Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad som hänt med Webhallen. Min tre senaste beställning där jag beställt en produkt som nyss släpps. Så har alltid Webhallen varit sena med att få det i lager. Jag beställde switch i november och Webhallen sa hela tiden att de inte fått något datum när den kunde levereras, under tiden såg jag att dustin hade den i lager 2-3 ggr. I mars avbeställde jag och beställde från dustin och 2 dagar senare var den på plats. Nu upplever jag att samma sak händer med en Apple-produkt jag beställt, flera andra leverantörer har den i lager men inte Webhallen. Beställde dessutom en sak från beställningssortimentet en SSD till en Nas och visst den är nog inte vanlig men det har tagit två månade. Det är inte de enskilda fallen jag är intresserad av att diskutera och förstår att det kan vara olika omständigheter utan jag ( även en. Vän) upplever att Webhallen har blivit segare på att få hem specialsaker eller beställningssortiment. Har de saker i lager är det aldrig något problem.

Dustin har varit riktigt proffsiga, så har nu mer gått över dit och handla när det gäller mer avancerade produkter till nätverk eller annat.

Men någon annan som upplever detta?

Permalänk
Medlem

Har inte handlat på webhallen på några månader. Blev mycket förvånad idag när jag skulle beställa och gratis leverans skulle ta en och en halv vecka! Expressleverans skulle komma fram på fredag (beställning kl 20.00 måndag). Tillbaka till 90-talet eller? Det här håller inte...

Permalänk
Medlem

@webhallen

Ett "ickeproblem" i dagens coronasituation men likväl irriterande.

Har tagit nedanstående via kundtjänst utan att få annat än "vi beklagar men kan inte påverka/göra något"

Jag tycker det är guld värt att få alla inköp samlade på ett ställe i händelse av problem och även för att hålla koll på det ekonomiska när man bygger åt andra.

Den 14 april lade jag en beställning där en av de ingående artiklarna var slut, fanns hos leverantör och även i en butik, då sändningen från leverantören verkade dröja räknade jag kallt med att den som fanns i butik skulle som i tidigare liknande fall skickas till centrallagret f.vb.
Så verkade inte hända och efter 14 dagar hörde jag av mig och ville byta ut en saknade artikeln mot en liknande några kronor dyrare bara för att få fart på leveransen, men det gick inte att göra.

Efter ytterligare 14 dagar så föll det sig så att jag med sällskap kom att passera orten där artikeln fanns i butik, avbeställde då den i tidigare lagd order, beställde på nytt (och betalade direkt "tyvärr") för uthämtning i butiken.

Tyvärr blev det så dumt att jag fick skicka sällskapet för att hämta och då det var betalt i förväg räcker det inte med att visa leg utan det krävs dessutom en fullmakt på avsedd blankett (vilket jag inte hade koll på) Jättebra att säkerheten är hög! Hur gör vi då, jo mitt "bud" betalar då varan ännu en gång för att få den med sig och kommer överens om att det jag redan betalt ska krediteras mitt amex kort. Så långt bra, men... i samband med detta avbokas min lagda order och beställningen kommer inte med i sammanställningen (och givetvis inte för beräkning av XP etc etc) Väldigt irriterande skulle jag säga.

Två problem alltså, jag väntar i en månad på en artikel som de facto finns "hemma" och som inte går att byta ut (dock avbeställa) och när jag på egen hand lyckas lösa det logistiska puzzlet så tappar jag "förmånerna"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse62:

@webhallen

Ett "ickeproblem" i dagens coronasituation men likväl irriterande.

Har tagit nedanstående via kundtjänst utan att få annat än "vi beklagar men kan inte påverka/göra något"

Jag tycker det är guld värt att få alla inköp samlade på ett ställe i händelse av problem och även för att hålla koll på det ekonomiska när man bygger åt andra.

