Veckans fråga: Vilket Mass Effect tycker du är bäst?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara lite god rays på ena bilden också, verkar lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det är om inte annat ett exempel på vad som kan hända när man tar bort stöd för "oanvända" saker. Det är ju hyfsat vanligt förekommande i trådar här på forumet att folk tycker att kompatibilitet för äldre grejer ska kapas bort bara för att de är omoderna eller motsvarande.
De har ju bytt ut/kraftigt modifierat motorn för spelen såvitt jag kan förstå, och eftersom det uppenbarligen inte är ett problem som rör Mass Effect 2 så har ju Bioware fixat det redan där genom att ändra på hur processorns funktioner används.

Får hoppas att dom inte råkat missa denna detalj då det inte fixats än på orginalet, patchen som finns är väll från killen vars sida jag länkade till

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får hoppas att dom inte råkat missa denna detalj då det inte fixats än på orginalet,

Sista patchen till Mass Effect 1 (1.02) släpptes dock 25:e augusti 2009, så det var ju innan det blivit ett problem med att AMD avslutat 3DNow!-stödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Sista patchen till Mass Effect 1 (1.02) släpptes dock 25:e augusti 2009, så det var ju innan det blivit ett problem med att AMD avslutat 3DNow!-stödet.

Kan bli rätt intressant om de missat denna grej. Det som gör att de kanske kan missa detta är att det inte kom direkt. Skulle tippa på att det nog kom ungefär halvvägs in i spelet.
Hoppas dom spel testat detta ordentligt med olika system. Annars kan vi med ryzen få en otrevlig överaskning halvvägs in i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ettan har bäst story, tvåan bäst gameplay, trean mest intressanta val (förutom slutet).

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ettan. Det va först och får lite gratis på det, men ändå. Och jag är visst i minoritet, men jag gillade att mysa runt i Makon

Minns klumpiga stridskontroller i ettan, men jag tyckte inte riktigt tvåan gjorde det jättebra heller. Minns ju nästan ingenting konkret längre, men saker blev överlag lite väl förenklade efter polish. Såg att någon skrev något om "tittut" i striderna och det låter bekant.

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag 2an. Det kändes som att tempot skruvades upp när offringarna krävdes. Jag gillade hela konceptet med att Shepard behövde återuppta sitt liv, bevisa sin moraliska kompass. (Och kom igen, Martin Sheen som skurk är aldrig dåligt)

Slightly off topic, jag försöker att förstå hur Steams prissättning fungerar runt det stundande släppet. Om du äger ME3 så kan du köpa en "owners edition" av Legendary edition, men det är 15 euro dyrare (med en 17% rabatt dessutom för närvarande) än bara Legendary edition som standalone.. EHH??????

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

2:an för mig.

Ettan var verkligen Wow vilken story men gameplay var verkligen styltigt och inventoryt en mardröm.

3an tycker jag hade lite bättre gameplay än tvåan men slutet drar ner så mycket för mig att det är tvåan som vinner totalt sett.

Har ej gett mig på andromeda ännu så har ingen åsikt om det.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Att ens "Mass Effect: Andromeda" är med 🤣 "Mass Effect 2" är för mig det bästa!

Jag verkar vara i minoritet här, men jag gillade faktiskt Andromeda. Visst, 2an var bättre men Andro var inte dålig.

Permalänk
Medlem

någon som vet när de släpps på steam idag?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

någon som vet när de släpps på steam idag?

Typ när du skrev ditt inlägg.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

hahaha ja jag såg det , dekryptrerar nu

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Jag verkar vara i minoritet här, men jag gillade faktiskt Andromeda. Visst, 2an var bättre men Andro var inte dålig.

Det var ruskigt dåligt vid release, jag har spelat om det nyligen och visst är det bättre men än mäta något som "inte dåligt" säger ju rätt mycket, ska man nöja sig med "inte dåligt", nej då lägger jag pengar på något bättre än så.

Idag fick man ju ett mail med rubriken "Mass Effect™ Legendary Edition is now available on Steam!" och så..here we go!