Sony utökar färgpaletten för Playstation 5-kontrollern Dualsense

Permalänk
Melding Plague

Sony utökar färgpaletten för Playstation 5-kontrollern Dualsense

Den som äger en Playstation 5-konsol får i juni större valfrihet när det gäller färgval för extra handkontroller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där jobbiga känslan när man mycket väl vet att man inte behöver nya kontroller då man redan har men samtidigt är det kanske dags för mina vita kontroller att få nya färgglada vänner.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Har de fixat joysticken som gå sönder på dessa eller är det samma skit?
Varit sugen på en dual sense. Gillade känslan i handen när jag spelade med polaren på hans ps5 men vill inte ha något som pajar heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Den röda är fantastisk!
Hoppas dom släpper sidopaneler i matchade färger.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av infigo:

Har de fixat joysticken som gå sönder på dessa eller är det samma skit?
Varit sugen på en dual sense. Gillade känslan i handen när jag spelade med polaren på hans ps5 men vill inte ha något som pajar heller.

Skulle inte tro det, då borde man hört något om det känns det som.

Båda mina som jag köpte på launch driftar i vänsterspaken.
Och den officiella fjärrkontrollen som jag köpte slutar fungera så att man måste radera den och sen para den igen i tid och otid. (Verkar också vara ganska vanligt att döma av antalen inlägg, reddittrådar man hittar)

Gick kanske lite väl snabbt med deras kvalitetskontroll där..

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Vill gärna ha en svart, men är inte 800 kronor-sugen på en.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CrispVanDahl:

Hoppas dom släpper sidopaneler i matchade färger.

Hoppas verkligen dom släpper olika Faceplates. Är nog en stor marknad för det.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Den där jobbiga känslan när man mycket väl vet att man inte behöver nya kontroller då man redan har men samtidigt är det kanske dags för mina vita kontroller att få nya färgglada vänner.

Samma här. Förbokade båda för säkerhets skull... men kommer sälja min ena vita.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av tyvar1:

Hoppas verkligen dom släpper olika Faceplates. Är nog en stor marknad för det.

Jag tror säkert att det kan tänkas dyka upp, på samma vis dom lanserade utbytbara HDD covers till första revisionerna av PS4.
Vill ha en fin dekadent setup med röd konsol och Dual Sense.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Har väntat ett halvår på att de ska släppa dessa.
Får man till slut färgmatch till sin svarta konsoll.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jompa79:

Äntligen!
Har väntat ett halvår på att de ska släppa dessa.
Får man till slut färgmatch till sin svarta konsoll.
https://i.imgur.com/zjoRygz.jpg

dbrand? Kan hämta ut mina plates idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Skulle inte tro det, då borde man hört något om det känns det som.

Båda mina som jag köpte på launch driftar i vänsterspaken.
Och den officiella fjärrkontrollen som jag köpte slutar fungera så att man måste radera den och sen para den igen i tid och otid. (Verkar också vara ganska vanligt att döma av antalen inlägg, reddittrådar man hittar)

Gick kanske lite väl snabbt med deras kvalitetskontroll där..

Det har ju kommit en uppdatering till inbyggda mjukvaran i kontrollerna också. Har inte märkt av nån drift faktiskt. Men fick min PS5 rätt nyligen.

----

Gillar hur de kommer upp med klatschiga namn för vinrött och svart

Den röda var rätt snygg men skiljer sig mycket från den vita färgen (jag är iaf en sån som gärna har matchande färger)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

dbrand? Kan hämta ut mina plates idag

Nej fan! En burk plastspray från Biltema, under 200:-
Gjorde detta samma dag jag fick hem konsollen i december.
Grymt resultat och enkelt att återställa

Permalänk
Hedersmedlem

Själv är jag sugen på att uppgradera till en PS5kontroll till datorn istället för nuvarande xbox 360 ;).
Men samtidigt - man köper på sig grejer när befintliga funkar för att det ser fräckt ut. Okynneshandlande (i mitt fall alltså).