Den 14 april lade jag en beställning där en av de ingående artiklarna var slut, fanns hos leverantör och även i en butik, då sändningen från leverantören verkade dröja räknade jag kallt med att den som fanns i butik skulle som i tidigare liknande fall skickas till centrallagret f.vb.
Så verkade inte hända och efter 14 dagar hörde jag av mig och ville byta ut en saknade artikeln mot en liknande några kronor dyrare bara för att få fart på leveransen, men det gick inte att göra.

Efter ytterligare 14 dagar så föll det sig så att jag med sällskap kom att passera orten där artikeln fanns i butik, avbeställde då den i tidigare lagd order, beställde på nytt (och betalade direkt "tyvärr") för uthämtning i butiken.

Tyvärr blev det så dumt att jag fick skicka sällskapet för att hämta och då det var betalt i förväg räcker det inte med att visa leg utan det krävs dessutom en fullmakt på avsedd blankett (vilket jag inte hade koll på) Jättebra att säkerheten är hög! Hur gör vi då, jo mitt "bud" betalar då varan ännu en gång för att få den med sig och kommer överens om att det jag redan betalt ska krediteras mitt amex kort. Så långt bra, men... i samband med detta avbokas min lagda order och beställningen kommer inte med i sammanställningen (och givetvis inte för beräkning av XP etc etc) Väldigt irriterande skulle jag säga.

Två problem alltså, jag väntar i en månad på en artikel som de facto finns "hemma" och som inte går att byta ut (dock avbeställa) och när jag på egen hand lyckas lösa det logistiska puzzlet så tappar jag "förmånerna"

Tror du kan maila in en bild på kvittot så krediterar dom din xp. Så har iaf jag gjort förut utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Tror du kan maila in en bild på kvittot så krediterar dom din xp. Så har iaf jag gjort förut utan problem

Svaret jag fått på det var nej, det går inte.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tror att något blivit lite galet här. Verkar underligt att inte få välja vanlig frakt till postombud (och betala för det, eventuellt, har -30 på all frakt).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tror att något blivit lite galet här. Verkar underligt att inte få välja vanlig frakt till postombud (och betala för det, eventuellt, har -30 på all frakt).

Frakten är gratis, men du måste nå ett minimibelopp först... (det står "171kr kvar" på bilden...)

Om du vill handla för mindre och betala för frakten får du välja "prioriterad snabbfrakt" för 49kr en bit ner i listan.
(eller budbee/airmee)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Roger W:

Frakten är gratis, men du måste nå ett minimibelopp först... (det står "171kr kvar" på bilden...)

Om du vill handla för mindre och betala för frakten får du välja "prioriterad snabbfrakt" för 49kr en bit ner i listan.
(eller budbee/airmee)

Det jag är ute efter är vanlig frakt till ombud. Ej express/prioriterad snabbfrakt.

Alternativ presentation om det var otydligt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det jag är ute efter är vanlig frakt till ombud. Ej express/prioriterad snabbfrakt.

Jag förstår och ser bilden

Konstigt nog verkar det finnas en lucka där: om du inte kommer upp i 500kr så att frakten blir gratis, så får du välja prio-frakt eller alternativa (hyfsat dyra) budfirmor...
(jag kollade och jag får samma alternativ som dig, men priset för priofrakten blev billigare än ditt exempel då jag råkade ta en väldigt kompakt vara som test)

*edit*
vilket inte låter jättejobbigt i det stora hela, om du nu även har någon fraktrabatt som täcker största delen av frakten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Roger W:

vilket inte låter jättejobbigt i det stora hela, om du nu även har någon fraktrabatt som täcker största delen av frakten?

49 :- är med rabatten inräknad, 79 :- för expressalternativet annars.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

49 :- är med rabatten inräknad, 79 :- för expressalternativet annars.

Ouch. Köper du ett 300 kronors färdigmonterat partytält?
Nä men ärligt kan jag förstå viss frustration över den luckan i regelverket!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jag är sjukt besviken på riktningen Webhallen har tagit de senaste året. De har blivit för stora för sig själva på ett negativt sätt.
De ligger oftast 100 kr över konkurrenterna när det kommer till nya spel. Se tex Mario Golf Super Rush. Webhallen ligger på 649 kr. Hela 6 st butiker har spelet för 100 kr mindre (Power, Inet, Spelbutiken, Coolshop, Mediamarkt, Elgiganten).

