Problem med Binance - blir inte verifierad och kan således inte föra över pengar tillbaka till bankkonto/kort

Permalänk

Problem med Binance - blir inte verifierad och kan således inte föra över pengar tillbaka till bankkonto/kort

Hej,

Har problem med Binance. För att kunna använda SEPA för att flytta pengar från Binance till Swedbank (i mitt fall) måste en verifikationsprocess genomföras. Jag har inget alls att dölja, men processen verkar inte godkännas och man får såklart inte en enda ledtråd till varför, och inte heller möjlighet att lösa problemet hos Binance.

Med andra ord är mina stackars slantar kvar där. Möjligtvis kan jag göra mindre överföringar om 120EUR per dag till visa-kortet, men efter en sådan överföring verkar det i sig vara spärrat det med...

Fattar nada här.

För sakens skull; i det här fallet rör det sig om EUR på ett konto hos Binance.com, det är alltså inte kryptovaluta som ska säljas, utan EUR som ska flyttas.

Tips eller erfarenheter?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Hej,

Har problem med Binance. För att kunna använda SEPA för att flytta pengar från Binance till Swedbank (i mitt fall) måste en verifikationsprocess genomföras. Jag har inget alls att dölja, men processen verkar inte godkännas och man får såklart inte en enda ledtråd till varför, och inte heller möjlighet att lösa problemet hos Binance.

Med andra ord är mina stackars slantar kvar där. Möjligtvis kan jag göra mindre överföringar om 120EUR per dag till visa-kortet, men efter en sådan överföring verkar det i sig vara spärrat det med...

Fattar nada här.

För sakens skull; i det här fallet rör det sig om EUR på ett konto hos Binance.com, det är alltså inte kryptovaluta som ska säljas, utan EUR som ska flyttas.

Tips eller erfarenheter?

Du lär inte kunna flytta EUR via banköverföring till Swedbank, jag har inte försökt med specifikt Binance men både kundservice och deras twitterkonto har gett mig beskedet att all handel till/från platformar som har med kryptovalutor spärras.

De flesta exchanges har rätt stor backlog på supportärenden just nu eftersom inflödet av nya kunder är så stor, så att det tar tid att få hjälp av supporten är nog tyvärr rätt vanligt. Om du inte vill vänta tills dom återkommer eller löser problemet så är väl enda utvägen att du köper t.ex BTC(eller annan krypto med låg withdrawal fee på binance) och flyttar dom till t.ex coinbase och därifrån flyttar pengarna till Paypal/Revolut och därifrån tar ut till ditt swedbank-konto. Är det större summa och Swedbank frågar om proof of funds eller liknande så är det risk att dom blockar transaktionen ändå.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Pengarna måste överföras till samma konto som du använde för att skicka pengar till Binance tror jag. Har för mig att det finns en sån regel. Kanske är något sånt?

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem

Försöker du använda körkort som ID kort? På vissa utlänska sidor funkar inte det.

Permalänk

Tack för alla svar!

Skrivet av Teval:

Du lär inte kunna flytta EUR via banköverföring till Swedbank, jag har inte försökt med specifikt Binance men både kundservice och deras twitterkonto har gett mig beskedet att all handel till/från platformar som har med kryptovalutor spärras.

De flesta exchanges har rätt stor backlog på supportärenden just nu eftersom inflödet av nya kunder är så stor, så att det tar tid att få hjälp av supporten är nog tyvärr rätt vanligt. Om du inte vill vänta tills dom återkommer eller löser problemet så är väl enda utvägen att du köper t.ex BTC(eller annan krypto med låg withdrawal fee på binance) och flyttar dom till t.ex coinbase och därifrån flyttar pengarna till Paypal/Revolut och därifrån tar ut till ditt swedbank-konto. Är det större summa och Swedbank frågar om proof of funds eller liknande så är det risk att dom blockar transaktionen ändå.

Frågade Swedbanks support om möjligheten att flytta pengar _till_ Swedbank. Tjejen jag pratade med förklarade att sepa-överföringar till Swedbank skulle vara grönt. Däremot ska det inte gå att flytta pengar _från_ Swedbank till Binance. Nu såg jag att du skrev att de gått ut med att handel med plattformar som hanterar kryptovalutor är spärrad, och det kan ju vara så faktiskt. Problemet nu är att jag inte ens kommer till steget att jag kan testa det.

