3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ravnit:

Jag ser nu att min 3090 som jag har "lagt undan" på webhallen har ändrats från grön till gul. De har alltså gett bort den. knasigt detta med WH. Hur kommer det sig att detta kan ske? Ambitionen var att vänta tills 3080 ti kommer in då jag också har bokat ett Thermaltake Core P5 Glass / Transparent...

Oj. Hoppas inte att det var ett Strix som nån snubbe var inne och plockade på WH.

Permalänk
Medlem

Grön bock på 3080 GameRock på Webhallen. Plötsligt händer det... eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blacksheep:

Jag tycker det har ramlat in orimligt små poster med Asus Tuf 3080 gaming NON OC. överlag till alla butiker.
Jag undrar om Asus överhuvudtaget ens tillverkar dem alls.

skulle vara kul att veta. dvs om @Asus.david ens har någon info om det, annars får det la vara..

Jo jag sitter med ett beställt på NoN sedan september, ett par dagar efter release.
NoN är ju inte precis duktiga på något vis att dela med sig om info, och jag har säkert varit i olika kontakter ca 8 ggr med dem sedan beställningen lades, men inte är jag klokare för det.

Jag har tyvärr inte mycket nytt att komma med som inte sagts innan. Alla aktuella modeller levereras fortfarande men fortfarande i lägre kvantiteter än efterfrågan. Sen finns det så många butiker i både Sverige och Norden som alla har långa köer på de flesta modeller så det går tyvärr inte att kommentera status på just en modell via specifik butik. Så det är fortfarande bäst att stämma av status med den butik man köp/bokat hos.
Alla våra partners får status varje vecka vad som är på ingång att levereras till just dem kommande vecka.
Sorry men kan tyvärr inte ge bättre svar och vi är också frustrerade över den globala komponentbristen såklart.

Permalänk
Medlem

En fråga till alla er som väntar och kämpar i denna tråd, kan man ens ställa sig i kö hos någon leverantör idag?
Om jag är beredd att vänta i 1 år på en specifik modell, hur gör jag då?

Jag får intrycket av att inga butiker vill ens ha en kö då det innebär extra administration.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: ASUS ROG STRIX X670E-F Gaming Wifi | CPU: AMD Ryzen 7800X3D | CPU-kylare: Noctua NH-D15S | RAM: G.Skill 6000 CL30 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Crucial T700 2TB + Samsung 9100 Pro 4 Tb | PSU: Corsair RM850 | Chassi: Fractal Design Torrent | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Jag har tyvärr inte mycket nytt att komma med som inte sagts innan. Alla aktuella modeller levereras fortfarande men fortfarande i lägre kvantiteter än efterfrågan. Sen finns det så många butiker i både Sverige och Norden som alla har långa köer på de flesta modeller så det går tyvärr inte att kommentera status på just en modell via specifik butik. Så det är fortfarande bäst att stämma av status med den butik man köp/bokat hos.
Alla våra partners får status varje vecka vad som är på ingång att levereras till just dem kommande vecka.
Sorry men kan tyvärr inte ge bättre svar och vi är också frustrerade över den globala komponentbristen såklart.

Men kan du confirma att ASUS har tillverkat ett enda ASUS 3080 och 3090 TUF NON-OC sedan dem korten som fanns vid release? för såvitt jag kan se så har det inte tillverkats ett enda kort fram tills nu(verkar som att tillverkningen dragit igång nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det var ju galet tryck på dessa kort vid release och du väntar tålmodigt, men snart så! Det har rört på sig med leveranserna och nu kan backlogen räknas på en hand ✋ Går allt som vi hoppas så kommer det en leverans i början av Juni.

//Erik

Till exempel komplett här som ljugit sedan release av korten, och varit helt tillslutna med information.
Om jag tolkar dethär citatet rätt så låter det som att komplett har levererat ASUS TUF NON-OC varje månad men i små kvantiteter, och vad menas med en backlog?
Jag beställde ett kort ungeffär 15 minuter efter release, och har fortfarande inte fått nått? men andra som beställt efter mig har fått sina? eller vad händer?

Från Webhallen: Uppdaterad 2020-12-15, uppdateras ej förens ny information finns
Antal kundbokningar 50 (samma antal kundbokningar som vid release)
Nästa bekräftade leverans: Ingen ETA
Ej skeppade men allokerade: Ingen ETA
DVS webhallen har inte levererat ett enda kort sedan release(förutom dem korten som fanns i lager vid release)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Men kan du confirma att ASUS har tillverkat ett enda ASUS 3080 och 3090 TUF NON-OC sedan dem korten som fanns vid release? för såvitt jag kan se så har det inte tillverkats ett enda kort fram tills nu(verkar som att tillverkningen dragit igång nu)

Det stämmer inte. Det kortet tillverkas, iallafall 3080. Inte många men de finns. Stod tidigare i kö hos Inet och den sjönk sakta men säkert. Sen fick jag istället ett från amazon.se som beställdes i december, leverans i februari tror jag det var. Så det har tillverkats kort även i tuf non-oc serien. Alla rykten om att den är borttagen stämmer inte.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem

Nånting bra med hela denhär pajas releasen är att företag verkligen har visat sin rätta sida, dvs vilka man kan lita på och vilka företag som ljuger, snackar skit, etc etc etc.
Kul att ni listar priset på ASUS RTX 3090 TUF NON-OC som 16.800KR @komplett
Jävligt troligt pris på det kortet i dagens läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Jag beställde Asus 3080 TUF NON-OC 1 januari från Amazon, och fick det levererat 1 april, så det borde väl indikera på att fler tillverkats än dom som fanns vid release. Håll ut!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

sett flera i tråden få dom lite då och då varje månad sen release så ja det kommer asus non oc också

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

Det är väl ungefär som webhallen, köplats är inte att tänka på att få reda på eller för den delen om minskad kö beror på leverans eller avbokade kort och några kortbyten mot såna de får in i lager har jag inte hört talas om utan de åker väl in i deras färdigbyggda system. Dustin gav jag upp för längesen utom om det är nåt speciellt jag måste köpa till jobbet där så jag tror att det får bli inet både privat och i den mån det går till företaget i framtiden. Komplett skulle också kunna vara ett alternativ men jag gillar att ha en butik nära att gå in och handla i.

Samma sak här. Företaget jag jobbar åt är STORT och jag har möjlighet att kunna styra vissa inköp fritt mellan olika ÅF. Är det ett företag jag medvetet kommer försöka undvika att beställa ifrån så blir det Dustin. Jag kan ju inte basera det på att jag är "sur" över deras ovilja att hjälpa mig som kund. Men när jag ser hur de hanterar mina förfrågningar och responsen jag får från dom, då inser jag att jag vill absolut inte ha reklamationsärenden eller dylika problem med dom att göra.

Så no more Dustin för min del, oavsett privat eller genom arbete. Det är ju synd att vissa ÅF inte verkar förstå att privatpersonerna de bemöter, kan göra rätt stora inköp via deras arbete.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Skrivet av Jagers:

Till exempel komplett här som ljugit sedan release av korten, och varit helt tillslutna med information.
Om jag tolkar dethär citatet rätt så låter det som att komplett har levererat ASUS TUF NON-OC varje månad men i små kvantiteter, och vad menas med en backlog?
Jag beställde ett kort ungeffär 15 minuter efter release, och har fortfarande inte fått nått? men andra som beställt efter mig har fått sina? eller vad händer?

Från Webhallen: Uppdaterad 2020-12-15, uppdateras ej förens ny information finns
DVS webhallen har inte levererat ett enda kort sedan release(förutom dem korten som fanns i lager vid release)

Webhallen hade över 1000 bokningar på det kortet så du missuppfattar hela deras upplägg här, surpelle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Samma sak här. Företaget jag jobbar åt är STORT och jag har möjlighet att kunna styra vissa inköp fritt mellan olika ÅF. Är det ett företag jag medvetet kommer försöka undvika att beställa ifrån så blir det Dustin. Jag kan ju inte basera det på att jag är "sur" över deras ovilja att hjälpa mig som kund. Men när jag ser hur de hanterar mina förfrågningar och responsen jag får från dom, då inser jag att jag vill absolut inte ha reklamationsärenden eller dylika problem med dom att göra.

Så no more Dustin för min del, oavsett privat eller genom arbete. Det är ju synd att vissa ÅF inte verkar förstå att privatpersonerna de bemöter, kan göra rätt stora inköp via deras arbete.

