Erfarenheter och Hashrates med olika grafikkort

Permalänk
Medlem

Erfarenheter och Hashrates med olika grafikkort

Lyckas inte hitta nån tråd eller bra info om erfarenheter från vad folk lyckats få deras grafikkort att prestera vid brytande av kryptovaluta.
Lite osäker på om detta är rätt forumdel eller om den platsar bättre under nån hårdvarudel.

Är nyfiken på vad folk använder för grafikkort när dom brytar krypto, vad deras erfaranheter är och vad dom lyckats pressa ur dom.
Undrar mest över RTX 20-serien på desktop sidan och vad man lyckats få för hashrate med dessa. Tycker jag inte hittar speciellt mycket om detta och resultaten verkar spreta ganska mycket.

Kan börja själv lite med vad jag provat att köra med och vad jag fått ut av det.

Först så har jag ett RTX 3070 i min gamingrigg som ligger på ~61MH/s och drar 120-125W. Kör Nicehash Quickminer så Excavator och använder deras egna optimiserings inställning "Medium". Lyckas inte få ut mer manuellt, kanske lite mer hashrate men drar då betydligt mer ström.

Har en liten miningrigg med ett R9 390X och ett 1660 Super som kör Hive OS (till Nicehash).
390X har jag gjort en egen bios på där jag lyckats undervolta gpu:n och fått upp minnena en bit, kommer inte ihåg exakt nu men tror det är ca 1000MHz på GPU:n och +750MHz på minnena. Drar ~135W och ligger på 29-30MH/s.
1660 Super kör jag bara -502 på minnena för att som jag förstått det börjar minnena köra snabbare timings då och hashraten hoppar upp rejält. Får ut 31-32MH/s vid 70-80W.

Har även kört lite på 3 olika laptops där jag kör Nicehash Quickminer på alla.
En med ett RTX 3060, kör bara +600MHz på minnena och den ligger på 37-38MH/s och GPU:n drar ca 80W. Från uttaget ligger den på ca 100W utöver det.
En med ett RTX 2060, kör "Medium" på Nicehash och den ligger på 30-31MH/s vid ca 80W också. Men från uttaget är det igen ca 100W över det.
Sista laptopen som har ett 1660 Ti kör jag också på "Medium" och den ligger på ca 27MH/s vid rätt låga 46W, den drar endast 67W från uttaget vilken känns väldigt lite. Dubbelkollade med olika mätare för jag trodde det var något fel. Denna laptop har en Ryzen 4600 CPU och hela systemet verkar vara riktigt strömsnålt.