Xbox series x/s med mus och tangentbord, fungerar det bra?

Permalänk
Medlem

Xbox series x/s med mus och tangentbord, fungerar det bra?

Det enda jag använder min gamla PC till är att spela Fortnite ihop med brorsbarnen. Dom spelar på sina konsoller med handkontroll, kan inte förstå hur de kan vara så duktiga!

Jag funderar på att pensionera min dator och istället skaffa en Xbox att spela på. Jag har alltid spelat med mus och tangentbord på datorn och skulle vilja fortsätta med det på Xboxen, speciellt med spel som tex Fortnite.

Hur väl fungerar att spela Fortnite på Xbox med mus/tangentbord?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Micke_JKUR:

Det enda jag använder min gamla PC till är att spela Fortnite ihop med brorsbarnen. Dom spelar på sina konsoller med handkontroll, kan inte förstå hur de kan vara så duktiga!

Jag funderar på att pensionera min dator och istället skaffa en Xbox att spela på. Jag har alltid spelat med mus och tangentbord på datorn och skulle vilja fortsätta med det på Xboxen, speciellt med spel som tex Fortnite.

Hur väl fungerar att spela Fortnite på Xbox med mus/tangentbord?

Det funkar att bara koppla in dem men tror att det kan vara några limitationer på några spel men jag är inte riktigt säker

Permalänk
Medlem

Har läst lite om detta och det är som du skriver, vissa spel stödjer inte mus / tangentbord. Då jag bara använder min PC till lite spelande samt surf så känns det som att jag borde klara mig fint med en Xbox series x / s.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tror bara mus och tangentbord funkar i webbläsaren om man kör med någon av insider/alpha versionerna än så länge.

Permalänk
Medlem

Är 95 % säker på att sonen spelade just Fortnite med mus och tangentbord på vår XSX härom dagen... ska kolla.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Är 95 % säker på att sonen spelade just Fortnite med mus och tangentbord på vår XSX härom dagen... ska kolla.

/hulle.

Det vore väldigt intressant att veta om detta fungerar bra! För min del kommer det blli Fortnite med brorsbarnen samt lite Battlefield 6 när det väl släpps.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Det vore väldigt intressant att veta om detta fungerar bra! För min del kommer det blli Fortnite med brorsbarnen samt lite Battlefield 6 när det väl släpps.

Jodå han säger att det fungerade utmärkt att spela Fortnite med mus och tangentbord på XSX.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Provade nyligen att köra just fortnite på XsX med mus och tangentbord, för en polare undrade samma sak. Min slutsats var att det fungerade sjukt bra, hade jag dessutom orkat ändra sens och grejer hade det nog gått ännu bättre.

Lät efter det min bror som är FPS pcmasterrace prova, och det enda han kunde påpeka var inputlagg, annars tyckte även han att det fungerade klockrent.

För info körde jag med corsair k63 och razer basilisk

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Provade nyligen att köra just fortnite på XsX med mus och tangentbord, för en polare undrade samma sak. Min slutsats var att det fungerade sjukt bra, hade jag dessutom orkat ändra sens och grejer hade det nog gått ännu bättre.

Lät efter det min bror som är FPS pcmasterrace prova, och det enda han kunde påpeka var inputlagg, annars tyckte även han att det fungerade klockrent.

För info körde jag med corsair k63 och razer basilisk

Är det trådat mus och tangentbord? Låter lite oroväckande med input-lagg

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Är det trådat mus och tangentbord? Låter lite oroväckande med input-lagg

Nej, trådlösa båda 2 Jag märker inte av det, Kan likväl vara TVn som ger det, har iofs en LG CX, men är ju ändå betydligt "segare" än en datorskärm.
Men på frågan "skulle du märka någon skillnad om du spelade i några timmar?" så var svaret från bror: Nej.
Om det nu hjälper dig lite

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svar! Jag lade precis en beställning på en Xbox Series X, hoppas jag får en detta året

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Tack så mycket för svar! Jag lade precis en beställning på en Xbox Series X, hoppas jag får en detta året

Bra val, lyckades få tag på en och den är fantastisk.
Inte lika många exklusiva spel som jag vill spela som till PS5 men gamepass väger upp.
Det är helt fantastiskt, dessutom kan du göra så att du får 3 år för drygt 1500kr genom att köpa Xbox Live Guld 3st 12 månaders och sedan en månad Game Pass Ultimate så konverteras allt till Ultimate.