Det är sällan jag köper via Webhallen nu, även om deras bonussystem är kul så är det inte värt att lägga 100 kr extra bara för att.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Isakksson:

Jag är sjukt besviken på riktningen Webhallen har tagit de senaste året. De har blivit för stora för sig själva på ett negativt sätt.
De ligger oftast 100 kr över konkurrenterna när det kommer till nya spel. Se tex Mario Golf Super Rush. Webhallen ligger på 649 kr. Hela 6 st butiker har spelet för 100 kr mindre (Power, Inet, Spelbutiken, Coolshop, Mediamarkt, Elgiganten).

Det är sällan jag köper via Webhallen nu, även om deras bonussystem är kul så är det inte värt att lägga 100 kr extra bara för att.

Fick superb service från Webhallen idag. Behövde få tag på en ersättningsbox för min 3600. Inet totalvägrade ens att hjälpa mig. Kundtjänst hänvisade till Sveavägen , men de hade tyvärr ingen. Då åkte jag till Bergshamra där de bygger sina config datorer. Jag köpte inte ens cpun där.

De löste det. Har ju handlat hos Webhallen sen de hade den där svettiga butiken i Hötorget (där man gick en trappa ned)

Permalänk

Har en gamingstol i kundvagnen och vid fraktval finns följande 2 alternativ, båda gratis:

"Hemleverans":
"Levereras på pall till din port/tomtgräns mellan 10:00-16:00. Du kommer att aviseras för att boka in en dag som passar."

"Fri frakt":
"Levereras utanför din port/tomtgräns på dagtid. Försändelsen aviseras dagen innan."

Vad ska jag välja? Är det samma sak?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Har en gamingstol i kundvagnen och vid fraktval finns följande 2 alternativ, båda gratis:

"Hemleverans":
"Levereras på pall till din port/tomtgräns mellan 10:00-16:00. Du kommer att aviseras för att boka in en dag som passar."

"Fri frakt":
"Levereras utanför din port/tomtgräns på dagtid. Försändelsen aviseras dagen innan."

Vad ska jag välja? Är det samma sak?

Välj hemleverans, det kostar i vanliga fall en del pengar. Ett bud kommer ringa upp dig en halvtimme eller så innan, och sen köra fram pallen till dig. "Fri frakt" i detta fall tolkar jag som att de dumpar försändelsen närsom under dagen. Inte najs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse62:

@webhallen

Ett "ickeproblem" i dagens coronasituation men likväl irriterande.

Har tagit nedanstående via kundtjänst utan att få annat än "vi beklagar men kan inte påverka/göra något"

Jag tycker det är guld värt att få alla inköp samlade på ett ställe i händelse av problem och även för att hålla koll på det ekonomiska när man bygger åt andra.

Den 14 april lade jag en beställning där en av de ingående artiklarna var slut, fanns hos leverantör och även i en butik, då sändningen från leverantören verkade dröja räknade jag kallt med att den som fanns i butik skulle som i tidigare liknande fall skickas till centrallagret f.vb.
Så verkade inte hända och efter 14 dagar hörde jag av mig och ville byta ut en saknade artikeln mot en liknande några kronor dyrare bara för att få fart på leveransen, men det gick inte att göra.

Efter ytterligare 14 dagar så föll det sig så att jag med sällskap kom att passera orten där artikeln fanns i butik, avbeställde då den i tidigare lagd order, beställde på nytt (och betalade direkt "tyvärr") för uthämtning i butiken.

Tyvärr blev det så dumt att jag fick skicka sällskapet för att hämta och då det var betalt i förväg räcker det inte med att visa leg utan det krävs dessutom en fullmakt på avsedd blankett (vilket jag inte hade koll på) Jättebra att säkerheten är hög! Hur gör vi då, jo mitt "bud" betalar då varan ännu en gång för att få den med sig och kommer överens om att det jag redan betalt ska krediteras mitt amex kort. Så långt bra, men... i samband med detta avbokas min lagda order och beställningen kommer inte med i sammanställningen (och givetvis inte för beräkning av XP etc etc) Väldigt irriterande skulle jag säga.

