Kina förbjuder finansinstitut att hantera kryptovalutor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Tråkigt att ingen har svarit på ditt inlägg. Jag var intresserad i svaren.
Men att ingen har svarat är i sig kanske ett svar också

Är väl rätt återkommande frågeställningar för folk som inte brytt sig om att faktiskt ta reda på det själv, är väl mer rätt tröttsamt att behöva basha ner det gång på gång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jamalya:

Fundamental analys (FA) kallas aktieanalys som utifrån ett bolags redovisade vinst, omsättning, kassaflöde med mera försöker att prognosticera dess framtida utveckling.

Spekulation.

Här är lite underlag vad fundamental analys är för något:
https://www.avanza.se/lar-dig-mer/avanza-akademin/aktier/vad-...

Det går att göra fundamental analys på aktier. Jag bryr mig inte om du tycker det är bra eller dåligt. Det är inte intressant i sammanhanget. Du får kalla det vad du vill.
Det går att göra ändå.
HUUUUR gör du det för bictcoins?
Ge mig sifferunderlag för det här som du påstår går att göra här då.

Kom igen nu. Det är fan över tionde gången jag frågar efter belägg för det du påstår.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Här är lite underlag vad fundamental analys är för något:
https://www.avanza.se/lar-dig-mer/avanza-akademin/aktier/vad-...

Det går att göra fundamental analys på aktier. Jag bryr mig inte om du tycker det är bra eller dåligt. Det är inte intressant i sammanhanget.
Det går att göra ändå.
HUUUUR gör du det för bictcoins?
Ge mig sifferunderlag för det här som du påstår går att göra här då.

Kom igen nu. Det är fan över tionde gången jag frågar efter belägg för det du påstår.

Fundamental analys bygger på att man använder vissa saker för att kalkylera fram en så korrekt analys som möjligt. Omsättning och vinst till aktieägarna (miners) finns där, så det räcker för att göra en analys, om än inte lika korrekt som andra FA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

Jag kollade upp det där med tillväxtsiffror, det är tydligen något i gränslandet mellan teknisk och fundamental analys, beroende på hur säkra siffror man sitter på.

Tycker man ska va försiktig med att dra några slutsatser ur enstaka personer som Warren Buffet. Det är svårt att dra några slutsatser kring hans framgångar som kan bero på ren tur eller tillgång till insiderinformation.

Jag vet inte vad du har hittat men projektioner över framtiden är inget konstigt. Alla företag gör projektioner på hur mycket de kommer växa närmaste åren. Det är förstås bara kvalificerade uppskattningar men det är inget hokupokus över det.

Warren Buffet och Berkshire Hathaway är de mest transparenta man kan hitta i branschen. I sina brev till investerare redovisar de t.om. hur de tänkt och vilka siffror de jobbat med, så att den som vill kan följa den röda tråden och dra sina egna slutsatser.

I vilket fall är det här vad som avses med värdeinvestering. Buffets approach bygger på Benjamin Grahams och utvecklades med hjälp av Charlie Munger, och den går enkelt uttryckt ut på att hitta bra bolag till bra priser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jamalya:

Fundamental analys bygger på att man använder vissa saker för att kalkylera fram en så korrekt analys som möjligt. Omsättning och vinst till aktieägarna (miners) finns där, så det räcker för att göra en analys, om än inte lika korrekt som andra FA.

En rimligare väg är väl att bara säga att ja - det finns inte riktigt fundamenta för kryptovalutor om du nu själv till sist insett att det är en återvändsgränd?

Eller leverera den där fundamentan - men det kommer inte ske verkar det ju som. Total vägran efter hur många förfrågningar som helst. Det är en fantasi.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Fundamental analys bygger på att man använder vissa saker för att kalkylera fram en så korrekt analys som möjligt. Omsättning och vinst till aktieägarna (miners) finns där, så det räcker för att göra en analys, om än inte lika korrekt som andra FA.