Precis. Jag handlar inte alltid av Inet för de är sällan billigast, men jag har alltid fått bra bemötande där, så när vi skulle köpa in workstations på jobbet så lobbade jag för att vi skulle gå via dem (jag är mjukvaruutvecklare, men engagerad sådan och då kan man få inflytande över sådana här inköp även om man egentligen inte bestämmer något). Ett par timmar totalt över åren med support och bra bemötande sålde 30+ high-end workstations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Webhallen hade över 1000 bokningar på det kortet så du missuppfattar hela deras upplägg här, surpelle.

1000 BOKNINGAR? förklara

Permalänk
Medlem

https://www.gtsa.se/product.html/zotac-geforce-rtx-3080-amp-h...

Zotac GeForce RTX 3080 AMP Holo

3x per skalle, 20papp per kort lmfao.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

https://www.gtsa.se/product.html/zotac-geforce-rtx-3080-amp-h...

Zotac GeForce RTX 3080 AMP Holo

3x per skalle, 20papp per kort lmfao.

Snällt av dem att man får köpa 3!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jagers:

Skrivet av Jagers:

Nånting bra med hela denhär pajas releasen är att företag verkligen har visat sin rätta sida, dvs vilka man kan lita på och vilka företag som ljuger, snackar skit, etc etc etc.
Kul att ni listar priset på ASUS RTX 3090 TUF NON-OC som 16.800KR @komplett
Jävligt troligt pris på det kortet i dagens läge.

Extremt tråkigt att du uppfattar det som att vi ljuger när vi gör vad vi kan för att hjälpa våra kunder och vara så transparenta vi kan med den knapphändiga och vi vissa fall, snabbt föränderliga, information vi får från leverantörerna som b.la. Asus.
Som @Asus.David skiver så är tidshorisonten relativt kort, vi får tillförlitlig info som stäcker sig någon vecka fram i tiden.

Backlog är benämningen på något som inte är hanterat eller levererat. Du kan ex: ha en backlog på Steam med spel du ska spela. Vi har i detta fall en backlog på kort som vi ska leverera.
Ordertrycket var som sagt väldigt högt och att du beställde 15 min efter release gjorde att många andra var före dig. Att någon hamnar före en annan i orderkön är extremt ovanligt. Men har du bevis som styrker ditt påstående om att andra som beställt exakt samma kort av oss fått leverans före dig så skicka gärna detta som PM så ska vi gräva i det och se om något eventuellt gått fel.

Vi kommer inte gå ut med några exakta siffror, men lite info kan jag dela med mig av. Under de senaste 40 dagarna har vi skeppat ut mellan 5-50st ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING. Men oavsett detta så är framtiden fortfarande mycket oviss och vi vet inte vad ASUS kommer att skicka.

Nej 16800kr är troligtvis inte rätt. Troligtvis prioriterar vår inköpare andra saker än att hålla korrekt pris på kort vi inte kan sälja Men tack för tipset, jag har pingat inköparen om detta så vi får sett över det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

1000 BOKNINGAR? förklara

Det är inte mycket, den största näthandeln i USA fick 1.5 miljon bokningar på en 3080 modell. Tjena att dom lyckats uppfylla det.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Extremt tråkigt att du uppfattar det som att vi ljuger när vi gör vad vi kan för att hjälpa våra kunder och vara så transparenta vi kan med den knapphändiga och vi vissa fall, snabbt föränderliga, information vi får från leverantörerna som b.la. Asus.
Som @Asus.David skiver så är tidshorisonten relativt kort, vi får tillförlitlig info som stäcker sig någon vecka fram i tiden.
Vi vill såklart

Backlog är benämningen på något som inte är hanterat eller levererat. Du kan ex: ha en backlog på Steam med spel du ska spela. Vi har i detta fall en backlog på kort som vi ska leverera.
Ordertrycket var som sagt väldigt högt och att du beställde 15 min efter release gjorde att många andra var före dig. Att någon hamnar före en annan i orderkön är extremt ovanligt. Men har du bevis som styrker ditt påstående om att andra som beställt exakt samma kort av oss fått leverans före dig så skicka gärna detta som PM så ska vi gräva i det och se om något eventuellt gått fel.

