Windows 10 21H1 uppdateringen finns att manuellt ladda hem

Permalänk
Medlem

Ja den misslyckades ju, inte är jag förvånad...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Någon mer som har fått problem med Microsoft Store efter uppdateringen? Den går inte att starta.

Visa signatur

Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQ Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X | Moderkort: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS D4 | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU-kylare: Arctic Liquid Freezer II | RAM: 64GB Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 C16 | GPU: ASUS TUF RTX 4070 ti OC | PSU: ASUS TUF Gaming 1000W Gold | SSD: 1TB WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 + 1TB Samsung 840 Evo 2.5" SSD | OS: Microsoft Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srki:

Någon mer som har fått problem med Microsoft Store efter uppdateringen? Den går inte att starta.

Fungerar hos mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Efter över +10 BSOD med försöka installera både 20H2 och 21H1 uppdatering och 3 dagars försök så lyckades skiten till slut att installeras.

BSOD Avast. Tog bort det.
BSOD Comodo Tog bort det.
BSOD - pool, ntoskrnl, netio och allt möjligt.

Stängde ner allt Logihub, Corsair iCue, ASUS Ai Suite3 o.s.v.

Det sista som fick 21H1 att installeras var avinstallera Comodo Firewall. Så det hade inget med hårdvarufel, minne eller CPU. Utan nåt program som orsakade all BSOD!!

För nån som haft ett rent helvete som jag hade för uppdatera 21H1.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av XPerion:

Efter över +10 BSOD med försöka installera både 20H2 och 21H1 uppdatering och 3 dagars försök så lyckades skiten till slut att installeras.

BSOD Avast. Tog bort det.
BSOD Comodo Tog bort det.
BSOD - pool, ntoskrnl, netio och allt möjligt.

Stängde ner allt Logihub, Corsair iCue, ASUS Ai Suite3 o.s.v.

Det sista som fick 21H1 att installeras var avinstallera Comodo Firewall. Så det hade inget med hårdvarufel, minne eller CPU. Utan nåt program som orsakade all BSOD!!

För nån som haft ett rent helvete som jag hade för uppdatera 21H1.

Du bör inte köra 2 antivirusprogram samtidigt för det kan ge en del problem även när du inte försöker uppdatera nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Efter över +10 BSOD med försöka installera både 20H2 och 21H1 uppdatering och 3 dagars försök så lyckades skiten till slut att installeras.

BSOD Avast. Tog bort det.
BSOD Comodo Tog bort det.
BSOD - pool, ntoskrnl, netio och allt möjligt.

Stängde ner allt Logihub, Corsair iCue, ASUS Ai Suite3 o.s.v.

Det sista som fick 21H1 att installeras var avinstallera Comodo Firewall. Så det hade inget med hårdvarufel, minne eller CPU. Utan nåt program som orsakade all BSOD!!

För nån som haft ett rent helvete som jag hade för uppdatera 21H1.

Totalt självförvållat enligt min ringa mening. Som @mrqaffe sa, verkligen knas konf du har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du bör inte köra 2 antivirusprogram samtidigt för det kan ge en del problem även när du inte försöker uppdatera nått.

2? Hat endast 1 brandvägg och 1 antivirus. Endast Avast är antivirusprogram och Comodo är endast brandvägg. Windows inbyggda var avstängd.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Totalt självförvållat enligt min ringa mening. Som @mrqaffe sa, verkligen knas konf du har.

Bara för nån gissar betyder inte det är sant. 1 antivirus och 1 brandvägg kör jag med. Det är knasigt konfiguration?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

uppdaterade nyss, Hur fan får man bort det här skiten ?

hittade det, trött

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående. Verkar vara någon ny förklädd telemetry-insamling som O&O ShutUp inte tar bort.

Permalänk

Är det du eller Microsoft som hittat på att "varoitus" ska vara på finska medan allt annat ska vara på svenska?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lall86:

uppdaterade nyss, Hur fan får man bort det här skiten ?

hittade det, trött

https://i.imgur.com/e3G0lF3.jpg

Högerklicka sen avaktivera. Sen bara starta om datorn. så försvinner den helt

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srki:

Någon mer som har fått problem med Microsoft Store efter uppdateringen? Den går inte att starta.

Fick jag efter den uppdateringen innan (20H2) på min laptop. Gjorde varenda guide online. Blev format C tillslut. Alla appar som var installerade från store gick inte att starta. Tydligen har de hänt med uppdateringar sen W10 release.. Skönt att problemet hänger kvar än.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tack!
Helt övertygad om att om det inte var förklädd telemetry-datainsamling så hade man fått aktivera det istället om man var intresserad.
Dessutom så har de väl provision på varje klick precis som i Edge.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av xSean145:

Tycker det var antiklimatiskt

Så man har inte gjort något revolutionerade som att ha återbördat Aero Glass eller flyttat in resten av kontrollpanelen till inställningar? Man har alltså bara duttat lite här och lite där för att få in lite ändringar i GIT-repot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Är det du eller Microsoft som hittat på att "varoitus" ska vara på finska medan allt annat ska vara på svenska?