Bitcoin har varken omsättning eller vinstutdelning. Det du tänker på som omsättning är antagligen market cap eller transaktionsvolymer, och det är något helt annat. Vinst/dividend är inte heller alls samma sak som mining rewards, speciellt eftersom man inte alls behöver äga krypto för att minea. Mining rewards (även vid staking) är intäkter för den verksamhet som minear, och kan användas för att beräkna värdet på den verksamheten, men inte på t.ex. Bitcoin.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Bitcoin har varken omsättning eller vinstutdelning. Det du tänker på som omsättning är antagligen market cap eller transaktionsvolymer, och det är något helt annat. Vinst/dividend är inte heller alls samma sak som mining rewards, speciellt eftersom man inte alls behöver äga krypto för att minea. Mining rewards (även vid staking) är intäkter för den verksamhet som minear, och kan användas för att beräkna värdet på den verksamheten, men inte på t.ex. Bitcoin.

Miners är ägarna av nätverket eftersom dom styr allt med hjälp av 50% regeln som likaväl finns hos aktiebolag.

Omsättningen ( fler transaktioner ) ger högre utdelning till ägarna.

Skillnaden mot ab är att du äger inte bitcoin som företag genom att äga bitcoins. Du äger det så fort du minar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Miners är ägarna av nätverket eftersom dom styr allt med hjälp av 50% regeln som likaväl finns hos aktiebolag.

Omsättningen ( fler transaktioner ) ger högre utdelning till ägarna.

Skillnaden mot ab är att du äger inte bitcoin som företag genom att äga bitcoins. Du äger det så fort du minar.

Suck... att äga och styra är olika saker, med olika följder. Som miner är din inkomst beroende av en aktiv prestation, inte avkastning på investerat kapital (i första ledet). Du kan inte heller utföra rättshandlingar gällande nätverket bara för att de minear.

Sen så skulle omsättningen inte bli antalet transaktioner, utan inkomsten från transaktionerna. Och det är då mining-företagets omsättning.

Och du får gärna förklara hur det här säger något om Bitcoins värde.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Suck... att äga och styra är olika saker, med olika följder. Som miner är din inkomst beroende av en aktiv prestation, inte avkastning på investerat kapital (i första ledet). Du kan inte heller utföra rättshandlingar gällande nätverket bara för att de minear.

Sen så skulle omsättningen inte bli antalet transaktioner, utan inkomsten från transaktionerna. Och det är då mining-företagets omsättning.

Och du får gärna förklara hur det här säger något om Bitcoins värde.

Högre transaktioner i nätverket kräver högre avgift om du vill få snabbare transaktioner. Därmed ökar reward till miners.

Investeringen är ju komponenter och elektricitet och mining reward är intäkter.

Och jo, Bitcoin är så att dom som äger den version vi använder oss av idag är dom som minar blocket först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Högre transaktioner i nätverket kräver högre avgift om du vill få snabbare transaktioner. Därmed ökar reward till miners.

Investeringen är ju komponenter och elektricitet och mining reward är intäkter.

Men kom igen... lär dig skillnad på ekonomiska aktörer.

Det är skillnad på att värdera ett företag som minear Bitcoin och att värdera Bitcoin. Ingen påstår att man inte kan göra en värdering med fundamental analys (eller liknande) av ett miningföretag. Det är faktiskt rätt simpelt.

Men du har fortfarande inte sagt något om vad det skulle säga om värdet på Bitcoin. Varför ska Bitcoin ligga på en viss nivå bara för att miners får avkastning?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Men kom igen... lär dig skillnad på ekonomiska aktörer.

Det är skillnad på att värdera ett företag som minear Bitcoin och att värdera Bitcoin. Ingen påstår att man inte kan göra en värdering med fundamental analys (eller liknande) av ett miningföretag. Det är faktiskt rätt simpelt.

Men du har fortfarande inte sagt något om vad det skulle säga om värdet på Bitcoin. Varför ska Bitcoin ligga på en viss nivå bara för att miners får avkastning?

För att du ser bitcoin på ett sätt som det inte ska ses.

Bitcoin är både skeden och gröten.

Permalänk
Avstängd

Det är som det som nämndes tidigare i tråden, gällande banker med pappersedlar och cdspelare.
Man tar förgivet att bitcoin inte ska likställas med andra företag eller värdepapper för att det inte är uppbyggt enligt gamla hederliga riktlinjerna på vad som är ett företag eller dylikt.

Bitcoin är helt nytt och det är just detta som gör det svårt att placera dess position på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

För att du ser bitcoin på ett sätt som det inte ska ses.

Bitcoin är både skeden och gröten.

Moving the goal posts much?

Okej, men så förklara då hur du kalkylerar vilket pris du är villig att köpa Bitcoins för?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Man tar förgivet att bitcoin inte ska likställas med andra företag eller värdepapper för att det inte är uppbyggt enligt gamla hederliga riktlinjerna på vad som är ett företag eller dylikt.

Ett annat sätt att säga samma sak på är att Bitcoin inte är eller kan likställas vid ett företag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Moving the goal posts much?

Okej, men så förklara då hur du kalkylerar vilket pris du är villig att köpa Bitcoins för?

Jag personligen tjänar mina pengar på TA. Det har jag levt på i cirka 10 år mer eller mindre.

Du och ni andra som är intresserade att räkna med FA så kan jag lägga fram parametrarna åter igen.

Bitcoin: Företaget och valutan
Ägare: Miner (dynamiska)
Företagets investering: ASIC miners/Grafikkort + Elektricitet
Kunder: Personer som skickar pengar
Kostnad kundens transaktion:
Kostnad företagets Investeringar:
Kostnad företagets tidsinvestering:
Kostnad företagets riskberäkning:
Föregående års omsättning:
Projekterad omsättning kommande år:
Föregående omsättning föregående (4 år):
Projekterad omsättning kommande cykel (4år):
Vinstmarginal för ägarna (företaget):

Där har ni lite att fylla i om ni vill leka med Fundamental analysering.

Personligen tjänar jag inget på att göra det, för att det kommer fortfarande inte ge indikation på hur priset kommer gå förutom ett minimumvärde för bitcoin (plus/minus 0 för ägare, minus risk).

(6000-8000 minimum värde utan risk)
(3000-8000 med risk)

Däremot gör TA det.

Permalänk
Medlem

Ingen har nämnt att Bitcoin är livsviktigt för hundratusentals människor i länder med korruption och ekonomiska problem.

De har inte tillgång till en vanlig bank. På grund av deras etnicitet, deras politiker och deras 'klass'. Här i ligger just nu Bitcoins viktigaste sociala tillgång. Det är den decentraliserade kryptovalutans största revolutionerande fördel som jag ser det.

Nigeria, Venezuela och Ukraina är exempel på länder där väldigt många vanliga och ofta utsatta människor överlever med hjälp av krypto.

För oss är krypto givetvis mest en ekonomisk spekulation just nu. Vi är priviligierade och har tillgång till alla andra finansiella instrument som existerar på grund av att vi råkar vara födda här eller har lyckats emigrera hit. För andra handlar det om att kunna köpa bröd och betala hyran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Om du vill köpa något så är priset vad någon kan tänka sig sälja för. Om du vill sälja så är det motsvarande vad någon är beredd att betala. Eftersom varje transaktion har både köpare och säljare så betyder det samma sak.

Ja, ju större market cap desto stabilare krypto. Ganska enkelt att se om du kollar på hur bitcoin rör sig jämfört med mindre alternativa kryptos. Bitcoin är dock fortfarande en liten valuta utan mycket adaption.

"aldrig vara stabila i sin nuvarande form"
Haha vilken helgardering, sånt politikersvar så det är löjligt. Antingen preciserar du vad du menar med nuvarande form, eller så får du säga rakt ut att de aldrig kommer vara stabila. Fegt att låtsas vara stensäker och sedan addera "i nuvarande form" som skydd.

Själv tror (och hoppas) jag att de växer och blir betalningsalternativ på riktigt och på så sätt kan minska vårat beroende av banker och stora finansbolag. Men jag är ödmjuk i att jag kan ha fel.

Det spelar ingen roll vad någon skriver, du kommer sitta och leta fel i texten.
Jag besparar mig själv från en lång radda inlägg genom att stoppa här.

Permalänk

EU och Sverige borde göra samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeenArk:

Ingen har nämnt att Bitcoin är livsviktigt för hundratusentals människor i länder med korruption och ekonomiska problem.

De har inte tillgång till en vanlig bank. På grund av deras etnicitet, deras politiker och deras 'klass'. Här i ligger just nu Bitcoins viktigaste sociala tillgång. Det är den decentraliserade kryptovalutans största revolutionerande fördel som jag ser det.

Nigeria, Venezuela och Ukraina är exempel på länder där väldigt många vanliga och ofta utsatta människor överlever med hjälp av krypto.

