Battlefield 6 visas i stor bildläcka

Permalänk
Medlem

Tycker klart att BC2 var det absolut roligaste, BF3 tyckte jag hade för lite destruction, bättrades på i 4an men fortf lite besviken.
BF1/5 har jag inte direkt ngt till övers för men jag hoppas innerligt att 6an kan komma tillbaka till nutid.
Ge mig fompen och CG

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det här,med lite skepsis som sig bör.
Robothundar ger väl en liten "meh" känsla,fast tyckte om 2142 så det går nog bra,fast det var ett mer renodlat framtidsspel...

Men för guds skull lägg focus på spelkänslan,inte grafiken....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon201296:

Skitprat. Finns inget som kommer ens nära Battlefield vad gäller skjutspel

Oh....finns det visst. Jag har spelat BF men inget kommer i närheten av te.x Hell Let loose i min mening. I princip inga cheaters vilket det finns tonvis av i BF. Realistiskt och utmanande till skillnad mot BF, lagarbete och kommunikation.

BF duger på rea som tidsfördriv men det känns bara orealistiskt och faktiskt lite 2000-tal med deras upplägg.

BF3 var hyfsat bra, framförallt metro. BF 1942 likaså..efter BF3 gick det mest utför och det blev inte längre något nyskapande utan bara "mjölkande".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon201296:

Inte ens nära samma kvalite

Mer taktik och bättre känsla, mer lagspel krävs.
Färre fuskare, renare chatt osv.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på BF6. Efter några hundra timmar i BF5 så känner jag mig klar med det, väntat på nytt ett tag nu så det är skönt att det är på G.

Luften gick ur BF5 för mig lite när de gav upp på att göra mer DLC till det. Men förhoppningsvis lärde de sig något av sina snedsteg med det. Spelet var, och är, bra ändå förstås, men det finns ju tydliga brister.

Främst den dåliga balansen mellan luft och mark samt 3X sikten till typ alla vapen och deras morsa sänker BF5. Hade det inte vart för dessa grejerna hade BF5 vart ännu mer kungligt än det redan är. Hoppas de också identifierat dessa grejer som problem så det inte blir problem i BF6.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

ja vi alla visste att de skulle bli en modern fattning, på BF6, men jag är ändå besviken, och besviken på att EA fuckade BFV totalt.
jag är så less på "modern shooters" så de finns inte, och fortfarande trotts att jag spelat BF1 och BFV.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hoppas de går tillbaka till gamla spelstilen.

Flygfält, ingen möjlighet att spawna i fordon, inga animationer för hoppa in och ut i fordon.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Mer taktik och bättre känsla, mer lagspel krävs.
Färre fuskare, renare chatt osv.

Känslan och rörelser är fruktansvärda i de spel du nämner. BFV är som smör i jämförelse. Mer taktisk håller jag med om, BF är mer casual(vilket jag gillar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

BF är mer casual(vilket jag gillar)

Skulle tro att det stora flertalet gillar att kunna komma in och kunna få action direkt istället för att hålla på med massa "transportsträckor", och det är antagligen en bidragande faktor till att Battlefield har blivit så stort.

Om de bara kunde åtgärda fuskandet också...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Skulle tro att det stora flertalet gillar att kunna komma in och kunna få action direkt istället för att hålla på med massa "transportsträckor", och det är antagligen en bidragande faktor till att Battlefield har blivit så stort.

Om de bara kunde åtgärda fuskandet också...

Jo fuskandet bör de få bukt med inför sexan. Dock tycker jag det går rätt hyffsat att spela idag, bara att byta server ifall man kommer in med en uppenbar fuskare. Ingen team balance, tråkig customisering och i övrigt dåligt med content är större problem imo.

Skrivet av anon76576:

Oh....finns det visst. Jag har spelat BF men inget kommer i närheten av te.x Hell Let loose i min mening. I princip inga cheaters vilket det finns tonvis av i BF. Realistiskt och utmanande till skillnad mot BF, lagarbete och kommunikation.

BF duger på rea som tidsfördriv men det känns bara orealistiskt och faktiskt lite 2000-tal med deras upplägg.

