Mest prisvärda - MSI eller Lenovo?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda - MSI eller Lenovo?

Hallå alla!

Jag ser att Elgiganten har "gaming-helg" och rea på lite olika datorer.
Vilken av dessa är mest prisvärda?
- https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

- https://www.power.se/datorer/datorer/stationar-dator/lenovo-l...

MSI-datorn är ju 2000 :- dyrare, men är den bättre än Lenovo?

Permalänk
Medlem

Kan ju börja med att MSI kör 2060 super och lenovo vanliga 2060. 2060 Super är närmare vanliga 2070 så det är en annan klass av prestanda med ca 10% mer prestanda.
Om det är värt det kan jag inte svara på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Tack för info, det enda jag tänker är att processorn är bättre i lenovo så att det går jämt ut? Men kanske inte är så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coid:

Tack för info, det enda jag tänker är att processorn är bättre i lenovo så att det går jämt ut? Men kanske inte är så

Är hit and miss med mobila GPUer, du måste kolla benchmarks.

Som vanligt har olika tillverkare olika TDP-värden och throttling-värden, har länge varit fritt fram för dem att sätta vad som helst, Nvidia skulle väl fixa det men det blev bara mer rörigt med nya modellen.

Med såna här kort så är det enda som spelar roll vad prestandan är efter längre tids belastning, både för CPU/GPU, det är inte en vacker syn när en bärbar börjar throttla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Är hit and miss med mobila GPUer, du måste kolla benchmarks.

Som vanligt har olika tillverkare olika TDP-värden och throttling-värden, har länge varit fritt fram för dem att sätta vad som helst, Nvidia skulle väl fixa det men det blev bara mer rörigt med nya modellen.

Med såna här kort så är det enda som spelar roll vad prestandan är efter längre tids belastning, både för CPU/GPU, det är inte en vacker syn när en bärbar börjar throttla.

Fast nu ere inte mobila han tittar på =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850