Vi kommer inte gå ut med några exakta siffror, men lite info kan jag dela med mig av. Under de senaste 40 dagarna har vi skeppat ut mellan 5-50st ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING. Men oavsett detta så är framtiden fortfarande mycket oviss och vi vet inte vad ASUS kommer att skicka.

Nej 16800kr är troligtvis inte rätt. Troligtvis prioriterar vår inköpare andra saker än att hålla korrekt pris på kort vi inte kan sälja Men tack för tipset, jag har pingat inköparen om detta så vi får sett över det.

//Erik

Så du menar att jag är bland dem sista 5 som beställde ett 3090 tuf non-oc när jag beställde 15 min efter release ? eftersom du säger att backloggen kan räknas på en hand, min högra hand har visserligen 4 fingrar och vissa föds med 6-7 fingrar men jag utgår ifrån att du menar att ni har 5 st beställningar kvar att leverera, så varför har då webhallen "50 st" som "backlog" och som nån annan skrev "alla sidor har 1000 beställningar på det kortet" osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är inte mycket, den största näthandeln i USA fick 1.5 miljon bokningar på en 3080 modell. Tjena att dom lyckats uppfylla det.

webhallen hade inte 1000 bokningar på ASUS RTX 3090 TUF NON-OC är allt jag säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Så du menar att jag är bland dem sista 5 som beställde ett 3090 tuf non-oc när jag beställde 15 min efter release ? eftersom du säger att backloggen kan räknas på en hand, min högra hand har visserligen 4 fingrar och vissa föds med 6-7 fingrar men jag utgår ifrån att du menar att ni har 5 st beställningar kvar att leverera, så varför har då webhallen "50 st" som "backlog" och som nån annan skrev "alla sidor har 1000 beställningar på det kortet" osv.

Vart skriver dom att de har en backlog som går räkna på en hand?

Ah, jag ser det nu. Men det kan ju vara att han menar att det är kort de inte fått något preliminärt datum på öht, dvs inte en backlog på icke skickade kort utan en backlog på kort de inte fått verifierade av ASUS än

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Kan ju menas som backlog gällande artikelrader/SKU
Dvs att kanske 5 SKU:er fortfarande är brist på, och inte att det är faktiskt 5 stycken kort. 😊

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag faktiskt bli lite lack ändå Asus 3080 TUF Icke OC kort om de kommer in i mycket mindre mängder så borde väl ändå kortet ersättas med ett 3080 OC kort om man väntat sedan releasen. Nu har man flyttat ordern från den 3 juni till Beställd, förväntas i lager 3 september 2021, 1 st.

Det har flyttas 5 gånger sedan releasen nu och varför ska man få ett datum om man inte ens vet att ens order ingår i den leverans som kommer då till lagret.

Med andra ord så är datumet en indikation när liknande kort kommer in till lagret sen om det är 1 kort eller 100 de är skitsamma. Då systemet inte känner av ifall ens bokning omfattas av den leverans som förväntas. Antingen har Komplett ett skit dåligt ordersystem, eller så har Asus ljugit om varje mängd förväntad leverans. Kan köpa att man inte vet exakt men det är nu 5 gången leveransdatumet flyttas.

Jag tänker då aldrig handla något på komplett igen blir Inet enbart.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

kan ju va så illa att tillverkarna fasar ut 3080 korten till förmån för dom nya bitcoin "säkra" korten..
och återförsäljarna skrotar den gamla kön så man måste beställa om dom nya korten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Det hade ju helt klart varit kundvård att man kunde få ett LHR kort istället. Jag tror tyvärr att det är ett kostnadsproblem för butiken. Eftersom priserna har gått upp så mycket som de har så skulle jag gissa på att de kanske har en order på ett 3080 TUF från september de beställde för 8.5k. Och de kommer nu köpa in LHR för 12k. Så de kan inte ge dig ett sådant kort istället, för då kommer de backa nästan 4 tusen/köp. Det är min gissning i alla fall.

Finns inget för att rättfärdiga de.
Strider mot alla konkurrensregler då man kunde bokat varan i annan butik. LHR är basically bara en ny batch av samma produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Nu börjar jag faktiskt bli lite lack ändå Asus 3080 TUF Icke OC kort om de kommer in i mycket mindre mängder så borde väl ändå kortet ersättas med ett 3080 OC kort om man väntat sedan releasen. Nu har man flyttat ordern från den 3 juni till Beställd, förväntas i lager 3 september 2021, 1 st.

