Permalänk
Medlem

Days Gone

Hittade ingen tråd. Halvsågat lir med en mängd märkliga recensioner från fz, gamespot, ign, eurogamer men det kanske var ett annat spel när det släpptes.

Inte plöjt igenom hela storyn den är lång men så här långt brukar inte storys i open eller semi open world hålla och kännas relevant. Väl så bra som Last of US. Tempot är så lågt så inte kommit så långt i RDR 2.

Det enda som riktigt stör mig är att Deacon börjar skrika emellanåt när han är på motorcykeln. Realistiskt kanske för att göra sig hörd men känns udda. Samt att han blir alldeles för glad när han får massmörda då han i övrigt verkar va en halvhygglig kille iaf. Har Angry Joe som förebild!

Otroligt vacker värld även efter RDR 2 på PC. Kontrollerna känns rätt för ett zombielir ska va lite meckigt så gamepad känns rimligt. Motorcykeln är helt ok efter ett tag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kul med en tråd om Days Gone.
Har sneglat på liret ett tag men alltid avstått köp för att det blivit så totalt toksågat.

@oqvist hade du läst reviews innan och hade låga förväntningar?
Är det lika bra som Last of us som helhet eller är det just storyn du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Kul med en tråd om Days Gone.
Har sneglat på liret ett tag men alltid avstått köp för att det blivit så totalt toksågat.

@oqvist hade du läst reviews innan och hade låga förväntningar?
Är det lika bra som Last of us som helhet eller är det just storyn du tänker på?

Snabbläst en del recensioner. Sen började det dyka upp positiva intryck från verkliga spelare så då blev man mer nyfiken. Fast konceptet har alltid sett spännande ut.

Sen började jag lusläsa recensioner nu efter att ha lirat ett tag och jag förstår dem inte. Måste gått någon generlell drive mot open world eller något när det lanserades eller de var superbuggigt?

Jag kör på normal kör man på svårare kan de kanske bli väl frustrerande med bränsle etc om nu det är legitimt att klaga på. Men det har vart noll problem så här långt. MCn håller bara fint och har noll problem med soppa kräver enbart lite minimal planering. Uppgraderar du Stamina är du snabb även till fots i nödfall.

Är inte klar ännu men ja jag har haft lika många timmar kul som i The last of Us redan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Så klar med storyn. Höll ända in i kaklet riktigt imponerande. GOTY 2019 för min del. Förstår än mindre nu vad det är recensenterna klagar på. Det enda som var någorlunda störande var hur Deacon regisserades mellan sina normala tonlägen och brutalt överspel när han adrenalinstinn skulle börja slåss. Kör med hörlurar om det är något specifikt för stereoläget och kanske har bättre mix för surround. I mellansekvenserna presterades det bra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Måste bumpa denna tråden, jag har nu spelat igenom huvud storyn och jag måste säga att det är ett sjukt bra spel.
Lite förvånad att det inte får mer uppmärksamhet än vad det faktiskt får.

spelade på ps5 versionen och spelet skäms inte för sig trots att det var till ps4 (4k 60fps updatering -ps5)
det tog nog nära 60h för mig, då har jag inte stressat och utforskat(lootat) i rätt lugn och ro.

Ni på ps5 och psn (gratis - nåja) borde prova det

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

Måste bumpa denna tråden, jag har nu spelat igenom huvud storyn och jag måste säga att det är ett sjukt bra spel.
Lite förvånad att det inte får mer uppmärksamhet än vad det faktiskt får.

spelade på ps5 versionen och spelet skäms inte för sig trots att det var till ps4 (4k 60fps updatering -ps5)
det tog nog nära 60h för mig, då har jag inte stressat och utforskat(lootat) i rätt lugn och ro.

Ni på ps5 och psn (gratis - nåja) borde prova det

Kan bara hålla med - verkligen ett "hidden gem"... även långt in i spelet blir man lite rädd när man råkar aktivera en horde och man inte har motorcykeln nära!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmus:

Kan bara hålla med - verkligen ett "hidden gem"... även långt in i spelet blir man lite rädd när man råkar aktivera en horde och man inte har motorcykeln nära!

hehe precis, stod och väntade på en horde och funderade vart den var den inte var på "sin" plats, vänder mig om så är dom 3m ifrån mig, tala om puls (mm jag dog)

Permalänk
Medlem

Älskade detta spel. Lirade det i våras.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som köpt spelet efter dagens PC-lansering?

Jag har kört igenom spelet två gånger innan, första gången på PS4 Pro vid lanseringen, andra gången i julas när spelet fick stöd för PS5 och nu börjat en tredje genomspelning på PC.

Mina intryck av PC-versionen är riktigt lovande, speciellt för att vara en port från konsoll. Mycket inställningsmöjligheter, ultrawide och bra prestanda. Min X34A maxar 3440x1440 och 90Hz och det klarar jag lätt med mitt 3070 på maxinställningarna, vad det verkar. Mus och tangentbord fungerar bra och finns många inställningar att göra även här. Vill man spela med PS4-kontroller så ska fullt stöd även finnas här.

Ett i det närmaste kriminellt underskattat spel. Förhoppningsvis får spelet den kärlek den förtjänar nu när spelet finns till PC. Hoppas själv på intressanta moddar dessutom, om nu någon tar sig an spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon mer som köpt spelet efter dagens PC-lansering?

Jag har spelat en 5h idag, gillar det väldigt mycket och det är ju så inåt h*****e snyggt. Antagligen bland snyggaste jag någonsin sett. Vägarna och skogen ser ibland fotorealistiska ut.
Kör i 4k med CX48'an med ett 3090, alla inställningar maxade och jag har inte sett det gå under 80fps, som det ska vara mao! Inte en enda krasch eller hick-up eller liknande, allt flyter finfint.

Tog ett screenshot med den inbyggda fotofunktionen och drog för skojskull upp "resolution multiplier" till x8. Bilden blev 250mb

Jag hoppas det säljer väl så Sony överväger fler PS-exklusiva titlar, Ghost of Tsushima skulle vara roligt.

Permalänk
Inaktiv

DF överlag riktigt nöjda, två mindre problem de stör sig på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozbaab:

Jag har spelat en 5h idag, gillar det väldigt mycket och det är ju så inåt h*****e snyggt. Antagligen bland snyggaste jag någonsin sett. Vägarna och skogen ser ibland fotorealistiska ut.
Kör i 4k med CX48'an med ett 3090, alla inställningar maxade och jag har inte sett det gå under 80fps, som det ska vara mao! Inte en enda krasch eller hick-up eller liknande, allt flyter finfint.

Tog ett screenshot med den inbyggda fotofunktionen och drog för skojskull upp "resolution multiplier" till x8. Bilden blev 250mb

Jag hoppas det säljer väl så Sony överväger fler PS-exklusiva titlar, Ghost of Tsushima skulle vara roligt.

Härligt!
Helt rätt att spela detta spel på en OLED dessutom!

Instämmer, Ghost of Tsushima hade varit fantastisk. Jag har dessutom blivit lite extra sugen på Uncharted till PC. Sony har mer på gång men inget utannonserat. Spännande att se vad som dyker upp. Och hoppas verkligen att det är lika välpolerade portar den gången.

Permalänk
Inaktiv

Testade även jag fotoläget lite, råkade snubbla på en horde:

Nu spelar jag detta spelet när jag känner för det, Mass Effect 2 är det jag fokuserar mest på för stunden, och innan det Mass Effect. Tredje genomspelningen av Days Gone och PC-versionen är fan i mig helt underbar! Då jag andra gången, på PS5, körde New Game + så hade jag end game-vapen, hoj och färdigheter så spelet var toklätt den rundan. Men denna får man verkligen kämpa igen, vilket också gillas. Satsar på en 100% runda så lär väl bli runt 50 timmar totalt. Och då har jag 100 timmar Mass Effect 2 och 3 kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Testade även jag fotoläget lite, råkade snubbla på en horde:

https://i.imgur.com/6W2nuaU.jpg

Jag gillar verkligen fotoläget, har tagit massvis med bilder, något jag aldrig brukar göra i spel, men när det är så här snyggt så kan man ju inte motstå..

Funderar på att när jag klarat det spela om det på NG+ och Survival II eftersom det finns achievement för det, har förstått att spelet eventuellt gör sig som bäst när man inte har en HUD / mini map och så. Får se om man nånsin tar sig dit, men det hann bli 30h~ sedan det släpptes i tisdags

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozbaab:

Jag gillar verkligen fotoläget, har tagit massvis med bilder, något jag aldrig brukar göra i spel, men när det är så här snyggt så kan man ju inte motstå..

Funderar på att när jag klarat det spela om det på NG+ och Survival II eftersom det finns achievement för det, har förstått att spelet eventuellt gör sig som bäst när man inte har en HUD / mini map och så. Får se om man nånsin tar sig dit, men det hann bli 30h~ sedan det släpptes i tisdags

Haha ja, jag har faktiskt spenderat lite tid i fotoläget med nu. Ganska trevligt, även om jag inte fångat så mycket intressant.

Blev dock att jag spelade in ett uppdrag halvvägs in, väldigt lätta spoilers om ens det, inget storyrelaterat, där jag tänkte spela in och manipulera en horde mot ett läger. Gick bra tills jag missade att denna horde även hittade mig:

Låter som en bra ide, tycker själv att spelet håller bra för nya genomspelningar. Mycket randomgrejer som varierar, när på dygnet man gör något kan påverka resultatet och skeendet. Intressanta möten där man slåss mot en typ av fiende och en tredje aktör blandar sig in. Har haft några relativt unika händelser denna omgång.

Spelet är väldigt atmosfäriskt, speciellt en bit in när nya, farligare fiender dykt upp. Sen en horde på det.

Hur många timmar är du uppe i nu?

Permalänk
Medlem

Härligt!

Har spelat runt 43h och tror jag nu har nåt sista delen av kartan iaf, spelet är längre än jag trodde!