I mitt fall köpte jag dock BNB med mitt visa-kort, direkt på Binance. Det är utfärdat av OKQ8 Bank. Låter kanske märkligt, men jag följde en guide där ett antal olika möjligheter att köpa fanns, och just visa var det första jag testade. Att det blev det kortet var för att de andra låg ute i bilen och jag var lat =D

Åter till ärendet dock, precis som du beskriver verkar de ha det tufft med supporten just nu. Får se om det löser sig. Väntar som sagt på att se om jag kan använda visa kortet som mottagare av pengar från Binance, annars blir det plan C...

Det är förresten inga större summor alls, ca 1000 EUR.

Skrivet av Strife91:

Pengarna måste överföras till samma konto som du använde för att skicka pengar till Binance tror jag. Har för mig att det finns en sån regel. Kanske är något sånt?

Det kan absolut vara nästa akilleshäl. Problemet just nu är dock att jag inte blir "verifierad". Dvs jag verifierar min identitet, men det godkänns inte. Problemet är att det står "verified" på deras egen plattform (alltså där jag har information om mig själv). Men i själva betaltjänsten kommer ändå "måste verifiera"-rutan upp. Det är alltså innan jag väljer vilket konto eller tjänst jag vill flytta pengar till.

Kundtjänsten ger inget bra svar. Den hänvisar till att det kan vara en säkerhetsrisk eller en regional begränsning. Man får inte veta vilket det rör sig om. Istället får man om och om samma copy/paste-svar. Jag får känslan av att en agent på supporten läser i ett annat system att min verifikation inte är godkänd och bara säger det, utan att säga varför... sjukt störigt, eftersom det inte ger möjlighet att åtgärda felet.

Skrivet av Ronaldo:

Försöker du använda körkort som ID kort? På vissa utlänska sidor funkar inte det.

Ja precis, kör på körkort. Förstår hur du menar, många länder godkänner inte körkort som id. Men, det står uttryckligen på deras plattform att körkort är en form av id som godkänns. Dessutom går det alltså inte att börja om processen - på plattformen står det "verified" på ett ställe, men på ett annat "verify now"... det är lite motstridigt

Som sagt, tack för alla svar. Ska börja undersöka vilket sätt som är billigast att använda för att flytta pengarna till ex coinbase och sedan paypal. Skulle de stanna på paypal vore det helt ok med mig. Men på Binance har jag ju noll nytta av dem. Inte supersugen på att återinvestera på den plattformen heller, om jag inte kan ta ut dem i framtiden.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Frågade Swedbanks support om möjligheten att flytta pengar _till_ Swedbank. Tjejen jag pratade med förklarade att sepa-överföringar till Swedbank skulle vara grönt. Däremot ska det inte gå att flytta pengar _från_ Swedbank till Binance. Nu såg jag att du skrev att de gått ut med att handel med plattformar som hanterar kryptovalutor är spärrad, och det kan ju vara så faktiskt. Problemet nu är att jag inte ens kommer till steget att jag kan testa det.

Om det skulle vara så att dom endast tillåter pengar in från Binance så hade det varit väldigt intressant, ur en komersiell synvinkel så vore det logiskt, men deras argument om pengatvätt faller ju pladask då Lyckas du få in pengarna på ditt Swedbank-konto så är jag intresserad av att höra hur det gick sedan.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Om det skulle vara så att dom endast tillåter pengar in från Binance så hade det varit väldigt intressant, ur en komersiell synvinkel så vore det logiskt, men deras argument om pengatvätt faller ju pladask då Lyckas du få in pengarna på ditt Swedbank-konto så är jag intresserad av att höra hur det gick sedan.

Haha håller med! Uppdaterar såklart om det löser sig.

Verkar ju dock gå snabbt i de här svängarna, kan ju vara så att supporten hade gammal information helt enkelt.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Uppdaterar lite själv...
Idag kom utbetalningen på 120 EUR (minus avgift) in på mitt visakort. Med andra ord fungerar det för mig att flytta pengar _från_ Binance _till_ okq8 visa.

Men, däremot är min identitet fortfarande inte verifierad så jag verkar inte kunna göra några fler betalningar.. så drygt.

Återkommer om/när nyheter finns

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Uppdaterar lite själv...
Idag kom utbetalningen på 120 EUR (minus avgift) in på mitt visakort. Med andra ord fungerar det för mig att flytta pengar _från_ Binance _till_ okq8 visa.

Men, däremot är min identitet fortfarande inte verifierad så jag verkar inte kunna göra några fler betalningar.. så drygt.

Återkommer om/när nyheter finns

Jag lyckas inte läsa mig till det, men det finns alltså en gräns på 120 EUR per överföring om man inte har ett verifierat konto? och en begränsning på antal överföringar? Såg inget om detta sist jag förde över, men det var inte heller med än 60 EUR. Det var ju trist, har inte heller ett verifierat konto men hade tänkt slänga över runt 800 EUR innan månadsslutet, kanske får testa Safello istället då.

Edit* Fipplade lite på binance och när jag skriver in 70 EUR eller mer så poppar förslaget om verifiering för att öka till 5000 EUR upp. Testade att köra igenom verifieringsprocessen men tråden gav ju inte hopp direkt

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

En bekant till mig använder sig av Binance med Swedbank och har iaf inte haft några som helst problem att föra över pengar dit eller från dem. Gjordes senast förra veckan.

Själv kör jag Coinbase. Dock köper jag krypto med mitt Swedbank kort där inga problem. Gjorde det senast igår.
Förde även ut en mindre summan förra veckan till kontot utan problem.

Enda krypto tjänsten jag har haft problem med är crypto.com den blockerar både Swedbank och Revolut.

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro 13.3" 2020 M1
Casual: Mac Mini 2020 M1
Workstation: HP Z6 G4

Permalänk

Tack för all input!

Skrivet av macmann1:

Jag lyckas inte läsa mig till det, men det finns alltså en gräns på 120 EUR per överföring om man inte har ett verifierat konto? och en begränsning på antal överföringar? Såg inget om detta sist jag förde över, men det var inte heller med än 60 EUR. Det var ju trist, har inte heller ett verifierat konto men hade tänkt slänga över runt 800 EUR innan månadsslutet, kanske får testa Safello istället då.

Edit* Fipplade lite på binance och när jag skriver in 70 EUR eller mer så poppar förslaget om verifiering för att öka till 5000 EUR upp. Testade att köra igenom verifieringsprocessen men tråden gav ju inte hopp direkt

Jag har också svårt att läsa mig till någon konkret och entydig information. Men jag börjar misstänka att gränsen på 120 EUR är "lifetime" så att säga, dvs man kan överföra max det beloppet fram till man är verifierad...

Skrivet av Nostradamus85:

En bekant till mig använder sig av Binance med Swedbank och har iaf inte haft några som helst problem att föra över pengar dit eller från dem. Gjordes senast förra veckan.

Själv kör jag Coinbase. Dock köper jag krypto med mitt Swedbank kort där inga problem. Gjorde det senast igår.
Förde även ut en mindre summan förra veckan till kontot utan problem.

Enda krypto tjänsten jag har haft problem med är crypto.com den blockerar både Swedbank och Revolut.

För min del hakar det alltså inte upp sig på att föra över pengar till Swedbank, utan jag har inte ens möjligheten _att_ överföra, till någon bank alls. I den rutan där jag normalt skulle ha valt mottagare får jag bara upp rutan att jag måste verifiera mig. Problemet är bara det att jag redan gjort det, och på min profil står det också "verified". Men likt förbannat kommer rutan upp, och supporten säger typ "du är antingen en risk eller i en region utan stöd" och sen får man ingen mer information...

Att jag kunde föra över till visakortet beror nog på att det där var öppet upp till 120 EUR. Jag hoppas ju såklart att den spärren är tidsbegränsad, men så verkar det inte vara. Överföringen gjordes 8 maj, så det har ju lätt gått en dag emellan, även om det bara vore bankdagar som räknas.

Hoppas jag förmedlat skillnaden mellan problemet att mata pengar till Swedbank, och problemet med att inte alls kunna komma åt "menyn" för uttag.

Kommer avvakta ett tag till, sen blir det att skapa konto på coinbase, och flytta tillgångarna dit, antagligen som ETH. Därifrån ska det ju vara lugnt att ta ut vad jag förstår.

Summerat: det här verkar för mig vara ett problem med att Binance support släpar efter å det grövsta, inte Swedbank i sig. Däremot kan det såklart haka upp sig med banken också i ett senare skede, men då fortsätter jag såklart med visa istället.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Jag har också svårt att läsa mig till någon konkret och entydig information. Men jag börjar misstänka att gränsen på 120 EUR är "lifetime" så att säga, dvs man kan överföra max det beloppet fram till man är verifierad...

Ah, ja så kan det ju såklart vara. Det skulle stämma med vad jag förde över förra gången. Har fått följande status på min verification nu

"Your Identity Verification is under review now. Limit will be increased to 5000 EUR/day by 2021-05-24"

Precis efter jag lagt det stod det 21. Får väl se.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Ah, ja så kan det ju såklart vara. Det skulle stämma med vad jag förde över förra gången. Har fått följande status på min verification nu

"Your Identity Verification is under review now. Limit will be increased to 5000 EUR/day by 2021-05-24"

Precis efter jag lagt det stod det 21. Får väl se.

Intressant, vart ser du det meddelandet? När jag öppnar deras supportchat swishar ett meddelande förbi som man knappt hinner klicka på, kanske är nåt liknande?

Eller kan du se det under din sida för identifikation, alltså inte i chatten utan man klickar in via sin profil?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Intressant, vart ser du det meddelandet? När jag öppnar deras supportchat swishar ett meddelande förbi som man knappt hinner klicka på, kanske är nåt liknande?

Eller kan du se det under din sida för identifikation, alltså inte i chatten utan man klickar in via sin profil?

Det dyker upp när jag går på withdraw och skriver in en summa

Under profilen står det fortfarande såhär

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Det dyker upp när jag går på withdraw och skriver in en summa

https://i.imgur.com/9LQwnnp.jpg

Under profilen står det fortfarande såhär

https://i.imgur.com/VZmKgTb.jpg

Tack för bilden!

Måste vara mitt konto som hamnat mellan ett par-tre stolar. Såhär ser det ut för mig:
https://imgur.com/nEfwP5q

Men går jag in på min identitetssida står det "verified". Har dock fått lite bättre kontakt med supporten nu, mitt ärende skulle visst eskaleras, hoppas det leder någon vart. Återkommer!

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Då var det dags att uppdatera lite här igen.

Jag vet verkligen inte vad som hade gått fel med mitt konto. Men nu är det åtminstone öppet för överföringar. Så såklart chansar jag direkt och gör en överföring till Swedbank. Får se om den kommer igenom.

Det sjuka är att jag fått samma svar typ sju gånger, "du klarade tyvärr inte testet osv osv...". Men, den här gången fick jag åtminstone chansen att förklara mig lite till. Förmodligen låg felet i att jag gjorde fel i verifieringsprocessen från början, så jag hade säkert en öppen process som inte funkat.

För nu tog det ungefär en minut att faktiskt lösa det när support-agenten "dubbelkollade" en grej.

Så förmodligen var felet mitt från början, men samtidigt lite synd att man bara fått dessa standardsvar istället för en lösning som helt ärligt tog någon minut.

Tack för alla som tog er tid att läsa, och svara här.

Till er som hittar tråden i framtiden: Jag ger er tipset om att ligga på i supporten, förklara att det kan ha något med mjukvaran att göra och att ni gjort flera försök, varför något kanske ligger och spärrar. Ja, förutsatt att era problem är snarlika mina då..

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Klämmer till med sista uppdateringen: Då var insättningen till Swedbank klar. Bekräftar att det går att skicka pengar från Binance till Swedbank. Åtminstone rinligt låga belopp (ca 9.000kr).

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Klämmer till med sista uppdateringen: Då var insättningen till Swedbank klar. Bekräftar att det går att skicka pengar från Binance till Swedbank. Åtminstone rinligt låga belopp (ca 9.000kr).

Skoj! Då ska jag också testa, hade du testat att skicka från swedbank till binance via sepa?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Skoj! Då ska jag också testa, hade du testat att skicka från swedbank till binance via sepa?

Ja precis, banköverföring via sepa, man anger iban nummer och namn på kontoinnehavare.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Ja precis, banköverföring via sepa, man anger iban nummer och namn på kontoinnehavare.

Jag tänkte på om du testat skicka i andra riktningen, swedbank->binance. Dom har bytt bank och kontonummer nyligen(Binance) så jag har en känsla av att det nog bara är en tidsfråga innan swedbank tar bort möjligheten.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Jag tänkte på om du testat skicka i andra riktningen, swedbank->binance. Dom har bytt bank och kontonummer nyligen(Binance) så jag har en känsla av att det nog bara är en tidsfråga innan swedbank tar bort möjligheten.

Nej, har tyvärr inte testat i den riktningen. Jag köpte BNB direkt på Binance, och betalade då med visa-kortet. Möjligt att banköverföring fanns som alternativ även då, men jag körde första bästa kort jag hade inne istället.

Kan alltså varken bekräfta eller dementera att det funkar i den riktningen.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Klämmer till med sista uppdateringen: Då var insättningen till Swedbank klar. Bekräftar att det går att skicka pengar från Binance till Swedbank. Åtminstone rinligt låga belopp (ca 9.000kr).

Skönt. Jag fick faktiskt mail idag om att min verifiering är klar, så jag bör också kunna föra över. Snabbare än förväntat alltså. Men tänkte vänta lite till och se om innehavet ökar en aning.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Klämmer till med sista uppdateringen: Då var insättningen till Swedbank klar. Bekräftar att det går att skicka pengar från Binance till Swedbank. Åtminstone rinligt låga belopp (ca 9.000kr).

Jag sitter i samma sits med Binance och frågar därför på ren svenska: hur fan löste du det?
Jag har inget Visa-kort så den vägen går inte. Swedbank saknas också i deras lista över banker.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Jag sitter i samma sits med Binance och frågar därför på ren svenska: hur fan löste du det?
Jag har inget Visa-kort så den vägen går inte. Swedbank saknas också i deras lista över banker.

Hej Johan,

Nu var det några månader sedan jag fick ut pengar till Swedbank, så något kan ju faktiskt ha hänt sedan dess.

Men, vart hakar det upp sig för dig? Det jag hade problem med var att ange banköverföring som alternativ för utbetalning. Dvs jag kunde inte ens ange mitt kontonr på Swedbank - alternativet för det hade en ruta över sig med innebörden att mitt konto var tvunget att valideras. Typ.

Det var mitt stora bekymmer - Binance ville inte släppa igenom mig i säkerhetskontrollen av någon anledning. Jag öppnade flera ärenden mot deras kundtjänst men fick varje gång samma strunt-svar tillbaka. Minns inte exakt vad det stod men det var en standardtext om att jag inte klarat någon av deras säkerhetskontroller - men inte vilken.

Till slut fick jag kontakt med en på deras chat som uppenbarligen kunde lösa problemet. När jag var igenom deras säkerhetskontroll kunde jag ange kontonr, dvs IBAN, och faktiskt göra en överföring.

Swedbank var aldrig ett problem för mig - det var alltså Binance som var det. Om de satt någon spärr nu under sommaren törs jag inte svara på :-/

Edit: om din situation ser likadan ut som det jag beskriver här, rekommenderar jag dig att fortsätta pusha på supporten, det verkar ju vara väldigt splittrat i den, vilka som kan ändra och faktiskt vill lösa problem...

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Hej Johan,

Nu var det några månader sedan jag fick ut pengar till Swedbank, så något kan ju faktiskt ha hänt sedan dess.

Men, vart hakar det upp sig för dig? Det jag hade problem med var att ange banköverföring som alternativ för utbetalning. Dvs jag kunde inte ens ange mitt kontonr på Swedbank - alternativet för det hade en ruta över sig med innebörden att mitt konto var tvunget att valideras. Typ.

Det var mitt stora bekymmer - Binance ville inte släppa igenom mig i säkerhetskontrollen av någon anledning. Jag öppnade flera ärenden mot deras kundtjänst men fick varje gång samma strunt-svar tillbaka. Minns inte exakt vad det stod men det var en standardtext om att jag inte klarat någon av deras säkerhetskontroller - men inte vilken.

Till slut fick jag kontakt med en på deras chat som uppenbarligen kunde lösa problemet. När jag var igenom deras säkerhetskontroll kunde jag ange kontonr, dvs IBAN, och faktiskt göra en överföring.

Swedbank var aldrig ett problem för mig - det var alltså Binance som var det. Om de satt någon spärr nu under sommaren törs jag inte svara på :-/

Edit: om din situation ser likadan ut som det jag beskriver här, rekommenderar jag dig att fortsätta pusha på supporten, det verkar ju vara väldigt splittrat i den, vilka som kan ändra och faktiskt vill lösa problem...

Swedbank finns inte (längre?) med i deras lista över banker. Vad jag kunde se så finns INGEN svensk bank längre kvar där.
De har ospecificerad banköverföring som valalternativ, men där framgår inte tydligt vad det är för information man ska skiva i rutorna. Kontonummer och banknamn till exempel.
Är det kontonr som i IBAN? Kanske.
Banknamn som i det faktiska namnet, BIC 8 eller BIC 11 som ska anges?

Jag har varit i kontakt med deras chatt och deras lösning var att sälja min BTC på deras marknad och låta köparen betala med banköverföring. Det låter för mig både väldigt omständigt, och en aning oseriöst.

Jag behöver en digital plånbok som kan skicka pengar till antingen mitt konto i Swedbank, eller i värsta fall, mitt PayPal.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk

Det svar du fått av chatten var ungefär samma jag fick flera gånger innan de öppnade mitt konto för utbetalning.

Jag minns det inte som att jag förvalde bank, utan jag fick ange iban nr. Det kan du hitta om du loggar in på swedbank och letar runt lite.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Det svar du fått av chatten var ungefär samma jag fick flera gånger innan de öppnade mitt konto för utbetalning.

Jag minns det inte som att jag förvalde bank, utan jag fick ange iban nr. Det kan du hitta om du loggar in på swedbank och letar runt lite.

Jag kan mitt IBAN, men jag hittar inget ställe där jag ska ange IBAN.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Jag kan mitt IBAN, men jag hittar inget ställe där jag ska ange IBAN.

Och förmodligen beror det på att du inte är godkänd än i deras ”kontroll” eller vad man nu ska kalla det.

Som sagt, för mig tog det flera försök med chatsupporten innan jag kom igenom.

Du vet det där med att ladda upp en bild på körkort/pass, bild på sig själv osv…

Det var där det hakade upp sig för mig. När det var klart kunde jag få upp fält där iban gick att mata in. Sen var det grönt.

Be chatten se till så din användare är ”godkänd”.

Kan tyvärr inte ge bättre tips än så. Känns som det var ren tur att jag vid ett tillfälle fick prata med någon på supporten som fick till det - alla andra gav bara en massa struntförslag…

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Och förmodligen beror det på att du inte är godkänd än i deras ”kontroll” eller vad man nu ska kalla det.

Som sagt, för mig tog det flera försök med chatsupporten innan jag kom igenom.

Du vet det där med att ladda upp en bild på körkort/pass, bild på sig själv osv…

Det var där det hakade upp sig för mig. När det var klart kunde jag få upp fält där iban gick att mata in. Sen var det grönt.

Be chatten se till så din användare är ”godkänd”.

Kan tyvärr inte ge bättre tips än så. Känns som det var ren tur att jag vid ett tillfälle fick prata med någon på supporten som fick till det - alla andra gav bara en massa struntförslag…

Jag är fullt godkänd, men får ändå ingen lösning från dem. Värdelös tjänst verkar det som.

Var fick du upp fältet för IBAN?

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Jag är fullt godkänd, men får ändå ingen lösning från dem. Värdelös tjänst verkar det som.

Var fick du upp fältet för IBAN?

Ser nu att jag inte får upp det fältet ifall jag väljer EUR. Tjänsten kallas iaf för Swift vad jag förstår. När jag väljer EUR kan jag bara välja Visa eller nån som heter Advcash..

Men väljer jag USD kan jag välja Swift istället.
Tyvärr har jag inga pengar kvar hos Binance just nu, så jag kan inte ange ett belopp och gå vidare för att se om det funkar :-/
Men testa att ange belopp i USD och se om du kommer vidare.

Det där verkar ha ändrats sedan jag fick loss mina småslantar.

Visa signatur

.:bjorn