Det har flyttas 5 gånger sedan releasen nu och varför ska man få ett datum om man inte ens vet att ens order ingår i den leverans som kommer då till lagret.

Med andra ord så är datumet en indikation när liknande kort kommer in till lagret sen om det är 1 kort eller 100 de är skitsamma. Då systemet inte känner av ifall ens bokning omfattas av den leverans som förväntas. Antingen har Komplett ett skit dåligt ordersystem, eller så har Asus ljugit om varje mängd förväntad leverans. Kan köpa att man inte vet exakt men det är nu 5 gången leveransdatumet flyttas.

Jag tänker då aldrig handla något på komplett igen blir Inet enbart.

Om du läser lite i den här tråden så kommer du se att det är tillverkarna som hela tiden flyttar sina estimerade leveranser och @Komplett uppdaterar då efter den nya informationen de fått. Komplett är också typ den enda återförsäljaren som faktiskt har lovat att de kommer erbjuda andra modeller av 3080 när de har jobbat av den befintliga kön.

Sen om du vill fortsätta tro att det är Kompletts fel så är det såklart upp till dig. För oss som följt den här tråden och utvecklingen nära så vet vi att så inte är fallet. Hade jag fått önska var jag hade min order på ett 3080 Tuf non OC så hade jag alla dagar i veckan önskat att den var från Komplett av just den anledningen att de lovat att erbjuda kort vartefter kön på andra modeller med högre tillgänglighet och kortare köer har betats av.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Lustigt, polare beställde på Elgiganten och sa att är allt grönt och står 3-5 dagars leveranstid som om att det fanns hur många kort som helst

vafan 99 000 på elgiganten.. va ere där för nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Om du läser lite i den här tråden så kommer du se att det är tillverkarna som hela tiden flyttar sina estimerade leveranser och @Komplett uppdaterar då efter den nya informationen de fått. Komplett är också typ den enda återförsäljaren som faktiskt har lovat att de kommer erbjuda andra modeller av 3080 när de har jobbat av den befintliga kön.

Sen om du vill fortsätta tro att det är Kompletts fel så är det såklart upp till dig. För oss som följt den här tråden och utvecklingen nära så vet vi att så inte är fallet. Hade jag fått önska var jag hade min order på ett 3080 Tuf non OC så hade jag alla dagar i veckan önskat att den var från Komplett av just den anledningen att de lovat att erbjuda kort vartefter kön på andra modeller med högre tillgänglighet och kortare köer har betats av.

Det verkar ju aldrig hända då man beställde 15 min efter releasen men pågrund av deras belastning säger tiden mycket längre bak ca 1 timme om jag minns rätt.

Jag kommer fortfarande vara skeptisk till Komplett gör någon form av åtgärd. Men vi får väl se vad som händer, jag har faktiskt inte orkat följa denna tråd i detalj men verkar inte vara någon enorm mängd som fått den behandling?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Det verkar ju aldrig hända då man beställde 15 min efter releasen men pågrund av deras belastning säger tiden mycket längre bak ca 1 timme om jag minns rätt.

Jag kommer fortfarande vara skeptisk till Komplett gör någon form av åtgärd. Men vi får väl se vad som händer, jag har faktiskt inte orkat följa denna tråd i detalj men verkar inte vara någon enorm mängd som fått den behandling?

Jo skulle inte rekommendera komplett för köp, beställde 15:02 (blev "registrerad" 15:25 av deras sajt) och nu är kortet beräknat till 3 september. Skönt att leverans utan direkta uppdateringer kommer troligtvis bli över 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knottem:

Jo skulle inte rekommendera komplett för köp, beställde 15:02 (blev "registrerad" 15:25 av deras sajt) och nu är kortet beräknat till 3 september. Skönt att leverans utan direkta uppdateringer kommer troligtvis bli över 1 år.

15:39 har jag enligt deras system så man nog säga rätt säkert att det förmodligen inte kommer bli några kort.
Ska höra vad konsumentombudsmannen säger kring sådana här ärenden.

Visa signatur