Har köpt en datorn men anser ni att den är värd att behålla?

Permalänk
Vägledare

Har köpt en datorn men anser ni att den är värd att behålla?

Hej

Köpte denna datorn för 28.000kr och undrar om den är värd priset. När jag såg att dom hade den på lager blev jag helt excentrisk och bara beställde den mycket pga att jag köpt en LG CX och jag vill dra nytta av den högre uppdateringsfrekvensen i samband med upplösningen.
Min "gamla" dator huserar ett 1080ti tillsammans med 4770K.
Ska jag vänta? Är datorn jag köpt överprisad?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Hej

Köpte denna datorn för en vecka sedan och undrar om den är värd priset. När jag såg att dom hade den på lager blev jag helt excentrisk och bara beställde den mycket pga att jag köpte en LG CX och jag vill dra nytta av den högre uppdateringsfrekvensen i samband med upplösningen.
Min "gamla" dator huserar ett 1080ti tillsammans med 4770K.
Ska jag vänta? Är datorn jag köpt överprisad?

Tack för hjälpen!

Står inget pris för den så kan inte säga om den är överprissatt eller inte

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Kalasis:

Står inget pris för den så kan inte säga om den är överprissatt eller inte

Oj. Sorry. 28.000kr.

Permalänk
Vägledare

Ingen som kan ge sin åsikt?

Permalänk
Medlem

Kollade bara lite snabbt och försökte få ett hum om komponenterna separat, känns som 3080't kostar runt 18.000, lite tradera pris på det Tiderna är ju som de är, hade jag själv kört på en sån budget hade jag nog byggt ihop nått själv för 10.000 och sen köpt ett 3080 i andrahand separat.

Edit: du blir nog nöjd i vilket fall som helst, kanske nice o ha garantin från inet, och så slipper du köpa i andrahand.
Med 18000:- Menade jag att det känns som det är vad Inet tar för 3080 i denna dator, som posten under snyggt visar^^

Permalänk
Medlem

Hade gått på cirka 23k om du byggde den själv.

Hade själv valt lite annorlunda delar, men för det priset och med tanke på att du faktiskt fått tag på den (folk har väntat i 9 månader på 3080) så är det en ok deal

Permalänk
Vägledare
Skrivet av PeoplesMC:

Kollade bara lite snabbt och försökte få ett hum om komponenterna separat, känns som 3080't kostar runt 18.000, lite tradera pris på det Tiderna är ju som de är, hade jag själv kört på en sån budget hade jag nog byggt ihop nått själv för 10.000 och sen köpt ett 3080 i andrahand separat.

Edit: du blir nog nöjd i vilket fall som helst, kanske nice o ha garantin från inet, och så slipper du köpa i andrahand.
Med 18000:- Menade jag att det känns som det är vad Inet tar för 3080 i denna dator, som posten under snyggt visar^^

Skrivet av Saddl3r:

Hade gått på cirka 23k om du byggde den själv.
https://komponentkoll.se/bild/yfQzf.png

Hade själv valt lite annorlunda delar, men för det priset och med tanke på att du faktiskt fått tag på den (folk har väntat i 9 månader på 3080) så är det en ok deal

Tack för era svar!