Fanatec ClubSport V3 pedaler, bra eller finns det bättre för pengarna

Permalänk

Fanatec ClubSport V3 pedaler, bra eller finns det bättre för pengarna

Hej,
jag sitter med en gammal logitech ratt/pedaler och de e ju 0 känsla i pedalerna så jag tänkte byta dom i första hand.
E det Fanatec V3 pedalerna med nya gummin man skall satsa på eller är jag ute och cycklar?
Har tänkt att uppdatera ratt senare och blev taggad nu när jag såg att dom skulle komma med en DD för 3500:- och tänkte på att man kanske skulle köpa in sig i deras ekosystem lika väl

Vad är era erfarenheter av pedalerna?
erfarenheter av Fanatec och deras prylar rent generellt?
och slutligen, är det någon i GBG med omnejd som sitter på ett par V3'or som man skulle kunna få trampa på lite... (har haft Covid nyligen så ja e rätt safe)

// Trekki

Permalänk
Medlem

Har du kollat upp de nya CSL pedalerna som är på gång?
https://www.youtube.com/watch?v=-NPw4-LA378

Verkar vara en billigare variant av CSL elite, men tekniskt typ minst lika bra eller kanske bättre
(hall effect sensorer istället för potentiometrar osv)
Och utbyggbara...

Beror lite på hur mycket pengar du är villig att lägga, men om budget är en faktor så är det kanske värt att kolla upp dessa?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har äldre Fanatec grejer som jag är väldigt nöjd med, CSR Elite och Clubsport V1 pedaler.
Jag vet att många simracers gillar fanatecs produkter men säger att deras support är värdelös och det är väldigt svårt att få några problem lösta.
Den här kanalen har många test och genomgångar på saker https://www.youtube.com/channel/UCT_50ZiRFWSm7oziV1OZloQ

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Det känns som csl pedals ska bli rätt fina för ish 2000kr...men det är inte clubsport v3 ersättare.
Fick rekommendation av kompisar som ha eller har haft v3or (några bytt till huskenveilt) att titta på v3or med brake performance kit då jag gillar tyngre broms. Även om de är några år på nacken.
Känner dock att om fanatec gör bra med csl pedals som kommer så kanske ett par v4 är på g också men svårt att bara gissa sig till. Annars är på csl nog för mig om de har bra motstånd nog i sig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Har du kollat upp de nya CSL pedalerna som är på gång?
https://www.youtube.com/watch?v=-NPw4-LA378

Verkar vara en billigare variant av CSL elite, men tekniskt typ minst lika bra eller kanske bättre
(hall effect sensorer istället för potentiometrar osv)
Och utbyggbara...

Beror lite på hur mycket pengar du är villig att lägga, men om budget är en faktor så är det kanske värt att kolla upp dessa?

Såg dom, men jag skall erkänna att jag är sugen på en tre pedalers lösnign med en load cell. så jag misstänker att det ändå kommer plocka på, och frågan är ju NÄR dom släpper load cell pedalen till de nya pedalern...

när det gäller budget så hade jag ialla fall inte tänkt lägga så mycket mer med tanke på att jag inte kör hela tiden utan lite då och då.

Mvh// Claes

Permalänk
Skrivet av infigo:

Det känns som csl pedals ska bli rätt fina för ish 2000kr...men det är inte clubsport v3 ersättare.
Fick rekommendation av kompisar som ha eller har haft v3or (några bytt till huskenveilt) att titta på v3or med brake performance kit då jag gillar tyngre broms. Även om de är några år på nacken.
Känner dock att om fanatec gör bra med csl pedals som kommer så kanske ett par v4 är på g också men svårt att bara gissa sig till. Annars är på csl nog för mig om de har bra motstånd nog i sig.

Jo alla verkar eniga om att nya gumming (break performance kit) är ett "måste" om man skall köpa V3orna. Heuinkveld ser ju naturligtvis fantastiska ut, och alla verkar vara nöjda med dom, med de e ju dubbla priset även om man skippar kopplingen, så dom går bort pga budgeten...

De e lite irriterande att Fanatec bara verkar sälja online, för man kan ju inte prova dom själv då.. får liksom förlita sig på alla andra
hade du testat någon av dina kompisars V3or och jämnfört med dina CSL? och kör du med load cell eller den vanliga trimpot'en?

Mvh// Claes

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrekki:

Jo alla verkar eniga om att nya gumming (break performance kit) är ett "måste" om man skall köpa V3orna. Heuinkveld ser ju naturligtvis fantastiska ut, och alla verkar vara nöjda med dom, med de e ju dubbla priset även om man skippar kopplingen, så dom går bort pga budgeten...

De e lite irriterande att Fanatec bara verkar sälja online, för man kan ju inte prova dom själv då.. får liksom förlita sig på alla andra
hade du testat någon av dina kompisars V3or och jämnfört med dina CSL? och kör du med load cell eller den vanliga trimpot'en?

Mvh// Claes

Jag har inga Fanatec nu. Sitter och tittar. Har thrustmasters t3pa just nu så är på tapeten att byta till ett par med load cell. Känner ingen som gått mellan CSL och V3 utan de har sprätt för mycket pengar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

Jag har inga Fanatec nu. Sitter och tittar. Har thrustmasters t3pa just nu så är på tapeten att byta till ett par med load cell. Känner ingen som gått mellan CSL och V3 utan de har sprätt för mycket pengar.

ok, ja sprätta iväg förmycket pengar e lätt hänt när man börjar titta på lite mer avancerade setuper.
det kanske är lika bra att vänta och se vad recentionerna blir av de nya pedalerna och DD 0.5, dom kanske får för sig att göra en bra "bundle" av allt...

Permalänk
Medlem

CSL DD finns för pre-orders nu, släpps i slutet av november.

https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/wheel-bas...