Riot börjar spela in röstchattar i Valorant

Permalänk

Känns lite tandlöst ändå. Kränkningar beror ju på meningen i det man säger, inte vilka ord man använder. Om en person säger (1) "såklar bögjävlar ska få samma rättigherer som alla" jämfört med (2) "homosexuella individer borde inte få existera" - enligt AI-system, eller vissa mänskliga granskare och användarregler skulle det första vara kränkande och det andra inte vara det.

Jag är en homosexuell man själv, så jag valde det exemplet. Har hört båda typer av uttryck och jag kan säga att det andra exemplet är långt mer "kränkande" än det första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Känns lite tandlöst ändå. Kränkningar beror ju på meningen i det man säger, inte vilka ord man använder. Om en person säger (1) "såklar bögjävlar ska få samma rättigherer som alla" jämfört med (2) "homosexuella individer borde inte få existera" - enligt AI-system, eller vissa mänskliga granskare och användarregler skulle det första vara kränkande och det andra inte vara det.

Jag är en homosexuell man själv, så jag valde det exemplet. Har hört båda typer av uttryck och jag kan säga att det andra exemplet är långt mer "kränkande" än det första.

Ja, men om någon istället säger "såklart homosexuella ska ha samma rättigheter som alla" så är det inget problem.
Poängen är att göra sitt bästa för att inte kränka någon.
Det är väldigt många som omedvetet kränker folk både lätt och väldigt djupt, dom tvingas ta tag i sitt språkbruk.
Det ser jag inga problem med.

Dom som är som en del i denna tråden får helt enkelt hålla sig till sina egna för dom kommer inte klara av att behärska sig.
Dom känner en rättighet att få säga precis vad dom vill när dom vill till vem dom vill.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att alla folk vill ha ett bra samhälle, det är allas vår dröm att vi skall ha ett samhälle som är bra.
MEN detta sättet att argumentera är inte stålmannat och vi måste all försöka hålla oss till stålmannade scenarion om vi vill ha en bästa möjliga diskusion.

Att tro att man får en trevlig stämning genom att tex förbjuda ett ord eller inte det är lite naivt.
Precis som tidigare person sa att det kan finnas diverse åsikter som uttrycks med trevliga ord som kan vara mera stötande en de mest otrevliga ord som finns ....

Att då gå in och också klaga på det specifika order är lite att missa bollen...
Problemet är att det är uppenbart att det som är kränkade inte är orden utan meningen som kommuniceras och hur skall man uppnå tex en AI som tolkar denna meningen ?

Nej det inses ganska lätta att AI bedömningssystem inte kommer att vara ett rättssäker bas att bedömma dessa saker, see tex på youtube där historie kanaler blir bannade och/eller demonitized pga skildringar kring andra värdskriget...

Jag tror personligen man bör försök kika på någon form av röstnings protokoll där man kan rösta på spelare och där en down-vote kan kosta social - credits eller liknande ... det är ändå detta som i praktiken händer om en pojke i ett gäng drar en dum rasistiskt poäng-skämt etc, han kommer förlora sociala poäng.

Men låt oss vara ärligt att bygga detta är ett stort stort jobb och vi vet alla att det kommer vara en stor grupp som spelar tillsammans som kommer tycka det är jätteroligt att alla tillsammans rösta ner de stackare de stöter på i spelar och samtidigt sitta gott och skratta åt det ...
(händer i tex Dota2)

Dvs jag kanske är för ngn form av censur ..... men jag försöker ta fram ärliga argument för och emot...

Se också https://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_fallacy

länk till nirvana fallacy
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu har det blivit lite väl mycket pajas över den här tråden. Låser till dess att jag hunnit städa upp skiten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Så, nu kan de den stora majoriteten i tråden med viljan att föra en konstruktiv och respektfull diskussion fortsätta. Resten göra sig icke besvär och kan istället fundera över sin framtid på SweClockers.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner