Permalänk

Power state failure error

Hej.

Jag får ibland power state failure på min dator så den kraschas och startas om.
Jag förstår inte varför och har ej lyckats fixa det..

hittade en intressant sak dock på enhetshanteraren som jag gissar är felet (står att det är nått fel med pci-enhet & SM- Bussstyrenhet, länkar bild).
Kanske finns nån kunnigare än mig som kan hjälpa mig?

bild: https://1drv.ms/u/s!AjnQJaQNflqSgaClI08PG0_kUMpSEx4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du behöver installera drivrutiner för dessa. du hittar de på moderkortstillverkarens hemsida alt. i Windows Update.

Var står det att du får det felet? Får du en Blåskärm?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du behöver installera drivrutiner för dessa. du hittar de på moderkortstillverkarens hemsida alt. i Windows Update.

Var står det att du får det felet? Får du en Blåskärm?

Ah exakt, får blue screen

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du behöver installera drivrutiner för dessa. du hittar de på moderkortstillverkarens hemsida alt. i Windows Update.

Var står det att du får det felet? Får du en Blåskärm?

Provade installera chipset drivrutinerna och det verkar som det löste problemet

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med massor annat också. Kunde stänga av datorn, men så stängs den aldrig av, fläktar o ljus fortsätter på men skärmen stängs av som förväntat. Till slut blev det en blue screen med detta meddelande. Jag fixade det genom att av-aktivera hibernation, sleep och Fast Boot. Ominstallerade Windows av andra anledningar, gjorde Windows uppdateringar och under tiden blev det en bluescreen, med detta felmeddelande igen. Av-aktiverade dessa igen och löste det. Känns ju nästan hårdvaru-relaterat då det kvarstod efter Windows ominstallation. :/

Visa signatur

CPU: 3700X @ Stock | GPU: 3070 Gainward Phoenix | MB: B450 Tomahawk Max | RAM: 32 GB Vengeance 3600 MHz CL18 | Skärm: Asus PA34VC

Permalänk
Skrivet av Ville907:

Hade samma problem med massor annat också. Kunde stänga av datorn, men så stängs den aldrig av, fläktar o ljus fortsätter på men skärmen stängs av som förväntat. Till slut blev det en blue screen med detta meddelande. Jag fixade det genom att av-aktivera hibernation, sleep och Fast Boot. Ominstallerade Windows av andra anledningar, gjorde Windows uppdateringar och under tiden blev det en bluescreen, med detta felmeddelande igen. Av-aktiverade dessa igen och löste det. Känns ju nästan hårdvaru-relaterat då det kvarstod efter Windows ominstallation. :/

Jag körde efter denna method 6

https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-windows-10-freeze...

Sen dess har det funkat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarkus97:

Jag körde efter denna method 6

https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-windows-10-freeze...

Sen dess har det funkat!

Jag följde det steget nu, den hittade en korrupta filer. Jag kollade i log-filen den exporterade och där såg det ut att bara vara en fil, som hade något med One-Drive att göra. Eftersom jag inte längre får problemet har jag svårt att säga om det hjälpte något särskilt, men en mindre korrupt fil är alltid välkommen. Tack.

Visa signatur

CPU: 3700X @ Stock | GPU: 3070 Gainward Phoenix | MB: B450 Tomahawk Max | RAM: 32 GB Vengeance 3600 MHz CL18 | Skärm: Asus PA34VC