Köpråd färdig speldator för Warzone 144hz med mera

Permalänk
Medlem

Köpråd färdig speldator för Warzone 144hz med mera

Hej tänkte kolla ifall någon har lust att ge sin åsikt angående denna dator! Tänker mig lira Warzone och liknande spel på en 144hz dator!

Åsikter gällande pris och prestanda uppskattas! Även andra tips och råd är guld värt! Tack!

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/gaming/gamingdator/stat...

Permalänk
Medlem

Även denna ifall ni har ork, tid eller lust 😊😃

https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/310...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Arnewing:

Även denna ifall ni har ork, tid eller lust 😊😃

https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/310...

Bättre grafikkort i den där så av de två skulle jag siktat på den för gaming, väldigt prisvärd med hänsyn till att det sitter ett 3060 Ti i den. Lär inte finnas kvar så länge till dock.

Justerade din rubrik något också för att göra det tydligare vad du söker.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej!
Tror båda datorerna gör sig bra, den första har aningen vassare CPU men något sämre GPU. Kan väl säga att jag får ut ca 110-130 FPS på min rigg (10600k, 3070, 32GB ram), dock på medium~ I settings. Bottleneck för mig är CPU. Om 144FPS locked är målet så får man nog köra på mycket nerskruvade grafikinställningar, tycker just Warzone känns väldigt icke-optimerat.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LinusTrulsson:

Hej!
Tror båda datorerna gör sig bra, den första har aningen vassare CPU men något sämre GPU. Kan väl säga att jag får ut ca 110-130 FPS på min rigg (10600k, 3070, 32GB ram), dock på medium~ I settings. Bottleneck för mig är CPU. Om 144FPS locked är målet så får man nog köra på mycket nerskruvade grafikinställningar, tycker just Warzone känns väldigt icke-optimerat.

Gäller väl TS @Arnewing också men: Vilken upplösning kör du i?

(Kanske frågat det förut men du har inte nickat "Ices" tidigare?)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej! Tack för justering av rubrik och även svaren! Det uppskattas väldigt mycket 😃

För att klargöra, den andra datorn bör göra sig bättre, är det värt pengarna för den? Borde jag slå till? 😊😊

Och angående upplösning så har jag inte rört min dator på ett år så har ingen koll alls vad jag lirat på innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Gäller väl TS @Arnewing också men: Vilken upplösning kör du i?

(Kanske frågat det förut men du har inte nickat "Ices" tidigare?)

1920x1080, dock kör jag utan DLSS men med nvidia-filter för att minimera blur/mörka områden. Blir inte snyggaste spelet, men man får någon extra vinst för besväret. Haha, jo stämmer. Daemon, del av Orsa-gänget?

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LinusTrulsson:

1920x1080, dock kör jag utan DLSS men med nvidia-filter för att minimera blur/mörka områden. Blir inte snyggaste spelet, men man får någon extra vinst för besväret. Haha, jo stämmer. Daemon, del av Orsa-gänget?

Aha. Jag har också ett 3070 men har inte spelat CoD sedan jag skaffade det så har inte testat 1080p vs 1440p än.

C här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnewing:

Hur långt är du redo att åka för att få tag i en burk? Du har länkat två från Elgiganten Outlet, dessa finns mig veterligen bara i butik och en finns i Göteborg och en i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Hur långt är du redo att åka för att få tag i en burk? Du har länkat två från Elgiganten Outlet, dessa finns mig veterligen bara i butik och en finns i Göteborg och en i Stockholm.

Bor ju i Stockholm och vad jag sett så har båda funnits just här i Stockholm😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnewing:

Bor ju i Stockholm och vad jag sett så har båda funnits just här i Stockholm😊

Den senaste du länkade (om du menade att länka fyndvaran för drygt 11k och inte ordinarie för 15k) finns i GBG när jag kollar tillgängligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Den senaste du länkade (om du menade att länka fyndvaran för drygt 11k och inte ordinarie för 15k) finns i GBG när jag kollar tillgängligheten.

Jaha oj, tyckte det stod Stockholm på den också men då vart det fel 😊