Permalänk
Medlem

COTTON - CANDY

Bildgalleri för min projekt-tråd med samma namn.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Börjar bra men du använder lite väl med pasta, tänk på att pastan inte leder "bättre" än metalen den är till för att lägga sig i ojämnheter, läggs det förmycket blir det sämre kontakt mellan IHS och Blocket.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Palme_570:

Börjar bra men du använder lite väl med pasta, tänk på att pastan inte leder "bättre" än metalen den är till för att lägga sig i ojämnheter, läggs det förmycket blir det sämre kontakt mellan IHS och Blocket.

På processorn? Det ser tunt och jämnt ut skulle jag säga. Men tester som ett flertal siter har gjort visar att den enda nackdelen med för mycket kylpasta är kladdet, för du kan smeta på hela tuben utan att få sämre temperaturer; allt överflöd pressas åt sidan av monteringstrycket.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

På processorn? Det ser tunt och jämnt ut skulle jag säga. Men tester som ett flertal siter har gjort visar att den enda nackdelen med för mycket kylpasta är kladdet, för du kan smeta på hela tuben utan att få sämre temperaturer; allt överflöd pressas åt sidan av monteringstrycket.

Beror hur "hård" monteringsmekanismen är, skulle dock säga att kladdet alone är tillräckligt. Tempraturen kommer som du säger inte påverkas något nämnvart. Ser inte direkt "tjockt" ut men som sagt kylpastan ska fixa ojämnheter mellan metalerna inte aggera ren mellanhand, cpu ska inte vara helt GRÅ med ett optimalt lager kan du fortfarande läsa på cpun. Men ja det här systemet kommer inte ha "problem" med sina temps non the less. Finns dock mycket missförstånd där ute varför man har kylpastan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Ballt projekt, ser fram emot hur det kommer se ut när det är helt klart!

Kylpastan är typ helt perfekt applicerad, skulle inte vilja ha mindre än det du lagt på, bättre att eliminera risk för hålrum än att ha för lite eftersom det inte finns någon skillnad i temperatur ändå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Palme_570:

Börjar bra men du använder lite väl med pasta, tänk på att pastan inte leder "bättre" än metalen den är till för att lägga sig i ojämnheter, läggs det förmycket blir det sämre kontakt mellan IHS och Blocket.

Helt ok påstrykning av pasta i min värld

Permalänk
Medlem

Pastan är väldigt tunn, påstryckningsapplicatorn är precis mjuk nog att när man pressar den mot cpun och drar så lämnar den ett i min mening perfekt lager pasta kvar på ytan. Svårt att se mängden bortklämmd pasta då blocket är såpass stort men skulle gissa på relativt lite! Kanske plockar bort blocket och tar en bild åt er om jag får tråkigt någon dag! (blocket är otroligt tungt, styvt och hårt och har typ 8? Fixeringsskruvar så tror inte eventuell pasta klarar av att bågna varken blocket eller kortet i vart fall så oavsett mängd blir det som det sagts tidigare här, bara mer klet runtom om det smetas på för mycket!

Idag kom dock sleeving supplies OCH jag ska bort så har att göra i närtiden!

Permalänk

Vänta, hur fick du en processor signerad av Lisa Su???

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingu1337:

Vänta, hur fick du en processor signerad av Lisa Su???

Jubileumsutgåva som såldes i butik

https://www.sweclockers.com/nyhet/27449-amd-firar-50-ar-med-r...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingu1337:

Vänta, hur fick du en processor signerad av Lisa Su???

Köpte den antar jag
https://www.eteknix.com/amds-50th-anniversary-ryzen-cpu-is-si...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingu1337:

Vänta, hur fick du en processor signerad av Lisa Su???

Som de säger så är det Gold edition jubileums processor för att fira AMD's 50års kalas!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge men jag fattar inte, tog bilderna slut eller ? Pastan såg btw ut att vara helt perfekt applicerad, tunt och fint över hela processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Snyggt bygge men jag fattar inte, tog bilderna slut eller ? Pastan såg btw ut att vara helt perfekt applicerad, tunt och fint över hela processorn.

Väntar fortfarande på lite delar så uppdaterar allt eftersom! Var tex tvungen att beställa GPU block ifrån kina då ingen europeisk tillverkar har gjort/gör något block till waterforce korten osv. Har kommit lite längre än i tråden men inte haft tid att sätta mig och uppdatera än dock!