Förslag på dockningsstation till gaminglaptop (Lenovo legion pro 5)?

Permalänk

Förslag på dockningsstation till gaminglaptop (Lenovo legion pro 5)?

Hej!

Har beställt en gaminglaptop, Lenovo legion pro 5.

Tanken är kunna använda den som en "stationär" när jag är hemma och tänker därför att en "dockningsstation"/hub vore bra att ha.

Har ni några tips på en bra hub eller dockningsstation som jag kan använda till ovannämnda laptop.

Kör två datorskärmar som kan kopplas både med hdmi och displayport samt ett trådlöst tangentbord och mus som kopplas med usb. (Och lite annat som webbkamera och trådlösa hörlurar, som laddas via usb osv)

Önskemålet är att ha en kabel från hub/dockningsstation till laptopen så det är enkelt och smidigt att koppla in till allt i ett svep när jag sitter hemma med laptopen.

Är det någon nackdel med att använda hub för usb/hdmi/dp? Läst en del om att det eventuellt kan påverka bildkvalité osv.

Tack på förhand för hjälpen.

/Adam

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att det, tyvärr, inte finns någon dockningsstation som klarar av att både ladda och köra allt annat du vill ha till en så kraftfull dator. Kollade lite snabbt och det ser ut som laptopen kör på en 300W adapter, du kommer alltså mest troligt få nöja dig med att behöva koppla in både strömkabel och docka.

Permalänk

Kändes onödigt att skapa en ny tråd, då min fråga är på samma tema.

Har fått min Lenovo Legion Pro 5 nu.

Skulle vilja koppla in 1-2 skärmar och det jag hittar för att jag ska få ut så mycket som möjligt från mina två 4k skärmar är att jag ska koppla in via USB-C till Displayport och inte HDMI.

Så min fråga, har ni tips på bra USB-C till Displayport kablar?

Den info jag har angående datorn är: USB 3.2 Gen 2 Type C 2 st, (stöd för DisplayPort 1.4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooney1984:

Så min fråga, har ni tips på bra USB-C till Displayport kablar?

Jag kör med den här adaptern:
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/kablar-och-adapters...

Funkar fint så här långt. Jag har i stort sett bara använt den för VR (HP Reverb G2, 2x2160x2160@90).