Två problem alltså, jag väntar i en månad på en artikel som de facto finns "hemma" och som inte går att byta ut (dock avbeställa) och när jag på egen hand lyckas lösa det logistiska puzzlet så tappar jag "förmånerna"

@webhallen

Vill bara berätta att detta löste sig idag, tack Webhallen!

Permalänk
Medlem

Är @Webhallen inte med i sommarens ASUS cashback program? Köpte en AIO och såg att man får 150kr tillbaka men Webhallen var inte med i listan på återförsäljare när man skulle registrera köpet på Asus hemsida. Kan någon klargöra?

Permalänk
Avstängd

Grym service som vanligt från WH! Tråkigt att produkten nedan är slut i lager. Kommer ni inte ta in en omgång? Magisk med 17" laptop med QHD.

https://www.webhallen.com/se/product/331407-ASUS-ROG-Strix-G1...

Permalänk
Medlem

vad har ni gjort med färgen i erat produktträd när man kollar på listan till vänster går ju inte att läsa

Om man vill läsa i rutan där pilen pekar testa med annan webbläsare och fick samma gråa nyans har aldrig haft så förut.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

vad har ni gjort med färgen i erat produktträd när man kollar på listan till vänster går ju inte att läsa

Om man vill läsa i rutan där pilen pekar testa med annan webbläsare och fick samma gråa nyans har aldrig haft så förut.

Skum "bugg", jag får samma i Edge (och i Pale Moon) ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

vad har ni gjort med färgen i erat produktträd när man kollar på listan till vänster går ju inte att läsa
https://i.imgur.com/6yPNd4J.jpg
Om man vill läsa i rutan där pilen pekar testa med annan webbläsare och fick samma gråa nyans har aldrig haft så förut.

Skrivet av Roger W:

Skum "bugg", jag får samma i Edge (och i Pale Moon) ...

Samma är. Kör med Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick en TV levererad idag från Webhallen via Postnord som direkt fick gå i retur. En katastrofal fraktskada, stort hål på sidan av kartongen mot baksidan av TVn. Dessutom noterar jag att TVn står helt löst bland allehanda mindre paket i Postnords bil. Den står alltså inte stadigt då den står kraftigt lutande i bilen. Eller förankrad på en pall eller liknande. Postnord-killen förstod verkligen att jag inte vill ta emot den och var förvånad över att den inte stod på en pall. Nu spyr jag inte galla över Webhallen här men ska man frakta en TV så kanske den borde skickas på ett säkrare sätt? För 6 år sedan beställde jag våran nuvarande TV från Dustinhome och den kom vackert levererad på pall. I båda fallen rör det sig om 55tums TV-apparater.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Brukar inte handla hos Webhallen så ofta, men passade på nu när iiglo stativet var så billigt. Finns 50+ i lagret enligt produktsidan, men när jag väl lagt min order och betalat så står det helt plötsligt att varan saknas i lagret och det inte finns ett bekräftat leveransdatum??

"Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
255227 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Vanlig frakt var inte heller tillgängligt. Hela alternativet var överstruket (med förväntad leveransdatum 2021-08-16(???)) och fick istället betala för Expressfrakt á 99kr som inte ens har något leveransdatum? Osäker på vart "frakt från 39kr" kommer ifrån på produktsidan då detta var det billigaste alternativet... Det andra var hemleverans för betydligt mycket mer.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pamudas:

Brukar inte handla hos Webhallen så ofta, men passade på nu när iiglo stativet var så billigt. Finns 50+ i lagret enligt produktsidan, men när jag väl lagt min order och betalat så står det helt plötsligt att varan saknas i lagret och det inte finns ett bekräftat leveransdatum??

"Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
255227 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Vanlig frakt var inte heller tillgängligt. Hela alternativet var överstruket (med förväntad leveransdatum 2021-08-16(???)) och fick istället betala för Expressfrakt á 99kr som inte ens har något leveransdatum? Osäker på vart "frakt från 39kr" kommer ifrån på produktsidan då detta var det billigaste alternativet... Det andra var hemleverans för betydligt mycket mer.

Hej!
Förstår förvirringen, stativet är på lager men det ligger på vårt extra-lager där vi har lite mer skrymmande produkter, misstänker att stativet har sålt lite över förväntan och centrallagrets saldo ej har hunnit få sig en påfyllning. Inget att oroa sig för på den punkten har för mig att extra-lagret även sköter postorder så de kommer skickas därifrån Datum osv som du får av vårt system är då baserade på nästa leverans och tar inte hänsyn till vårt andra lager tyvärr.

Gällande frakten, när du säger överstryket, är det kanske priset som var överstruket då men fortfarande klickbar?

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Förstår förvirringen, stativet är på lager men det ligger på vårt extra-lager där vi har lite mer skrymmande produkter, misstänker att stativet har sålt lite över förväntan och centrallagrets saldo ej har hunnit få sig en påfyllning. Inget att oroa sig för på den punkten har för mig att extra-lagret även sköter postorder så de kommer skickas därifrån Datum osv som du får av vårt system är då baserade på nästa leverans och tar inte hänsyn till vårt andra lager tyvärr.

Gällande frakten, när du säger överstryket, är det kanske priset som var överstruket då men fortfarande klickbar?

/Patrik

Då är jag med

Nej det var hela radioknappen som var överstruken.. fick inte välja den alls. Stod bara "X kr kvar till fri frakt!"(eller liknande) som en kursiv text under. Väntade mig inte att behöva betala för expressfrakt bara för att jag inte når upp till fri frakt 😅
*edit*

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pamudas:

Då är jag med

Nej det var hela radioknappen som var överstruken.. fick inte välja den alls. Stod bara "X kr kvar till fri frakt!"(eller liknande) som en kursiv text under. Väntade mig inte att behöva betala för expressfrakt bara för att jag inte når upp till fri frakt 😅
*edit*
https://i.imgur.com/t371EcS.png

Kollade närmare på produkten nu, det är fraktklassen som ställer till det, då det är en tyngre/större produkt så är inte vanliga "paket" alternativet tillgängligt, då frakten är 99kr. Så om du inte uppnår till 500kr så får man betala frakten som gäller, men uppnår man då 500kr så bjussar vi på frakten och då täcks även den tyngre kategorin (TV ska dock vara ett undantag då det är nästa steg).
Samma sak gäller om man köper chassi, skärm och liknande.
Men förstår förvirringen, ska ta upp det med vår UI designer

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kollade närmare på produkten nu, det är fraktklassen som ställer till det, då det är en tyngre/större produkt så är inte vanliga "paket" alternativet tillgängligt, då frakten är 99kr. Så om du inte uppnår till 500kr så får man betala frakten som gäller, men uppnår man då 500kr så bjussar vi på frakten och då täcks även den tyngre kategorin (TV ska dock vara ett undantag då det är nästa steg).
Samma sak gäller om man köper chassi, skärm och liknande.
Men förstår förvirringen, ska ta upp det med vår UI designer

/Patrik

Aha .. skulle ha lagt till något då 😂 saknades 3kr för fri frakt men då det alternativet var struket så fick det bli express ändå. Men tack för svaren 👍

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pamudas:

Aha .. skulle ha lagt till något då 😂 saknades 3kr för fri frakt men då det alternativet var struket så fick det bli express ändå. Men tack för svaren 👍

Bara avboka och boka en ny order om du hittar något annat kul!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Med stor sorg såg jag idag att Webhallen fasat ut vingummit från Skåne konfektyrer. Är det tillfälligt? Allt i denna kategori är borta...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av el30:

Med stor sorg såg jag idag att Webhallen fasat ut vingummit från Skåne konfektyrer. Är det tillfälligt? Allt i denna kategori är borta...

Tyvärr har det tagits beslut att sluta sälja läsk/godis helt.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch