i7-8700 + ASUS TUF H370-PRO Gaming (WI-FI)

Permalänk
Medlem

i7-8700 + ASUS TUF H370-PRO Gaming (WI-FI)

i7 8700 monterad på ASUS TUF H370-PRO

Processorn är deliddad och IHS hålls på plats mha processor hållaren, så rekommenderas inte att öppna denna om du inte vill göra om delid jobbet

Kan levereras på söder/city

Läs hela annonsen här

Permalänk

hur länge pågår budgivningen?

Kan kicka igång med 1500:- hämtar!

Permalänk
Medlem

Nu var det ju ingen auktion Så den förste som slantar upp 1700 får det

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag kladdar i din annons, men som oerfaren måste jag bara fråga varför man inte limmar tillbaka IHS'en på plats när man deliddat?

Permalänk
Medlem

Tar det gärna om du kan tänka dig vara en hjälte och skicka mot fraktkostnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Ursäkta om jag kladdar i din annons, men som oerfaren måste jag bara fråga varför man inte limmar tillbaka IHS'en på plats när man deliddat?

Orkade inte den sitter ju lika bra med kraften från hållaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maar:

Orkade inte den sitter ju lika bra med kraften från hållaren.

Ok. Iofs rätt praktiskt också om något skulle blivit fel vid deliden kanske. Ville bara fråga

Permalänk
Medlem

Lite sugen på denna eventuellt, men varför delida när det är 65W TDP (ej K modell)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Lite sugen på denna eventuellt, men varför delida när det är 65W TDP (ej K modell)?

För att undvika thermal throttling. Det här moderkortet powerthrottlar inte utan fläskar utan betänkligheter på med upp till 105W, bra för performance, dåligt för värmen. Så delid + NH-15D fixade max temp på 65 Grader.

NH-15D återanvänds till nya 5800x

Permalänk
Skrivet av maar:

För att undvika thermal throttling. Det här moderkortet powerthrottlar inte utan fläskar utan betänkligheter på med upp till 105W, bra för performance, dåligt för värmen. Så delid + NH-15D fixade max temp på 65 Grader.

NH-15D återanvänds till nya 5800x

Har haft 2st 8700, hade samma problem med båda, överhettade även med tornkylare om man pressade dom till max.

Permalänk
Medlem

1700 kr för mobo o cpu 100kr för att du skall packa in de och 122kr om du skickar de med postens skicka lätt

1922kr inkl frakt då.