Quiz: Gissa PC-spelet – del 4

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Gissa PC-spelet – del 4

Veckans quiz är ett favorittema i repris, där det gäller att para ihop skärmdumpar från spel med rätt titel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att ha med Hexen och Heretic i samma svarslaternativ är inte OK!!!

missade bokstaven "i"
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av griid:

Att ha med Hexen och Heretic samma svarslaternativ är inte OK!!!

Haha, lite utmaning måste det ju vara!

Permalänk

För mycket fps, knappt något spel jag spelat och jag började med C64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Inte så bra. Kändes ärligt talat lite som kuggfrågor emellanåt då alternativen var rätt likartade och bilden nästan lika gärna kunde varit från något av de andra. Sen, Stuntz var väl bara en blek kopia av Stunt Car Racer?

Permalänk
Medlem

Wipeout-frågan var ju elak!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gick ändå bra Hade fel på alla som jag chansade på...

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Oh, ignition. Var det spelet, tillsammans med duke3D och Quake vi lirade mest på lan tror jag.

Minns fuskkoderna slasktratt och filmjölk, men inte vad de gjorde 🤔

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

6/10

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Föredetting

6/10, gissningar rakt igenom.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hörni det är dags att ha ett spel-quiz som inte kräver att man är född på 70-talet för att klara

Permalänk
Hjälpsam

4/10 Det gick skit, kunde bara de äldsta. Hade till och med Stunts 4D Driving original till Amiga.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Råkade få två rätt. Kunde noll.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt OK

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

5/10 hade inte spelat hälften så det gick som det gick.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Det blev en hel del gissningar. Kunde ungefär 3st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh!:

Minns fuskkoderna slasktratt och filmjölk, men inte vad de gjorde 🤔

Ja alltså vad de gjorde var att ta bort spelares ryggrad...! Skämmes!

Men spelet var jäkligt coolt, tror jag köpte det på release efter att ha spelat demot. Gullig grafik också.

Skrivet av Saddl3r:

Hörni det är dags att ha ett spel-quiz som inte kräver att man är född på 70-talet för att klara

Ja men det quizet måste ju bli skittråkigt.

Permalänk
Medlem

Njae, detta var uppenbarligen inget för mig, 4/10 och då var en en gissning som gick hem också...nåväl. Många spel var ju lite äldre och den eran har jag dålig koll på om jag inte själv spelade spelet, skyller på det.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Lego Master

Fel på de två sista. Star Wars-spelen är relativt snarlika så det förvirrade mig.

Hade gärna sett att tex. BattleZone och Descent var med i nån fråga.
Big Red Racing borde få hedersomnämnande. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

Det gick ju så bra. Fram till slutet. Ajaj.

Aja - stunts ja. Det var ett fantastiskt spel! Vet att iaf originalet saknade checkpoints på banan!
Flöt ju inge vidare på en 386 så det var svårt att slå datorn (kanske var jag bara kass?). Meneee ja - att bara runda målstolpen gav ett ganska bra försprång! Varvtid på 3 sekunder på alla banor

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

6/10, känner mig hel nöjd

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

7/10, är nöjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaharax:

Mitt resultat: 2/10.

Råkade få två rätt. Kunde noll.

Var inte många av dessa jag spelat heller så får vara nöjd med min 1/10
Kan egentligen inte skylla på något mer än att jag inte spelar så många olika spel utan håller mig till et fåtal och har nog alltid gjort så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Shudnawz:

Mitt resultat: 8/10.

Fel på de två sista. Star Wars-spelen är relativt snarlika så det förvirrade mig.

Hade gärna sett att tex. BattleZone och Descent var med i nån fråga.
Big Red Racing borde få hedersomnämnande. ^^

Big Red Racing fick sin tid i rampljuset i del 3.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av JonasT:

Big Red Racing fick sin tid i rampljuset i del 3.

Pinsamt att jag inte kom ihåg det. Fick dessutom sämre resultat nu när jag tog det igen...
8/10 nu vs 9/10 sist.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Första reaktionen: "VA!? Såg BF1942 såååå jäkla dåligt ut? Det minns jag inte...". Gissade på typ alla utom en, det vart en del spel före min tid också.