Håller faktiskt med här.
Det tillför retrokänslan med lite hårddisk-knatter.
Och så länge man håller sig till sansade OS är dom inte sån flaskhals som man kan tro.
Men se upp med diskar på tradera.
Gott om säljare som skriver typ "tested" utan att specificera om disken testade OK eller inte
Handla bara om säljaren kan garantera att den fungerar.
Japp och flaskhalsen hör ju lite till den eran och är en del av charmen.. det är ju dagens grejer som gjort oss bortskämda.. men retro ska vara slå på datorn, gå sedan iväg och ladda kaffebryggaren, låt den brygga koppen kaffe och när man hällt upp den så har datorn bootat upp helt hundra hihihi
Jag håller med.. det finns absolut inga garantier för att det fungerar.. dock har jag klarat mig helt okej.. sedan ser man ju till att inte buda överpriser.. släpp auktionen när den når 100kr... det kommer nya auktioner hela tiden och har man is i magen så får man loss en disk för 50kr+frakt och det är acceptabel ekonomisk förlust ifall disken är knas på.. det är ju bara att ge attan i ettpar påsar chips och ettpar drickor så är ju pengarna tillbaka igen
Sedan kommunicera... fråga säljaren innan bud om hur han testat att disken är okej.. om han har lust att maila en printscreen på testet eller så... Men oftast om säljaren bara har goda omdömmen och de negativa som kanske finns inte är nya utan kan genomskådas som tjafs från irriterad köpare som misstolkat annonstext.. så är det troligtvis ett bra köp..
Jag har en princip att aldrig köpa från nyreggade.. de ska ha minst 6månader, uppnått ett visst antal försäljningar och haft goda omdömmen.. Jag har aldrig haft problem.. från smyckes saker i hobbytillverkning, kläder och dataprylar..