BF3 var hyfsat bra, framförallt metro. BF 1942 likaså..efter BF3 gick det mest utför och det blev inte längre något nyskapande utan bara "mjölkande".

Har inte testat "Hell Let Loose" men det ser snarare ut som Call of Duty 2 (2005!!) när jag kollar gameplay på Youtube så jag känner inte att det är någon utmanare till Battlefield, dessutom börjar jag bli fruktansvärt less på gamla världskrigs spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Jo fuskandet bör de få bukt med inför sexan. Dock tycker jag det går rätt hyffsat att spela idag, bara att byta server ifall man kommer in med en uppenbar fuskare. Ingen team balance, tråkig customisering och i övrigt dåligt med content är större problem imo.

Nu har jag inte kört BF V, men enligt diverse nyligen upplagda YT-klipp så är fuskandet väldigt utbrett fortfarande. Det var ju tyvärr samma i BF 1 efter ett tag, att det snabbt blev ospelbart p.g.a. alla fuskare, vilket även blev vändpunkten som fick mig att sluta köpa Battlefield då EA/DICE uppenbarligen inte bryr sig om problemet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Nu har jag inte kört BF V, men enligt diverse nyligen upplagda YT-klipp så är fuskandet väldigt utbrett fortfarande. Det var ju tyvärr samma i BF 1 efter ett tag, att det snabbt blev ospelbart p.g.a. alla fuskare, vilket även blev vändpunkten som fick mig att sluta köpa Battlefield då EA/DICE uppenbarligen inte bryr sig om problemet.

Jo och tyvärr har vi ju samma problem i andra spel, ta Warzone som exempel. Där finns ju spelare som har fuskat i månader kanske ett år utan konsekvenser och det är ju ett mycket populärare spel (Visst de går ut med siffror på hur många de bannat nu och då men vill minnas det var skrattretande mängder i sammanhanget)

Som sagt, jag tycker det går någorlunda bra i Battlefield och jag spelar det i alla fall varje vecka men i och för sig är det nog bara eftersom det inte är särskillt populärt längre och hackare har gått vidare till just Warzone mm.

Edit: Det är fortfarande stora mängder människor som skriver om cheating i BF online men även i spelchatten. Ofta är det bara kids som är upprörda och beskyller någon oskyldig stackare. Har blivit beskylld själv fler gånger än vad jag kommer ihåg och då är jag inte ens särskilt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det är fortfarande stora mängder människor som skriver om cheating i BF online men även i spelchatten. Ofta är det bara kids som är upprörda och beskyller någon oskyldig stackare.

Jag syftar inte på arga barn i chatten utan på såna man ser i kill cam som har 75/1 i KD-ratio och bara ligger inne i en sten på andra sidan kartan och skjuter ner allt inklusive flygplan med sitt gamla Mauser utan sikte.

Permalänk
Medlem

Top 3 Battlefield
Battlefield 1942
Battlefield 2
Battlefield Bad Company 2

Hedersomnämnande
Battlefield Vietnam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Jag syftar inte på arga barn i chatten utan på såna man ser i kill cam som har 75/1 i KD-ratio och bara ligger inne i en sten på andra sidan kartan och skjuter ner allt inklusive flygplan med sitt gamla Mauser utan sikte.

Dem är det väldigt få av, bara att byta server ifall man har oturen att hamna på en sådan

Permalänk
Medlem

Ledsamt att bara se en massa gnäll i tråden. Jag själv ser fram emot en ny uppdatering av Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ledsamt att bara se en massa gnäll i tråden. Jag själv ser fram emot en ny uppdatering av Battlefield.

Samma här. Framför allt är jag nyfiken på vilken spelmotor som är aktuell...Frostbite 4?

Permalänk
Medlem

Battlefield har blivit lite av en hit or miss vilket är otroligt synd med tanke på alla tidigare framgångar som BF2, BC2, BF3, BF4...

Permalänk

Äkta bf spelas med en commander, utan det så är det ett cod.

Permalänk

Om dom inte har ett fungerande anti cheat i det här heller så blir det inget köp, slutade spela BFV efter ca 6 månader iom att det var helt ospelbart med alla jäkla aimboters, EA ignorerade bara problemet trots massor av kritik och iom det så tappade dom massor av spelare, att dom även tog bort dedicated servrar var också en stor miss.
Jag älskade BF 4 och även BF V tills alla aimboters tog över.
Samma skit med COD serien.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Nu har jag inte kört BF V, men enligt diverse nyligen upplagda YT-klipp så är fuskandet väldigt utbrett fortfarande. Det var ju tyvärr samma i BF 1 efter ett tag, att det snabbt blev ospelbart p.g.a. alla fuskare, vilket även blev vändpunkten som fick mig att sluta köpa Battlefield då EA/DICE uppenbarligen inte bryr sig om problemet.

Det var samma skit i BFV, noll AC och en fairfigt FF som var hackat eller så dåligt inställt att det inte reagerade på helt omöjliga stats.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av olja:

Top 3 Battlefield
Battlefield 1942
Battlefield 2
Battlefield Bad Company 2

Hedersomnämnande
Battlefield Vietnam

Håller helt och hållet med, om man jämför för sin tid. Annars är nog Bad Company 2 bäst när det kommer till feeling. GOL med ironsights

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

2002 var 1942 en helt fantastisk pangare! Var helt såld då och är det forfarande när det gäller BF. Ser fram emot nästa version och är säker på att det blir hur bra som helst!

Visa signatur

Thorax

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapperswe:

Det var samma skit i BFV, noll AC och en fairfigt FF som var hackat eller så dåligt inställt att det inte reagerade på helt omöjliga stats.

Idag är det ju dessutom otroligt lätt att bevisa att någon fuskar tack vare t.ex. killcams och möjligheterna att spela in saker samtidigt som de händer med t.ex. Nvidia Instant Replay, men det känns som att det bara blir svårare och svårare att faktiskt rapportera fuskare och få någon som helst åtgärd eller ens respons.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Idag är det ju dessutom otroligt lätt att bevisa att någon fuskar tack vare t.ex. killcams och möjligheterna att spela in saker samtidigt som de händer med t.ex. Nvidia Instant Replay, men det känns som att det bara blir svårare och svårare att faktiskt rapportera fuskare och få någon som helst åtgärd eller ens respons.

Håller med, problemet som du säger är att ingenting händer, man trycker på reportknappen (i bfv) men sen ser man samma spelare fortsätta spela månad in månad ut med uppenbara cheats.
I BF4 fanns det en sida som man gick in och reportade på och sen kunde man se att personen också blivit bannad. Mitt rekord var att få en kille bannad på 30 min 🙂.

Men vill dom verkligen lösa problemet så inför en AC, en bra inställd FF och det viktigaste av allt, dedicated servrar, där kan han som har servern banna direkt vilket gör att dom flesta som fuskar håller sig därifrån.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapperswe:

Det var samma skit i BFV, noll AC och en fairfigt FF som var hackat eller så dåligt inställt att det inte reagerade på helt omöjliga stats.

Enda gången jag sett någon bli bannad i BF1 var när någon olycklig stackare fastnade med sin stridsvagn halvvägs ner i en skyttegrav, mellan ett annat vrak och väggen, och launchades upp i luften i en random riktning när spelmotorn bestämde sig för att bugga ur.

Han blev bannad innan han hann landa, men de fem i andra laget som sköt ner luftskepp med pistoler körde glatt vidare match efter match...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tapperswe:

Håller med, problemet som du säger är att ingenting händer, man trycker på reportknappen (i bfv) men sen ser man samma spelare fortsätta spela månad in månad ut med uppenbara cheats.
I BF4 fanns det en sida som man gick in och reportade på och sen kunde man se att personen också blivit bannad. Mitt rekord var att få en kille bannad på 30 min 🙂.

Men vill dom verkligen lösa problemet så inför en AC, en bra inställd FF och det viktigaste av allt, dedicated servrar, där kan han som har servern banna direkt vilket gör att dom flesta som fuskar håller sig därifrån.

Ja om man åtminstone såg att det fanns en ambition att åtgärda fuskare så blir det ju lättare att ha överseende med att få någon enstaka match uppfuckad då och då, men nu känner jag bara att det enda sättet att påverka är att inte ge EA pengar -- trots att jag gärna skulle vilja spela Battlefield igen.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon76576:

Oh....finns det visst. Jag har spelat BF men inget kommer i närheten av te.x Hell Let loose i min mening. I princip inga cheaters vilket det finns tonvis av i BF. Realistiskt och utmanande till skillnad mot BF, lagarbete och kommunikation.

BF duger på rea som tidsfördriv men det känns bara orealistiskt och faktiskt lite 2000-tal med deras upplägg.

BF3 var hyfsat bra, framförallt metro. BF 1942 likaså..efter BF3 gick det mest utför och det blev inte längre något nyskapande utan bara "mjölkande".

Nu är jag inte OP i fråga som du ursprungligen citerade.
Men jag brukar hävda samma sak: Det finns inte något spel som kommer nära Battlefield och den känsla som spelen kan uppbringa.

Blandningen av infanteri och fordon är helt enkelt omatchad. Hell Let Loose och World War 3 har ju varit på ingång ett tag som potentiella konkurrenter, men det är något med de spelen som personligen inte ger mig samma "wow-faktor" som Battlefield har gett mig över åren.

Det är något speciellt med att springa längs med en strandkant, höra skotten i distansen och sedan blåser en AH-1Z Viper förbi över huvudet på en, rasande med ett regn av Zuni-raketer mot en inkommande Type 99 MBT-stridsvagn på andra sidan kröken du rör dig mot.

Spelade BF4 så sent som förra veckan, ett spel jag har utan problem över 2000 timmar i bara på det kontot jag spelar på just nu, för att inte nämna cirka 1500 timmar i BF3. Har säkerligen över 1000 timmar totalt mellan BF1 och BFV också, samt drygt 800 timmar i BFBC2 – Timmar jag inte kan se mig själv lägga på varken CoD, HLL eller Squad så som de spelen är utformade idag.

Även om DICE har haft enorma problem med framförallt BFV är det aspekter i dessa spel jag inte funnit likvärdiga någonstans utanför Battlefield-serien. Allt från grafik, ljuddesign och den allmänna upplevelsen som är någonstans mellan mil-sim och arkad-skjutare. Hela vägen till mängden innehåll i spelen samt variationen i hänseendet att ingen match är den andra lik.

Jag kan förmodligen klassas som en "fanboy" – Ett argument jag köper i slutet av dagen. Men trots DICE tidigare snedsteg är jag hoppfull att BF6 kan leverera, eller rättare sagt önskar? För det finns inget FPS-spel på marknaden jag hellre lirar än just Battlefield, om det så är att jag lär gå tillbaka till BF4 från 2013 igen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Yatagarasu:

För det finns inget FPS-spel på marknaden jag hellre lirar än just Battlefield, om det så är att jag lär gå tillbaka till BF4 från 2013 igen.

Min svaghet för BF att man inte behöver jobba skiten ur sig för att ha kul, må vara att trolla friends/foes, vara kreativ med vapen eller något annat. 2142, 3 och 4 är min favoriter.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av hasenfrasen:

Min svaghet för BF att man inte behöver jobba skiten ur sig för att ha kul, må vara att trolla friends/foes, vara kreativ med vapen eller något annat. 2142, 3 och 4 är min favoriter.

Det är en stor del faktiskt!

Vill jag svettas plockar jag upp en AR, laddar på med Monster-dryck och hoppar runt som om jag lirade Mirrors Edge längs med väggarna.

Men likväl kan jag bara ta en UCAV, sätta mig bakom en sten och knuffa av snipers från hustaken - skrattandes medan de faller mot sitt öda utan att förstå vad som precis hände.

Sedan allt där i mellan.
Man kan spela precis hur man vill, som man känner för stunden. Behöver inte ens skjuta ett skott, kan spendera en kväll med att kasta HP-paket medan jag återupplivar folk - Hacksaw Ridge-style, och fortfarande ha hur kul som helst!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >