Apple Airtag hackas av säkerhetsforskare

Permalänk
Skrivet av bogg:

Då kan du följa den dit den försvinner

Jo, samt att han kommer få varningar att en tag följer honom (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hårvåfflan:

Jo, samt att han kommer få varningar att en tag följer honom (:

Absolut, men tror varningen kommer efter en dryg timme, innan dess har tjuven antagligen redan hunnit riva ur dina ägodelar och gjort sig av med airtagen på säkert avstånd.

Om du däremot märker det snabbt så kan du ju följa efter tjuven innan denne hinner få en varning.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Om nu en AirTag kostar så mycket som den gör blir den inte stöldbegärlig då? Hur gör jag för att skydda min AirTag? Kommer dom i nästa vända att lansera en AirTagTag?

Mer seriöst, om en AirTag är komplicerad att använda på ett säkert sätt, så är det väl lättare att hålla reda på den där jämrans prylen den skulle skydda än vad det är att hålla reda på en AirTag skall handhas.

F'låt mig men jag vill ha ett enkelt liv, typ sitta under min kork-ek, inte en till pryl där jag förväntas RTFM.

Haha, bra!
Case closed!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

En snubbe som försökte sno min bil lämnade i baksätet kvar en cykelkorg han nyss snott och troligen glömt. I en annan vända blev jag bestulen på vänster blinker. En annan gång en 10 år gammal köksfläkt. Något som kostar 298,75 kr är enligt min bestämda erfarenhet ytterligt stöldbegärlig.

Roligast var när någon snodde en bärbar ur min bil. Den bärbara var bara ohjälpligt trasig, utrangerad och allmänt jättegammal. Skulle till återvinningen. Nu slapp jag åka till återvinningen. Ok. Whatever. Tyckte mest synd om stackars tjuven.

Man kan lägga en 50öring synligt i bilen och den stjäls, min och mångas erfarenhet är att tömma bilen, vilket de flesta anslag på parkeringsplatser också skriver.
Värdet på saker i bilar multipliceras med faktor 10-100 av tjuvarna tydligen.
Fascinerande speciellt med tanke på alla kringkostnader som uppstår genom deras ingrepp.

Permalänk
Medlem

Fast angående stöldbegärligheten, en airtag blir ju låst till ditt konto och är den markerad som förlorad så är den ganska oanvändbar

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Man kan lägga en 50öring synligt i bilen och den stjäls, min och mångas erfarenhet är att tömma bilen, vilket de flesta anslag på parkeringsplatser också skriver.
Värdet på saker i bilar multipliceras med faktor 10-100 av tjuvarna tydligen.
Fascinerande speciellt med tanke på alla kringkostnader som uppstår genom deras ingrepp.

Jag hade nätverksutrustning för kanske 200-250k i bagageutrymmet på en bil under ett par nätter i kista. Jag kanske litar för mycket på folk 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nu har stacksmashing släppt videon om hur han gjorde (har inte sett en själv än)

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Hoppas Apple får åka på stora böter för denna grejj!

Helt sjukt att de inte har bättre koll. Skäms!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Hoppas Apple får åka på stora böter för denna grejj!

Helt sjukt att de inte har bättre koll. Skäms!

För vilken grej? Att någon lyckas hacka den?
Överdrift much?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.