3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Är de förövrigt någon som sett nå kort hos komplett.se?
Man har ju sett att de nångång ibland dyker upp lite 3060 å 3070 kort hos både inet å webhallen. Men tror aldrig jag sett komplett nämnas i tipstråden t.ex?

Dom får in då och då. Har själv köpt därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

De fick in 3070 i måndags Hämtade ett igår

Hade du redan beställt tidigare eller beställde du igår? Inget kom upp i tråden där folk publicerar att lager har kommit in

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Hade du redan beställt tidigare eller beställde du igår? Inget kom upp i tråden där folk publicerar att lager har kommit in

Beställde det den 12e maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Beställde det den 12e maj

Ahh det förklara varför. Tänkte mer att det hade kommit så att man kan beställa

Permalänk
Skrivet av danielzx:

Ahh det förklara varför. Tänkte mer att det hade kommit så att man kan beställa

MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB kom in i måndags, dök aldrig upp i tipstråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB kom in i måndags, dök aldrig upp i tipstråden.

Verkligen? Kom ASUS TUF 3070 Gaming OC också upp??

Permalänk
Skrivet av danielzx:

Verkligen? Kom ASUS TUF 3070 Gaming OC också upp??

Den har iaf inte jag sett denna vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB kom in i måndags, dök aldrig upp i tipstråden.

Butik?

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

webhallen

konstigt, tyckte jag kollade på hemsidan, den kanske bara var uppe någon sekund.

Permalänk
Medlem

Någon som fått 3060 och PSU skickat från Elgiganten som ni beställde i förra veckan?
Jag har fått ett antal sms där de flyttar fram datumet. Senaste info är att jag ska få kortet idag, men det är fortfarande inte skickat.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Någon som fått 3060 och PSU skickat från Elgiganten som ni beställde i förra veckan?
Jag har fått ett antal sms där de flyttar fram datumet. Senaste info är att jag ska få kortet idag, men det är fortfarande inte skickat.

Jag har fått fem sms där de hela tiden flyttar fram datumet en eller två dagar. Enligt sista sms:et som precis kom ska leverans ske på lördag (?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Jag har fått fem sms där de hela tiden flyttar fram datumet en eller två dagar. Enligt sista sms:et som precis kom ska leverans ske på lördag (?).

Och där fick jag också SMS att leverans ska ske på lördag.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Någon här med erfarenhet med Zotac's kort? Lyckades få ta på ett 3070 Twin Edge OC men har inte hittat mycket info om dem angående user reviews

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Någon här med erfarenhet med Zotac's kort? Lyckades få ta på ett 3070 Twin Edge OC men har inte hittat mycket info om dem angående user reviews

Känns som att vad som helst är bra bara man får tag inågot.
Jag har försökt få tag i ett 3060/3070 i 2 veckor nu utan resultat 🤣

Permalänk

Någon som hört något om 3070 EVGA-korten från Dustin på det sista? Har fortfarande 3/5 som preliminärt leveransdatum. Beställningsbekräftelse 20:40 22/4 (nattade barn precis när det "kom ut" så fick snällt vänta med att beställa -.-).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gripenthemute:

Någon som hört något om 3070 EVGA-korten från Dustin på det sista? Har fortfarande 3/5 som preliminärt leveransdatum. Beställningsbekräftelse 20:40 22/4 (nattade barn precis när det "kom ut" så fick snällt vänta med att beställa -.-).

Jag mailade dem i onsdags men inget svar ännu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gripenthemute:

Någon som hört något om 3070 EVGA-korten från Dustin på det sista? Har fortfarande 3/5 som preliminärt leveransdatum. Beställningsbekräftelse 20:40 22/4 (nattade barn precis när det "kom ut" så fick snällt vänta med att beställa -.-).

Jag (som var den som skrev förra veckan att mitt blivit skickat) kunde hämta ut mitt i måndags så det var inget bluff där iaf

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Jag mailade dem i onsdags men inget svar ännu.

Mailade också i veckan. Fick svar samma dag så märkligt att de inte svarat dig ännu.

"Just nu har vi dessvärre ingen information om leveranstid för din order. Det har varit en extrem efterfrågan på marknaden och väldigt mycket beställningar till oss.

Vi jobbar med våra distributörer för att få klarhet i leveranssituationen och du kommer att få ett uppdaterat leveransbesked så snart vi får den informationen.

Vi jobbar på att lösa situationen så snart som möjligt och ber om er förståelse.."

Skrivet av ChipZ:

Jag (som var den som skrev förra veckan att mitt blivit skickat) kunde hämta ut mitt i måndags så det var inget bluff där iaf

Kul att höra att det verkar funka som det borde då och grattis till kortet!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gripenthemute:

Mailade också i veckan. Fick svar samma dag så märkligt att de inte svarat dig ännu.

"Just nu har vi dessvärre ingen information om leveranstid för din order. Det har varit en extrem efterfrågan på marknaden och väldigt mycket beställningar till oss.

Vi jobbar med våra distributörer för att få klarhet i leveranssituationen och du kommer att få ett uppdaterat leveransbesked så snart vi får den informationen.

Vi jobbar på att lösa situationen så snart som möjligt och ber om er förståelse.."

Kul att höra att det verkar funka som det borde då och grattis till kortet!

Mycket möjligt att de har olika prio på de olika kanalerna utifall att du gick via vanliga supporten eller något så att säga, för min del var det till typ leverans@[..].

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Apropå EVGA kort har EG sagt att mitt 3070 ska komma den 25:e.
Men jag har inga större förhoppningar på att dom ska passa den här leveranstiden.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt, vart är alla grafikkort?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Vad har hänt, vart är alla grafikkort?

Känns som att det avstannat till fördel för de nya LHR-korten som kommer.

Permalänk
Medlem

Ser ut som om Elgiganten börjar få ut lite kort lite EVGA kort.
Fick sms om leverans via Early Bird och paketet befinner sig i en terminal i Gbg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krait78:

Ser ut som om Elgiganten börjar få ut lite kort lite EVGA kort.
Fick sms om leverans via Early Bird och paketet befinner sig i en terminal i Gbg.

Så det finns alltså inga grafikkort tillgängliga eller I LAGER på elgiganten?
tack då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Ser ut som om Elgiganten börjar få ut lite kort lite EVGA kort.
Fick sms om leverans via Early Bird och paketet befinner sig i en terminal i Gbg.

Får hoppas det är min tur snart då. Beställde ett FTW3 för en månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attatyrk80:

Så det finns alltså inga grafikkort tillgängliga eller I LAGER på elgiganten?
tack då vet jag

Tror inte dom har några kort på lager, detta var mest tänkt som en heads up för dom som väntar på leverans av sina beställningar från EG.
I mitt fall gäller det ett 3070 jag beställde den 10:e Maj när det gick att beställa EVGA bundles.
Det har ju varit förseningar på leveranserna för dom som beställde vid det tillfället.

Det är ju möjligt att EG har fler kort inkommande än lagda ordrar så kan ju vara värt att kolla EG dom närmsta dagarna.

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Edit: SLUT

Låg ju ute många minuter (eller inte)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nån som hann se priset på dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Min Distill hann inte ens reagera på den så måste legat ute mindre än 30 sekunder.