Aja. Skulle jag köpa en ny ps5kontroll så föredrar jag nog den vita ändå.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jompa79:

Nej fan! En burk plastspray från Biltema, under 200:-
Gjorde detta samma dag jag fick hem konsollen i december.
Grymt resultat och enkelt att återställa

Så pass! Ser väldigt bra ut faktiskt! Var sjukt sugen på att göra det själv men dbrand kom ut med sina dark plates innan det blev av

Permalänk
Medlem

Cosmic Red ser riktigt fin ut, men det blir nog att vänta på nästa revision i.o.m. ovan nämnda problem. Triangelknappen gnisslar dessutom på ena kontrollen där hemma

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det har ju kommit en uppdatering till inbyggda mjukvaran i kontrollerna också. Har inte märkt av nån drift faktiskt. Men fick min PS5 rätt nyligen.

----

Gillar hur de kommer upp med klatschiga namn för vinrött och svart

Den röda var rätt snygg men skiljer sig mycket från den vita färgen (jag är iaf en sån som gärna har matchande färger)

Det var väl ca imponerande 480 timmar /endsarcasm, brukstid innan problemet börjar visa sig?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Herr Kantarell:

Det har ju kommit en uppdatering till inbyggda mjukvaran i kontrollerna också. Har inte märkt av nån drift faktiskt. Men fick min PS5 rätt nyligen.

----

Gillar hur de kommer upp med klatschiga namn för vinrött och svart

Den röda var rätt snygg men skiljer sig mycket från den vita färgen (jag är iaf en sån som gärna har matchande färger)

Tror inte mjukvara kan göra mycket förutom att justera deadzone. Men det blir mer bara som att sätta ett plåster på ett köttsår

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Väntar på uppdaterad revision än att tömma deras lager på v1 som har sjukt hög RMA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Den där jobbiga känslan när man mycket väl vet att man inte behöver nya kontroller då man redan har men samtidigt är det kanske dags för mina vita kontroller att få nya färgglada vänner.

Den där jobbiga känslan när man kanske velat köpa ett par kontroller, men inser att det inte finns några konsoler.

Sony fortsätter att håna med sin PS5-reklam, man undrar ju lite vilka dom där reklamsnuttarna egentligen är till för.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Den där jobbiga känslan när man kanske velat köpa ett par kontroller, men inser att det inte finns någon konsoler.

Sony fortsätter att håna med sin PS5-reklam, man undrar ju lite vilka dom där reklamsnuttarna egentligen är till för.

Samtidigt har Sony sålt fler PS5or än PS4or under maskinernas första månader på marknaden.
https://nordic.ign.com/news/45774/ps5-has-outsold-ps4-in-its-...

Med tanke på rådande situation kan jag tycka att det är väldigt imponerande.

Den vetskapen gör ju dock ingen skillnad för konsumenter som vill få tag på en PS5.
Men att Sony skulle håna folk som inte får tag på en maskin vetetusan alltså. Det kommer en tid efter pandemin också och vi får hoppas att den blir bättre.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Samtidigt har Sony sålt fler PS5or än PS4or under maskinernas första månader på marknaden.
https://nordic.ign.com/news/45774/ps5-has-outsold-ps4-in-its-...

Med tanke på rådande situation kan jag tycka att det är väldigt imponerande.

Den vetskapen gör ju dock ingen skillnad för konsumenter som vill få tag på en PS5.
Men att Sony skulle håna folk som inte får tag på en maskin vetetusan alltså. Det kommer en tid efter pandemin också och vi får hoppas att den blir bättre.

Klart dom inte gör, men det känns lite som ett hån mot dom som verkligen vill ha en maskin.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Vilka PS 5-skins vill ni ha?

Spontant vore svart tjusigt av grundfärgerna. Har ännu inte kunnat få något PS5, detta trots att min nära vän jobbar på Elgiganten! Skämt å sido. Hoppas att det dyker upp PS5 med några balla skins om man tröttnar på vit eller svart. Som det var på den gamla hederliga tiden när man kunde klä sitt 360 i Viva Pinata. Drömskinnet vore utan tvekan deadpool 3 om den hinner komma tills dess. Men i och med att den får femtonårsgräns så kanske inte den kommer tillåts i sådana sammanhang...? Well, well!