LG 27GL83A-B, Få tag på ny power supply

Permalänk
Medlem

LG 27GL83A-B, Få tag på ny power supply

Hej!

Jag gjorde en riktig blunder. Jag har en LG 27GL83A-B, och skulle koppla in power supply till en annan skärm jag har. Det var väldigt trögt att få in uttaget, och jag insåg tillslut att jag försökt koppla in fel power supply, nämligen den som egentligen tillhör LGn. Det var dock för sent, för kontakten hade blivit förstörd, och går nu inte längre att koppla in i LGn.

Jag hörde av mig till LG-delar. De sa att det kunde dröja upp till 9 veckor att få tag på en ny. Därför undrar jag, vet någon här ett alternativt sätt att få tag på en ny? Någon butik, eller eventuellt någon här som kan sälja en? (Förstår att det antagligen inte är många som sitter på en extra sådan, men tänkte att det är värt att fråga). Annars, om någon känner till en alternativ butik som kanske har i lager, så skulle det vara nice!

Mvh Lucas

Permalänk
Medlem

Möjligt att amazon kanske har en på lager. Men det är bara en gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Hej!

Jag gjorde en riktig blunder. Jag har en LG 27GL83A-B, och skulle koppla in power supply till en annan skärm jag har. Det var väldigt trögt att få in uttaget, och jag insåg tillslut att jag försökt koppla in fel power supply, nämligen den som egentligen tillhör LGn. Det var dock för sent, för kontakten hade blivit förstörd, och går nu inte längre att koppla in i LGn.

Jag hörde av mig till LG-delar. De sa att det kunde dröja upp till 9 veckor att få tag på en ny. Därför undrar jag, vet någon här ett alternativt sätt att få tag på en ny? Någon butik, eller eventuellt någon här som kan sälja en? (Förstår att det antagligen inte är många som sitter på en extra sådan, men tänkte att det är värt att fråga). Annars, om någon känner till en alternativ butik som kanske har i lager, så skulle det vara nice!

Mvh Lucas

Har du en bild på den?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har du en bild på den?

Yes!

Edit: den visar inte bilderna på min dator. Det verkar som att det går att se dem om man högerklickar och kopierar bildadresserna, och sen går direkt till sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Möjligt att amazon kanske har en på lager. Men det är bara en gissning.

Kollade, men hittade inget. Tack ändå!

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att vara en helt standard 19 volt "laptop" laddare.
Center positiv, vilken i princip är standard.
Kostar inte många slantar att ersätta
Och passar inte pluggen så finns det adaptrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Kollade, men hittade inget. Tack ändå!

https://www.amazon.se/TAIFU-str%C3%B6mf%C3%B6rs%C3%B6rjning-3...

Borde funka?

Permalänk
Medlem

Prova en universell laptop-laddare, typ den här:

https://www.kjell.com/se/produkter/dator/laptop-tillbehor/lap...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hur menar du att kontakten blivit förstörd? Att löda på en ny plugg kostar inte många tior.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ser ju ut att vara en helt standard 19 volt "laptop" laddare.
Center positiv, vilken i princip är standard.
Kostar inte många slantar att ersätta
Och passar inte pluggen så finns det adaptrar.

Skrivet av mpat:
Skrivet av Gorian:

Hur menar du att kontakten blivit förstörd? Att löda på en ny plugg kostar inte många tior.

Jag vill helst ha en original AC adapter, eftersom jag inte har bestämt mig för om jag ska behålla skärmen eller inte. Så behöver ersätta den ifall jag ska kunna skicka tillbaka den.

Plasten blev "deformerad", så den går inte i uttaget. Hur bär man sig åt för att laga det isåfall?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Seiryuu-sama:

Exakt! Hörde av mig till dem, men de sa att det skulle ta upp till 9 veckor att få den.