Barn som lagt upp video på Phone House Sveriges youtubekanal

Permalänk
Medlem

Barn som lagt upp video på Phone House Sveriges youtubekanal

Stötte på "Phone House Sverige" på youtube. Phone house är som känt en del av elgiganten sedan flera år tillbaka. Men Phone house youtube kanal verkar ligga kvar under namnet Phone House och senaste klippet verkar vara två barn som laddat upp en video på youtube kontot. Troligtvis någon administratör till kontot som av misstag inte loggat ut och så har barnen laddat upp videos där. Klippet har legat uppe ett par månader utan att ha plockats bort. Säger detta någonting om vilket företag elgiganten är? Skamligt om man frågar mig.

https://www.youtube.com/user/tipsochklipp/videos

rubrik förtydligad /mod
Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av klikken:

Stötte på "Phone House Sverige" på youtube. Phone house är som känt en del av elgiganten sedan flera år tillbaka. Men Phone house youtube kanal verkar ligga kvar under namnet Phone House och senaste klippet verkar vara två barn som laddat upp en video på youtube kontot. Troligtvis någon administratör till kontot som av misstag inte loggat ut och så har barnen laddat upp videos där. Klippet har legat uppe ett par månader utan att ha plockats bort. Säger detta någonting om vilket företag elgiganten är? Skamligt om man frågar mig.

https://www.youtube.com/user/tipsochklipp/videos

Vi pingar @Elgiganten så att man får en chans att fixa det, något du säkert gjort (såklart) men för att vara helt säker

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Och inte en enda upvote? Var tvungen att ge en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Stötte på "Phone House Sverige" på youtube. Phone house är som känt en del av elgiganten sedan flera år tillbaka. Men Phone house youtube kanal verkar ligga kvar under namnet Phone House och senaste klippet verkar vara två barn som laddat upp en video på youtube kontot. Troligtvis någon administratör till kontot som av misstag inte loggat ut och så har barnen laddat upp videos där. Klippet har legat uppe ett par månader utan att ha plockats bort. Säger detta någonting om vilket företag elgiganten är? Skamligt om man frågar mig.

https://www.youtube.com/user/tipsochklipp/videos

Så en "död" youtube kanal fick en video på två barn.. Klantigt men inget att hänga upp sig på

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Stötte på "Phone House Sverige" på youtube. Phone house är som känt en del av elgiganten sedan flera år tillbaka. Men Phone house youtube kanal verkar ligga kvar under namnet Phone House och senaste klippet verkar vara två barn som laddat upp en video på youtube kontot. Troligtvis någon administratör till kontot som av misstag inte loggat ut och så har barnen laddat upp videos där. Klippet har legat uppe ett par månader utan att ha plockats bort. Säger detta någonting om vilket företag elgiganten är? Skamligt om man frågar mig.

https://www.youtube.com/user/tipsochklipp/videos

En kanal som användes innan Elgiganten köpte upp Phone House. Ja det är ju verkligheten skamligt. Det är i alla fall mindre skamligt än vad den här tråden är töntig.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vi pingar @Elgiganten så att man får en chans att fixa det, något du säkert gjort (såklart) men för att vara helt säker

Jag mailade deras kuntjänst

Kan bara tycka att ett av Sveriges överlägset största företag inom teknik borde uppmärksammat kanalen

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

En kanal som användes innan Elgiganten köpte upp Phone House. Ja det är ju verkligheten skamligt. Det är i alla fall mindre skamligt än vad den här tråden är töntig.

Töntig eller inte. Vill bara uppmärksamma på att även solen har fläckar

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Töntig eller inte. Vill bara uppmärksamma på att även solen har fläckar

Vem har påstått att Elgiganten är solen?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Vem har påstått att Elgiganten är solen?

Man ska tala för sig själv så jag kan inte direkt säga att många gör det. Men elgiganten är onekligen en av de större företagen i Sverige inom teknikbranschen. Kanske talar för sig själv

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Sötast

Skäms elgiganten.
Ett företag av den storleken borde haft en anställd som dagligen ser över om gamla youtubekanaler råkar få klipp uppladdade av misstag. Definitivt en heltidsstjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Man ska tala för sig själv så jag kan inte direkt säga att många gör det. Men elgiganten är onekligen en av de större företagen i Sverige inom teknikbranschen. Kanske talar för sig själv

Det verkar inte som att du förstår talesättet du själv använde.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Säger detta någonting om vilket företag elgiganten är? Skamligt om man frågar mig.

https://www.youtube.com/user/tipsochklipp/videos

Finns inget på Youtube sidan som säger eller anger att Phone House gamla konto tillhör eller hanteras av Elgiganten.
Komtakta dom och fråga istället?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Finns inget på Youtube sidan som säger eller anger att Phone House gamla konto tillhör eller hanteras av Elgiganten.
Komtakta dom och fråga istället?

Klicka på fliken "om" så ser du.

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Skäms elgiganten.
Ett företag av den storleken borde haft en anställd som dagligen ser över om gamla youtubekanaler råkar få klipp uppladdade av misstag. Definitivt en heltidsstjänst.

Ha-ha

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem

Ähh inget skamligt med det, det är ju bara roligt. Ni tar i för mycket. Dom är ju bara barn. Slappna av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vi pingar @Elgiganten så att man får en chans att fixa det, något du säkert gjort (såklart) men för att vara helt säker

Elgiganten har inte varit aktiva på forumet sedan denna skandalen. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1593229-huawei-p30-pro...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det enda konstiga med den videon är att de tar kulorna från toppen av behållaren :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Klicka på fliken "om" så ser du.

Det gjorde jag innan jag skrev.
Står att dom gått ihop med Elgiganten, dock inget om att Elgiganten tagit över deras gamla konton eller hanterar det.

Har folk verkligen så mycket fritid och inget att göra nu så att dom måste leta efter onödiga saker att klaga på?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem

Inte sett videon, men imponerande av ungarna ifall de lyckats hacka kontot måste jag säga

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Det gjorde jag innan jag skrev.
Står att dom gått ihop med Elgiganten, dock inget om att Elgiganten tagit över deras gamla konton eller hanterar det.

Har folk verkligen så mycket fritid och inget att göra nu så att dom måste leta efter onödiga saker att klaga på?

Låt ungarna vara. Det var en rolig video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Låt ungarna vara. Det var en rolig video.

Jag har inte klagat så du citerade nog fel person där.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Jag har inte klagat så du citerade nog fel person där.

Jag höll bara med dig!

Permalänk
Medlem

Framtida ASMR-stjärnor? Tycker faktiskt inte det är nån vidare skandal, tvärtom väldigt lätt hänt.

Påminner mig om när nån anställd på Htc gav en Htc one m8 som ännu inte var lanserad till sitt barn som sedan spelade in en video på den och laddade upp på Youtube, vilket fick pappan sparkad från företaget. Här är det klippet https://www.youtube.com/watch?v=16MPb6aUid0

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Det gjorde jag innan jag skrev.
Står att dom gått ihop med Elgiganten, dock inget om att Elgiganten tagit över deras gamla konton eller hanterar det.

Har folk verkligen så mycket fritid och inget att göra nu så att dom måste leta efter onödiga saker att klaga på?

Under Länkar finns en länk, klicka på den så hamnar du hos elgiganten!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på varför alla hugger på TS i tråden. Kanske fel forum att göra en tråd på då en kontakt med elgiganten (som äger phone house nu) hade vart bättre, men att ifrågasätta det anser jag ok, speciellt med tanke på att barnen såg ganska små ut och kanske inte är medvetna om vad dom har åstadkommit.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Måste nog stämma in i att detta var tramsigt av trådskaparen.

Varför öht skapa en tråd som denna? Vad är syftet.

Det var visst viktigare att påpeka att "Även solen har fläckar" än att hjälpa kontoägaren och barnen att göra något åt situationen.