High end speldator + skärmar (1080ti, 10900KF, 32gb ddr4)

Permalänk
Avstängd

High end speldator + skärmar (1080ti, 10900KF, 32gb ddr4)

1. Datorn säljes inte i delar
2. Inga kvitton eller kartonger
3. Förbehåller rätten att sälja till vem jag vill samt neka bud.
4. Kan fraktas då kartong till chassit finns kvar (på egen risk)
5. Inga byten.

Hej!

Säljer speldatorn då jag nyligen nedgraderat mig till ITX, behöver ingen så stark pjäs så därav vill jag sälja den. Bootar upp till windows på endast ett par sekunder och aldrig haft några beskymmer alls.

-Chassi: Fractal design R7 Compact med härdat glasfönster där fläktarna är utbytta mot noctua
-Processor: intel core i9 10900KF 3.7 GHz 20MB. 10 kärnig processor kan överklockas till hela 5,3 GHz med ett enda klick i bios!
- Moderkort: MSI Z490 Gaming Carbon med medföljande tillbehör.
- Ram: Corsair vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR4 2933MHz CL16
- Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 1080Ti founders edition 11GB
-SSD: Samsung 970 evo plus 1TB
-PSU: Antec HCG 850W 80+ GOLD
-CPU-kylare: NZXT kraken x62 vattenkylare

En 1440p 27 tum skärm finns att köpa till med
-Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Alternativt

- AOC Agon AG271QX 144 hz 1440P 27 tum

Nypris för endast datorn är ca 22000 kr
Nypris för acer skärmen: 5790 kr
Nypris för aoc skärmen: ca 4000

Mitt pris är:
Datorn: 16500 kr
Acer Skärmen: 4000 kr
Aoc skärmen: 2000 kr

Paketpris för allt: 21000 kr

Är priserna helt fel? Lämna ett bud, gärna med en anledning också. Är det så att buden är för låga så behåller jag datorn.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

När och var är delarna köpta? Finns kvitton/garantier kvar på några komponenter? Vad har du för riktpriser på vardera komponent/skärm?

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Izenoz:

När och var är delarna köpta? Finns kvitton/garantier kvar på några komponenter? Vad har du för riktpriser på vardera komponent/skärm?

Majoriteten av delarna är inköps på inet.

Jag säljer inga delar enskilt utan endast datorn hel. Ge ett bud

Permalänk
Medlem

Priserna du valt att sälja för är allt för dyra, din gpu går för cirka 5k så det orimligt att allt annat ska hamna på 10 tusen. Man kan få en dator med 3070 och 11700f för samma peng. Sen kan man även köpa en helt ny skärm som motsvarar din Acer skärm för nästan lika mycket. Din AOC skärm är bra pris satt dock. Men du får fundera att sänka priset på datorn samt Acer skärmen något mer om du vill få det sålt, alternativt blocket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderFarre:

Priserna du valt att sälja för är allt för dyra, din gpu går för cirka 5k så det orimligt att allt annat ska hamna på 10 tusen. Man kan få en dator med 3070 och 11700f för samma peng. Sen kan man även köpa en helt ny skärm som motsvarar din Acer skärm för nästan lika mycket. Din AOC skärm är bra pris satt dock. Men du får fundera att sänka priset på datorn samt Acer skärmen något mer om du vill få det sålt, alternativt blocket.

Som sagt, eventuella köpare får gärna buda.
Är det så att det är för låga bud så säljer jag inte datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Som sagt, eventuella köpare får gärna buda.
Är det så att det är för låga bud så säljer jag inte datorn

Tro det eller ej men jag läste ditt inlägg, du behöver inte ta dig tiden att repetera dig själv. Det var bara ett råd från en gemensam SweClocker medlem, men lycka till med annonsen 👌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderFarre:

Tro det eller ej men jag läste ditt inlägg, du behöver inte ta dig tiden att repetera dig själv. Det var bara ett råd från en gemensam SweClocker medlem, men lycka till med annonsen 👌

Är det så att du har förstått innehållet i annonsen så behöver du inte kommentera, speciellt inte när du inte ens är intresserad. Så trött att man inte kan annonsera På sweclockers utan att få annonsen nedkladdad från prispoliser

Är du inte intresserad så kladda att du inte ner annonsen är du snäll. Vill du föra diskussioner så finns PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Är det så att du har förstått innehållet i annonsen så behöver du inte kommentera, speciellt inte när du inte ens är intresserad. Så trött att man inte kan annonsera På sweclockers utan att få annonsen nedkladdad från prispoliser

Är du inte intresserad så kladda att du inte ner annonsen är du snäll. Vill du föra diskussioner så finns PM.

Det fina med kommentarsfältet på annonser är just att även icke intresserade kan hjälpa potentiella köpare att skaffa sig en rimlig prisbild. Det finns inget skäl för dig att ta illa upp, här har inte "kladdats ner" på någon annons. Lycka till!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Pro:

Är det så att du har förstått innehållet i annonsen så behöver du inte kommentera, speciellt inte när du inte ens är intresserad. Så trött att man inte kan annonsera På sweclockers utan att få annonsen nedkladdad från prispoliser

Är du inte intresserad så kladda att du inte ner annonsen är du snäll. Vill du föra diskussioner så finns PM.

Det är väl inte så konstigt när du gör en annons i ett community där många vill hjälpa nya/yngre datorintresserade att inte köpa en dator som är på tok för dyr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dwd:

Det fina med kommentarsfältet på annonser är just att även icke intresserade kan hjälpa potentiella köpare att skaffa sig en rimlig prisbild. Det finns inget skäl för dig att ta illa upp, här har inte "kladdats ner" på någon annons. Lycka till!

Trist att SweClockers har tagit bort den funktionen att inte ha en diskussionstråd för såna som er. Man kan inte sälja något här längre känns det som.

Uppskattar om mod kunde ta bort dessa inlägg

Permalänk
Avstängd

Nu när man är tvungen till att ha ett kommentarsfält så är det ENDAST till för bud då potentiella köpare vill ha en transparent budgivning.

Vill ni diskutera saken finns PM, vad är det ni inte förstår?

Permalänk

Varför blir du arg. ingen har väl skrivit något olämpligt i kommentarerna. tycker att du ska ta det lite lugnt.
MVH en ny medlem som letar efter prisvärda datorer

Permalänk
Medlem

1500:- + frakt för aoc skärmen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marsipan kungen:

Varför blir du arg. ingen har väl skrivit något olämpligt i kommentarerna. tycker att du ska ta det lite lugnt.
MVH en ny medlem som letar efter prisvärda datorer

Får jag säger gång på gång att kommentarsfältet är endast till för bud. Finns annars ett forum där du kan ställa frågor och inte på annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Är det så att du har förstått innehållet i annonsen så behöver du inte kommentera, speciellt inte när du inte ens är intresserad. Så trött att man inte kan annonsera På sweclockers utan att få annonsen nedkladdad från prispoliser

Är du inte intresserad så kladda att du inte ner annonsen är du snäll. Vill du föra diskussioner så finns PM.

DunderFarre berättade helt enkelt för dig att priserna du satt är för höga. Absolut ingen som helst idé att ta så illa upp då han faktiskt har rätt. Han gav dig ett tips att sänka priserna för att hjälpa dig att få datorn/skärmarna sålda.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr.Pro:

Får jag säger gång på gång att kommentarsfältet är endast till för bud. Finns annars ett forum där du kan ställa frågor och inte på annonser.

Kommentarsfältet är till för budgivning, relevanta frågor och saklig priskritik.
/forumledare

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Avslutar annonsen och annonserar ut datorn någon annanstans. För mycket gnäll.

Permalänk
Medlem

Hatar när folk säljer datordelar/paket gentemot vad "nypris" är. Helt irrelevant då inte bara teknologin/marknaden går framåt men eftersom du dessutom kan ha gjort ett riktigt dåligt/överprisat köp från början.

Vad som är relevant är vad likvärdig dator går för idag, punkt. Sen tappar såklart sånt som onödigt dyr SSD och onödigt mycket RAM(för spel) väldigt mycket värde i en speldator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Muumin:

Hatar när folk säljer datordelar/paket gentemot vad "nypris" är. Helt irrelevant då inte bara teknologin/marknaden går framåt men eftersom du dessutom kan ha gjort ett riktigt dåligt/överprisat köp från början.

Vad som är relevant är vad likvärdig dator går för idag, punkt. Sen tappar såklart sånt som onödigt dyr SSD och onödigt mycket RAM(för spel) väldigt mycket värde i en speldator.

Står det någonstans att det är fastpris? Det står 16500 kr, sedan om du läser vidare i kommentarfältet (bland allt gnäll gällande pris från övriga swecare)så ser du att jag skrev ge ett bud vilket indirekt menas "passar ej priset, ge ett bud". Galet vad folk gnäller, det är helt sinnessjukt. Man kan inte sälja något på denna plattform utan att någon ska gnälla. Förstår inte varför sweclockers tog bort möjligheten att inte ha en tråd till sina annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Majoriteten av delarna är inköps på inet.

Jag säljer inga delar enskilt utan endast datorn hel. Ge ett bud

Tack för svar, tänkte mest på om det är komponenter äldre än 2-3 år angående garantier m.m. Därav när det är köpt.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Så trött att man inte kan annonsera På sweclockers utan att få annonsen nedkladdad från prispoliser

Skrivet av Mr.Pro:

Man kan inte sälja något på denna plattform utan att någon ska gnälla.

Instämmer helt och hållet!