Asus ROG Ryuo 120 mm AIO - Skönhetsdefekt

Permalänk
Medlem

Asus ROG Ryuo 120 mm AIO - Skönhetsdefekt

Hallå!

Asus ROG Ryuo AIO - 120 mm

Säljes då jag blev tvungen att gå över till luftkylt vid ett chassibyte.

Den är i bra skick förutom att skärmen är skönhetsdefekt från att jag lyckades vara lite tankspridd när jag skulle rengöra skärmen. Råkade använda samma del av en, i övrigt ren, t-shirt som jag använt för att rengöra radiatorn. Troligtvis fastnade det, osynligt, lite färg från den som reagerade med skärmrengöringsmedlet och sedan missfärgade glaset på pumpen. Har använt samma skärmrengöringsmedel på skärmen tidigare utan några som helst konstigheter. Detta var synd så klart då jag rengjorde kylaren grundligt specifikt för en annons på Swec men nu sänks ju värdet något.

Har man ett chassi med tonad tempered glass ser man inte detta.

Funktionsmässigt felfri föruom nämnda defekt. OLED-panelen blev inbränd bara ett par månader efter jag köpte den, vilket jag räknade med då det är en gimmick. Har också haft en 240 mm Ryuo och det var samma sak där. För mig har det inte varit något problem då jag helt enkelt kört med skärmen avstängd sedan jag noterade att de var inbrända. Köptes juni 2019.

Kylaren är komplett i originalförpackning med undantaget att den är utan fläkt som jag behövde till mitt nya chassi.

Så vill du ha en bra AIO-kylare och inte blir påverkad av skönhetsdefekten så vill du kanske överväga denna.

Nypris nu är 1400 sek.

Ge ett bud i tråden om du är intresserad, men jag uppskattar att värdet kanske är i alla fall från 300 sek. Finns att se och hämta i Östersund. Kan skickas och i så fall spårbart. Betalning via Swish.

Mvh / Herje

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hur är ljudnivån på pumpen?

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Hur är ljudnivån på pumpen?

Tjena! Jag har försökt lyssnat efter den men kunde bara höra den om jag satte örat mycket nära. Har kört den 40-50% speed fram till nästan throttling-temperatur på CPU. Så enligt mig vill jag säga att den är sparad från kluckande. Men jag kan ju inte uppskatta hur andra uppfattar AIO:s.

Permalänk
Avstängd

Bjuder 100 + frakt.

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Tjena! Jag har försökt lyssnat efter den men kunde bara höra den om jag satte örat mycket nära. Har kört den 40-50% speed fram till nästan throttling-temperatur på CPU. Så enligt mig vill jag säga att den är sparad från kluckande. Men jag kan ju inte uppskatta hur andra uppfattar AIO:s.

Ajjemen är eventuellt intresserad om jag hittar någon vettig 120 mm pwm!

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hernanros:

Bjuder 100 + frakt.

Tack för budet.

Skrivet av aggrocult:

Ajjemen är eventuellt intresserad om jag hittar någon vettig 120 mm pwm!

Japp, låter bra.

Permalänk
Medlem

250 + frakt bjudet. Mvh. Lowe

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweirst:

250 + frakt bjudet. Mvh. Lowe

Tack för budet!

Permalänk

Lägger ett bud på 300 med upphämtning under tiden

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Lägger ett bud på 300 med upphämtning under tiden

Hej!

Tack för budet men jag har sålt till högsbjudande tidigare idag och avslutade annonsen!

Hoppas du hittar någon annan bra kylare! Mvh / Herje

Permalänk

Ah, okej Det reder sig, blir nog en luftkylare istället!

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD