HTC avtäcker Vive Pro 2 och Vive Focus 3 – 5K-upplösning i 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hur länge måste man vänta tills man kan hitta en ersättare till Valve Index?

Jag dammade av min Vive Pro idag och jämförde lite med min Index. Nej, jag vill inte gå tillbaka till en Vive Pro. Den ser hemsk ut i jämförelse. Den är inte heller lika bekväm. Har HTC verkligen inte kunnat göra något annat än att sätta dit nya paneler under alla dessa år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Hur länge måste man vänta tills man kan hitta en ersättare till Valve Index?

Jag dammade av min Vive Pro idag och jämförde lite med min Index. Nej, jag vill inte gå tillbaka till en Vive Pro. Den ser hemsk ut i jämförelse. Den är inte heller lika bekväm. Har HTC verkligen inte kunnat göra något annat än att sätta dit nya paneler under alla dessa år?

Inga rykten alls, men vi närmar oss Index tvåårsjubileum, den 28 juni. Hoppas de annonserar Index då.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Inga rykten alls, men vi närmar oss Index tvåårsjubileum, den 28 juni. Hoppas de annonserar Index då.

Bra att du har koll på datum. Man tycker det borde ha läckt ut några rykten men jag har verkligen inte hört något alls. Valve är väl inte direkt kända för att stressa fram produkter. Mitt Index har använts flitigt och jag har överlag varit väldigt nöjd med det. Det har kommit in damm som lagt sig på ena panelen och jag kan se ett visst pixelflimmer (Typ som om kabeln vridits för mycket och fått en liten skada som orsakar brus, kanske?)

Jag kan ibland sakna OLED-paneler också men den senaste trenden är ju LCD för att få skärpa! Index och Vive Pro kör ju samma panelupplösning men Index upplevs dubbelt så skarp på grund av att det inte är Pentile-mönster.

Nej, det börjar bli dags att investera i ett nytt headset.

Permalänk
Medlem

Köpte HTC Vive Pro 2 en månad sedan.
Varning till andra är att man måste köpa till massa andra prylar från andra ställen för att få allt att fungera:
* Minst 2 st HTC Basestation 2.0. Från t.ex. Inet.
* 2 st väggfästningskit för HTC Basestation 2.0. Tog nån timme att hitta info om kompatibilitet. Montering är med 1/4 tums bult och hittade till slut några på Amazon, som ska anlända nästa vecka.
* 2 st handkontroller, helst Valve Index Controllers från Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tompai:

Köpte HTC Vive Pro 2 en månad sedan.
Varning till andra är att man måste köpa till massa andra prylar från andra ställen för att få allt att fungera:
* Minst 2 st HTC Basestation 2.0. Från t.ex. Inet.
* 2 st väggfästningskit för HTC Basestation 2.0. Tog nån timme att hitta info om kompatibilitet. Montering är med 1/4 tums bult och hittade till slut några på Amazon, som ska anlända nästa vecka.
* 2 st handkontroller, helst Valve Index Controllers från Steam.

Det finns ju ett paket med allt det där. Sen säljer de bara headsetet för de som redan har en Vive och inte vill betala för att få dubbla uppsättningar av alla runtomkring-grejer.