För oss är krypto givetvis mest en ekonomisk spekulation just nu. Vi är priviligierade och har tillgång till alla andra finansiella instrument som existerar på grund av att vi råkar vara födda här eller har lyckats emigrera hit. För andra handlar det om att kunna köpa bröd och betala hyran.

För hur många? Jag kan lova att det bara är välbärgade som drar någon nytta av det, överför någon pengar till någon mindre välbärgad med BTC innebär det bara onödiga kostnader i just de länderna du talar om. Bankkonton gör det ibland enklare, men det behövs inte för att skicka och ta emot pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

För hur många? Jag kan lova att det bara är välbärgade som drar någon nytta av det, överför någon pengar till någon mindre välbärgad med BTC innebär det bara onödiga kostnader i just de länderna du talar om. Bankkonton gör det ibland enklare, men det behövs inte för att skicka och ta emot pengar.

Bankkonton

Ja det har ju allihopa

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Bankkonton

Ja det har ju allihopa

Är du seriös?

Skrivet av Petterk:

Bankkonton gör det ibland enklare, men det behövs inte för att skicka och ta emot pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Är du seriös?

Hur ska du ta emot pengar i Iran har du tänkt? Är väldigt fundersam, eftersom jag dagligen försöker få iväg betalningar till vänner. Det enda sättet är via crypto, alternativt om någon får använda sig av någon persons paypal utanför Iran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Hur ska du ta emot pengar i Iran har du tänkt? Är väldigt fundersam, eftersom jag dagligen försöker få iväg betalningar till vänner. Det enda sättet är via crypto, alternativt om någon får använda sig av någon persons paypal utanför Iran.

Men vi pratade inte om bankkonton alldeles nyss och inte heller om Iran? Vad kastar du ut för strunt? Finns banker som gör affärer med Iran på olika håll i världen. Vill absolut inte rekommendera någon då jag själv inte gör några affärer med Iran eller skickar pengar dit, flera bolag kan överföra till iranska bankkonton och annonserar detta öppet. Finns säkert nätverk där du kan hämta ut kontanter utan bankkonton också, finns ju valutaväxlare både här och där. Mellanhänder som inte använder kryptovalutor finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeenArk:

Ingen har nämnt att Bitcoin är livsviktigt för hundratusentals människor i länder med korruption och ekonomiska problem.

De har inte tillgång till en vanlig bank. På grund av deras etnicitet, deras politiker och deras 'klass'. Här i ligger just nu Bitcoins viktigaste sociala tillgång. Det är den decentraliserade kryptovalutans största revolutionerande fördel som jag ser det.

Nigeria, Venezuela och Ukraina är exempel på länder där väldigt många vanliga och ofta utsatta människor överlever med hjälp av krypto.

För oss är krypto givetvis mest en ekonomisk spekulation just nu. Vi är priviligierade och har tillgång till alla andra finansiella instrument som existerar på grund av att vi råkar vara födda här eller har lyckats emigrera hit. För andra handlar det om att kunna köpa bröd och betala hyran.

Hur köper man mat och betalar hyran i Ukraina/Venezuela/Nigeria med bitcoin när det inte går någon annan stans i världen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Hur köper man mat och betalar hyran i Ukraina/Venezuela/Nigeria med bitcoin när det inte går någon annan stans i världen?

Det gör man inte, de betalar i lokala valutan eller USD/EUR. BTC löser inget problem där och behövs mellanhänder finns andra mellanhänder att använda. I just Ukraina hör nog kryptovalutor ihop med korruption i väldigt hög grad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Men vi pratade inte om bankkonton alldeles nyss och inte heller om Iran? Vad kastar du ut för strunt? Finns banker som gör affärer med Iran på olika håll i världen. Vill absolut inte rekommendera någon då jag själv inte gör några affärer med Iran eller skickar pengar dit, flera bolag kan överföra till iranska bankkonton och annonserar detta öppet. Finns säkert nätverk där du kan hämta ut kontanter utan bankkonton också, finns ju valutaväxlare både här och där. Mellanhänder som inte använder kryptovalutor finns.

Vaknat på fel sida? Du citerade ett inlägg precis som diskuterade exakt det jag nämner.

Tror du hamnat i fel tråd

Internationella sanktioner gör att du inte kan ta emot pengar från typ samtliga länder i väst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Vaknat på fel sida? Du citerade ett inlägg precis som diskuterade exakt det jag nämner.

Tror du hamnat i fel tråd

Internationella sanktioner gör att du inte kan ta emot pengar från typ samtliga länder i väst.

Nej, bankkonton diskuterades inte utan jag nämnde bara att de inte behövs i de flesta fallen, och de fallen inkludera Nigeria, Ukraina och Venezuela som togs upp.

Iranska banker har filialer i väst och europeiska banker jobbar direkt mot iranska banker eller dess utländska dotterbolag. De större jobbar enligt EUs system för handel med Iran, men det går att flytta pengar till iranska bankkonton med hjälpa av ditt Visa/Mastercard-kort via flera tjänster. Det går också att hitta valutaväxlare och andra som kan ordna så iranska medborgare kan hämta pengar du skickar hos lokala valutaväxlare. Flera banker i Iran är anslutna till och kan använda sig av SWIFT, det är inte riktigt relevant när det gäller privatpersoner som vill skicka pengar dit däremot.

Kryptovalutor löser inget problem där då du måste ändå växla de till rial eller någon annan valuta så att handlare accepterar den. Då hamnar ändå pengarna på plattformar som kan drabbas av sanktionerna så inget är löst.

Papperslösa kommer behöva en målvakt oavsett om de vill göra banköverföringar eller omsätta kryptovalutor till tillgångar de kan använda i vardagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det spelar ingen roll vad någon skriver, du kommer sitta och leta fel i texten.
Jag besparar mig själv från en lång radda inlägg genom att stoppa här.

Det var du som började anmärka på definitionen av pris, att leta fel och dåliga formuleringar hör väl till en diskussion? Men ha det bra, vi får se om några år vad som händer... Jag överlever om det krashar helt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Både ja och nej, värdet ligger i att valutan är populär och många vill hoppa på tåget och tjäna pengar.

När riggarna inte längre är lönsamma på ETH kommer de minea någon annan valuta som kan stiga i värde och sedan är vi på samma spår igen. ( min teori )

En bra artikel som länkades i en annan tråd tryckte på faktum att POW-kryptovalutor skapas av tid, inte ansträngning. Systemen är designade för att det skall skapas en viss mängd av valutan per tidsenhet oavsett hur många som minear.

Miningen fördelar bara coins mellan miners. Om det bara finns en person med en rigg som minar, så får den personen alla nyskapade coins. Om det finns 10000 miners som alla minar med exakt samma hashrate så får de 1/10000 var av nyskapade coins.

För de coins som är alternativ till ethereum så är det mycket lägre hashrate (dvs mycket färre som minear). Om alla riggar som minear ethereum nu skulle byta så blir det många fler som ska dela på samma mängd coins, dvs var och en får mycket mindre andel. Om inte kursen går upp i motsvarande grad så går lönsamheten ner.

Tittar man på t.ex. Ravencoin för att ta ett exempel, så skulle kursen ungefär behöva sextiofaldigas för att behålla samma lönsamhet som den har nu om alla ethereumminers bytte till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krfsm:

En bra artikel som länkades i en annan tråd tryckte på faktum att POW-kryptovalutor skapas av tid, inte ansträngning. Systemen är designade för att det skall skapas en viss mängd av valutan per tidsenhet oavsett hur många som minear.

Miningen fördelar bara coins mellan miners. Om det bara finns en person med en rigg som minar, så får den personen alla nyskapade coins. Om det finns 10000 miners som alla minar med exakt samma hashrate så får de 1/10000 var av nyskapade coins.

För de coins som är alternativ till ethereum så är det mycket lägre hashrate (dvs mycket färre som minear). Om alla riggar som minear ethereum nu skulle byta så blir det många fler som ska dela på samma mängd coins, dvs var och en får mycket mindre andel. Om inte kursen går upp i motsvarande grad så går lönsamheten ner.

Tittar man på t.ex. Ravencoin för att ta ett exempel, så skulle kursen ungefär behöva sextiofaldigas för att behålla samma lönsamhet som den har nu om alla ethereumminers bytte till den.

Absolut, jag är helt med på detta.

Men vad kommer alla stora riggar göra när det inte längre går att minea ETH (POW) ? kommer de byta till en annan? Om de stora aktörerna byter till en och samma kryto vilket borde bli den som är det bästa av de dåliga alternativen, blir det inte då så att efterfrågan ökar, fler hakar på för att det är hype och buzz kring det och det i sin tur får värdet att stiga?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB