Fungerar inte med display port, endast med HDMI

Permalänk
Medlem

Fungerar inte med display port, endast med HDMI

Har precis skaffat mig en "ny" Asus PG279Q. Har valt Display Port i menyn och provat båda Display Port portarna på grafikkortet (1660 Ti) men inget funkar. Kör jag via HDMI funkar det. Min förra skärm kördes över HDMI och har aldrig använt Display Port förut någonsin. Har provat att uppdatera grafikkortsdrivrutiner men det gjorde ingen skillnad.

Någon som känner igen detta och har en lösning?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har du flera skärmar samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Har du flera skärmar samtidigt?

Nope, bara en. Fick till det till slut, vet dock inte hur eller varför. Jag kopplade in min gamla skärm med DP och nya med HDMI. Sen kopplade jag ur gamla skärmen och kopplade in DP-kabeln till nya skärmen samtidigt som jag hade HDMI inkopplad också. Sen drog jag ur HDMI-kabeln ur nya skärmen och ändrade till DP i menyn och då fungerade det helt plötsligt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Nope, bara en. Fick till det till slut, vet dock inte hur eller varför. Jag kopplade in min gamla skärm med DP och nya med HDMI. Sen kopplade jag ur gamla skärmen och kopplade in DP-kabeln till nya skärmen samtidigt som jag hade HDMI inkopplad också. Sen drog jag ur HDMI-kabeln ur nya skärmen och ändrade till DP i menyn och då fungerade det helt plötsligt.

Grett att det löste sig. Ja det är märkliga problem man stöter på kring datorer.

Permalänk
Inaktiv

Hade strul med en skärm som inte ville bli driven över DP medan HDMI gick bra. Efter mycket letande hittade jag ett sätt att ställa om den från DP 1.4 till DP 1.2, då funkade det.