Permalänk

1070ti eller 1080

Hej,

Så ska sälja antingen ett Asus ROG STRIX 1070TI eller MSI 1080 SeaHawk.

1080 kortet har ingen kylare, vattenkylaren gick sönder så har monterat av kylaren och testat att boota upp med det snabbt och det ger bild och datorn känner av kortet så det är ej trasigt.

1070TI kortet köpte jag in som ersättare för ovan, så om jag säljer detta kort är jag också intresserad av att köpa en luftkylare till 1080 så jag kan använda det istället.

Så ett utav dessa kort ska säljas helt enkelt beroende på vad för bud man får på respektive.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Kan ha ett MSI 1080 vattenblock liggandes om det är av intresse?

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Skrivet av Michwurfus:

Kan ha ett MSI 1080 vattenblock liggandes om det är av intresse?

Tyvärr inte då jag inte orkar sätta upp vattenkylning och ej intresserad av andra AIO lösningar i dagsläget heller.

Permalänk
Medlem

Varför orkar folk inte rengöra sina prylar innan dom slänger upp dom för försäljning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zogez:

Varför orkar folk inte rengöra sina prylar innan dom slänger upp dom för försäljning?

Varför kommenterar du om du inte är intresserad?

Permalänk
Avstängd

2800 för 1070ti

Permalänk
Medlem

3000+ hämtar för 1070ti

Permalänk
Avstängd

3100 1070ti (hämtar)

Permalänk
Medlem

3200+hämtar

Permalänk
Medlem

2500 för 1080

Permalänk

Buden noterade, en påminnelse är att jag måste hitta en passande kylare för mitt 1080 innan jag säljer 1070ti som verkar vara det som är utav de flestas intresse.

edit: lyckades hitta en ARCTIC Accelero Xtreme III från amazon.de för mitt 1080 som förväntas komma fram på måndag så om det ej kommer snabbare säljs ena kortet som tidigast då eller på söndagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Buden noterade, en påminnelse är att jag måste hitta en passande kylare för mitt 1080 innan jag säljer 1070ti som verkar vara det som är utav de flestas intresse.

edit: lyckades hitta en ARCTIC Accelero Xtreme III från amazon.de för mitt 1080 som förväntas komma fram på måndag så om det ej kommer snabbare säljs ena kortet som tidigast då eller på söndagen.

Amazon Sverige finns nu också, man kan ju se om det finns något där med snabbare frakt.

Permalänk
Skrivet av Index1:

Amazon Sverige finns nu också, man kan ju se om det finns något där med snabbare frakt.

Jo men hittade inget där så fick bli av tyskarna

Permalänk
Medlem

2600 för 1080

Permalänk
Medlem

Drar tillbaka budet då jag hittade ett annat kort.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Varför kommenterar du om du inte är intresserad?

Jag hade varit intresserad om det var rent och snyggt.. Tycker det säger en del om den som äger sakerna om dom säljer prylarna smutsig och oren.

Permalänk
Skrivet av zogez:

Jag hade varit intresserad om det var rent och snyggt.. Tycker det säger en del om den som äger sakerna om dom säljer prylarna smutsig och oren.

Herregud..

Bilderna är tagna direkt efter avmontering av kylarn i felsökningssyfte efter att AIO-kylarn börjat läcka och var de enda bilderna jag hade på telefonen när jag la upp annonsen från jobbet.
Men jag förstår om lite gammal kylpasta har ärrat dig för livet.

Dina inlägg som inte tillför något och antaganden säger väl mer om hur du är som person.

Förövrigt får jag nya kylaren till mitt 1080 imorgon så det är 1070ti som kommer att säljas.

Benalio leder med 3200 och hämtning om han fortfarande är intresserad och det avslutas imorgon kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Jag hade varit intresserad om det var rent och snyggt.. Tycker det säger en del om den som äger sakerna om dom säljer prylarna smutsig och oren.

Vart står det att han ska sälja dom skitiga?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

3250. Hämtar.

Permalänk
Skrivet av Hernanros:

3250. Hämtar.

Noterat, mitt 1080 är uppe och snurrar nu med nya kylarn iaf så vi avslutar vid 20:00 ikväll så kan man hämta det efter det redan ikväll i bromma eller när det passar.

Permalänk
Medlem

3300 hämtar ikväll

Permalänk
Avstängd

3350. Är i stan just nu så kan hämta det på en gång. Mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av benalio:

skickar pm