bilen i hög fart in på parkeringen och posten delades snabbt ut till respektive brevlåda.

Härligt tänkte jag och tittade med förväntan i min blick på postnord bilen som stod 2 meter från kartan över området där alla husnummer är tydligt markerade.
Mindre än 15 sekunder efter att posten lagts i lådorna så försvann postnord bilen i lika hög fart som den kommit.

...
Pling sa telefonen som informerade mig om att "Leverans kunde inte ske då mottagaren är okänd. Försändelsen skickas tillbaka till avsändaren."
...

Tack postnord, jag imponeras ständigt av att er förmåga att leverera under era kunders förväntningar, oavsett hur lågt förväntningarna sjunker.

Något stämmer inte. Försändelsen hamnar automatiskt på ditt ombud nästa dag(ej söndag).

Själv väntar jag på en låda vin från Spanien senast reggad i Köge, Danmark :]

Glömde skriva vad jag väntar på.
Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Jag har en 5600x som ligger på posten. Lär bli en rejäl skjuts upp mot 1600x som jag har nu.
Tänkte göra lite prestandatester först innan jag byter processor för att sen jämföra mot den nya. Några tips på vilka program jag bör använda?
Har inte gjort prestandatest på år och dar. Tror att det var 3D mark 2000 sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag jobbar mest Tikka och Beretta men kan nog, utan att tala för alla jag känner, säga att ingen skulle tillåta en AR-10 på dom jakter jag är på! Jagat mycket eller mest dreglat framför gamla vietnam rullar?

Tur att jag inte är på era marker då. Är det husregler ni har baserat på utseendet då? Det är ju I slutändan en manuellt laddad .308 jag jagar med. Jag hade inte fått licens för den annars eller?
Jag har följt med andra jägare på pass sen jag var 10 år gammal ungefär, och jagar själv sen drygt 10 år tillbaka, så lite har jag varit med iallafall. Hur är det relevant i sammanhanget? Och varför känner du dig tvungen att låta så nedsättande?

Vad sägs om att vi lämnar det här off topic-spåret I den här tråden? Du kan skicka ett PM om du känner dig fortsatt nödgad att ta diskussionen.

Stavning.
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Väntar på en golfkikare från Amazon, första grejen jag handlat från dem, se om Amazon är något att ha!

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Väntar på en "gamingstol" från Secret Labs... den skickas dock tidigast 19 Maj... så ja väntar på paket, inget Posten kan göra något åt dock.

Jag väntade på en SecretLabs-stol från maj förra året till januari detta året innan jag avbokade och tog tillbaka pengarna

Väntar just nu på ett paket som suttit i tullen i 2 veckor, ungefär 7 stycken tröjor och t-shirts med specifika tryck

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Beställde nyss en Oculus Quest 2 från Inet som förhoppningsvis ska komma hem imorgon

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hur fan tappar dom bort en sån pass stor vara som en ac egentligen? Inte direkt det minsta paketet.

Ingen aning xd, paketet skulle väga 46kg. Nu har dock Mediamarkt hört av sig och de försöker hitta min AC. Men DHL visste inte ens att den hade kommit bort, så det verkar ta sin tid.

Permalänk
Medlem

Skor!

Onitsuka Tiger, lätt skönaste sneakers/skor jag någonsin funnit. Två par då de inte går att finna i butik.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk

Jag väntar på min nya dator! Fick inte tag i det grafikkortet jag ville ha (p.g.a. den rådande GPU-bristen), men kunde inte vänta längre då min nuvarande dator börjat strula mer och mer på senaste tiden. Den har väl gjort sitt efter lite över 7 år, antar jag. Hoppas på att kunna få tag i ett 3080 någon gång framöver, så kan jag byta ut det 2060 jag fick ta nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Väntar på ett par vandringsskor. Alltid trevligt att röra på sig lite och speciellt nu när man är så stilla hemma behöver man komma iväg mer.

Permalänk
Expertgissare

Väntar på paket från Italien, men tydligen så är det strejk innom DHL där nere så ingen som kom och hämtade paketet hos säljaren under hela förra veckan.
Säljaren var sjysst nog att ordna leverans med annat företag idag och stod för hela den avgiften

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Väntar på ca 62 meter häck, eller ja 240st häckplantor (Häckoxbär) plus ett headsetstativ, frågor på det

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