Ljud ur synk på andra skärm vid spel

Permalänk
Medlem

Ljud ur synk på andra skärm vid spel

Hejsan.

Jag har ett jobbigt problem, när jag spelar på min vanliga skärm så har jag ibland igång Netflix eller Youtube på min andra skärm.
Primärskärmen är 144hz 27" IPS Acer och sidoskärmen är någon billig 75hz IPS skärm. Båda är anslutna till mitt 1080 Ti (och min CPU är 8700k clockad till 5.1ghz på alla kärnor)

Så när jag spelar så blir allt på sidoskärmen sakta ur synk med ljudet och bild. Och man får refresha varannan minut för att ens kunna titta.

Jag har testat att stänga av hårdvaruaccelration men problemet består ändå i både Chrome och Edge och Firefox eller vanliga mkv filmer från hårddisken.

Jag har också testat något knas som folk sa skulle funka, att skriva in "bcdedit /set disabledynamictick yes" i CMD, men det gjorde ingen skillnad heller.

Jag har testat mellan windowed mode, borderless windowed mode och fullscreen mode och det verkar inte göra någon skillnad heller.

Men dessa problemen verkar bara dyka upp när jag spelar... är det så att grafikkortet inte riktigt klarar av att dela på sig? Någon som har några tips?

Tack i förväg!!

Permalänk
Medlem

Börjar bli orolig att GPU:n kanske är på väg att ge upp? Det har ju många år på nacken nu, och det är inte lätt att köpa nytt i dagens läge :'(

Finns det något sätt att felsöka om det är grafikkortsbaserat eller fel på windows?

Permalänk
Medlem

Så där hade jag ofta på twitch/youtube med mitt 1080ti när jag t.ex spelade wc3/PoE på main skärmen och hade twitch/youtube på sekundära så blev det efter en stund delay i ljud/bild på sekundära.

Minns tyvärr inte om det var något jag lyckades fixa eller om jag bara sket i det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Så där hade jag ofta på twitch/youtube med mitt 1080ti när jag t.ex spelade wc3/PoE på main skärmen och hade twitch/youtube på sekundära så blev det efter en stund delay i ljud/bild på sekundära.

Minns tyvärr inte om det var något jag lyckades fixa eller om jag bara sket i det

Okej jag fåt fortsätta söka... får bli att uppgradera så fort marknaden faktiskt finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Okej jag fåt fortsätta söka... får bli att uppgradera så fort marknaden faktiskt finns!

Jag hade inte lika stora bekymmer som dig så jag orkade aldrig riktig kolla på det.
För mig kunde det funka i 30-60 minuter innan jag fick en delay, Jag vet inte om jag har samma problem nu med mitt 3080 då jag knappt spelat något spel där jag kan kolla på twitch/youtube på sidan av på senaste tiden

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag hade inte lika stora bekymmer som dig så jag orkade aldrig riktig kolla på det.
För mig kunde det funka i 30-60 minuter innan jag fick en delay, Jag vet inte om jag har samma problem nu med mitt 3080 då jag knappt spelat något spel där jag kan kolla på twitch/youtube på sidan av på senaste tiden

Det är lite olika hemskt beroende på spel tror jag. Spelar jag wow så är det inte så farligt, men nu spelar jag Anno 1800 och det är HEMSKT :'(