Kanske att jag använder vpn ? Ingen aning

Permalänk
Medlem

Uppskattningsvis 7/10 burkar jag har att göra med kvaddade mer eller mindre av 20Hwhatever, nej tack jag väntar några månader på absolut ingenting nödvändigt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Så man har inte gjort något revolutionerade som att ha återbördat Aero Glass eller flyttat in resten av kontrollpanelen till inställningar? Man har alltså bara duttat lite här och lite där för att få in lite ändringar i GIT-repot?

Det har ju framgått av all officiell information att det är en kvalitetsuppdatering och väldigt lite nytt introduceras. Det får vi vänta till H2 med

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Innan ni håller på att klaga så mycket. Så kolla lite mer noga. Sök på alla filer i Windows så ser ni att många filer är då nyare . Då förbättrade. De ni inte verkar förstå att ni får var månad en stor uppdatering som ligger under LCU. Då cirka 500 G stor uppdatering.
Tro nog ni kan själv kolla om rensningen har inte gått igång. Mappen heter LCU. Med typ 80 000 filer och då ca 1 gig stor.
Detta sker en gång i månaden.
Jag själv tycker detta med att de går ut med en stor uppdatering 2 gånger per år är lite lögn.
Gör så här att lått datorn uppdatera själv i sin egen takt. Så slipper ni alla problem.
Ibland så förstår jag inte hur ni kan misslyckas. Sluta installera massa skräp och sen klaga på Windows.
Är väl så att ni är lite för pilliga och tar bort och ändrar i Windows. Som då man inte ska göra. Sen när där kommer en update så går allt åt skogen.
Här finns hur många personer som helt som har inte problem alls. Så var ligger felet.

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av HoboCop:

Det har ju framgått av all officiell information att det är en kvalitetsuppdatering och väldigt lite nytt introduceras. Det får vi vänta till H2 med

Kvalitetsuppdateringar, så ska jag också börja kalla mina släpp. Dags att inkrementera releasenumret och övertida ikväll så att jag kan flexa ut i morrn när det äntligen blir finväder för hojkörning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Kvalitetsuppdateringar, så ska jag också börja kalla mina släpp. Dags att inkrementera releasenumret och övertida ikväll så att jag kan flexa ut i morrn när det äntligen blir finväder för hojkörning!

Jag tror du förstår hur jag menar. Det är inte menat att innehålla en massa nya funktioner. Trist att en del verkar att bli kroniskt drabbade av en massa skumma fel

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Trist att en del verkar att bli kroniskt drabbade av en massa skumma fel

Mina kroniska problem slutade i samband med att jag övergav program som SpyBot Anti-Beacon och ShutUp10

Att peta på services är snabbaste vägen till ett instabilt Windows.

Själv tillhör jag däremot självplågarna och älskar att tweaka Windows till gränsen av FUBAR. Dessa system försöker jag inte ens uppdatera längre

Permalänk
Medlem

Loggade in och helt svart... startade om datorn och nu gör den en uppdatering.

Min fråga:
Hur tar jag bort den fula funktionen med solen nere till höger som visar temp, fullkomligt irriterande att jag inte hittar den!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Loggade in och helt svart... startade om datorn och nu gör den en uppdatering.

Min fråga:
Hur tar jag bort den fula funktionen med solen nere till höger som visar temp, fullkomligt irriterande att jag inte hittar den!

Högerklicka Taskbar (aktivitetsfältet?), News and Interests, Turn off.

Kör engelskt men bör bli något motsvarande om du kör svenska.

Bara sett denna dyka upp på en dator hitills av fyra. Men jag fick bort den via det ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Högerklicka Taskbar (aktivitetsfältet?), News and Interests, Turn off.

Kör engelskt men bör bli något motsvarande om du kör svenska.

Bara sett denna dyka upp på en dator hitills av fyra. Men jag fick bort den via det ovan.

Tack!
Du är min hjälte!

Nu är det tillbaka till det minimalistiskt fina igen

Hur tänkte de med en ful, pixlig gul sol?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Kan inte köra denna versionen. Går inte se på videoklipp eller lyssna på webradio. Klippet avstannar efter ~0.2 s och sen hackar det med ca 0.3 fps. Har provat denna uppdatering två ggr nu och samma resultat. Först första gången så funkade allt bra, bara det att jag då när jag skrev inte hade testat just Youtube eller liknande.

Har även provat med Edge -samma resultat som med min huvudläsare. Går inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Tack!
Du är min hjälte!

Nu är det tillbaka till det minimalistiskt fina igen

Hur tänkte de med en ful, pixlig gul sol?

Haha!

Ja bra fråga, personligen är jag mer intresserad av väderkartor och radar, speciellt regn och åskmoln denna tid på året. Temperatur och väder märks ofta ganska väl ändå.