3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Någon som sett några LHR-kort dyka upp hos lokala återförsäljare? De skulle väl börja säljas från den 25/5? Eller var det skeppas så det dröjer ett par veckor innan de är här? Jag trodde att de skulle börja säljas ungefär samtidigt som 3080Ti (vilket i och för sig är ett par dagar kvar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Nu ser man inte vad du frågat men du verkade få ett personligt svar. Vad mer hade du förväntat dig? Att han sitter på leveransinfo som ingen annan har? :/

Du måste helt ha missat vad folk skrivit tidigare i tråden..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Det där är ju ett goddag yxskaft svar. Klart företagen vet hur många kretsar och kort som tillverkas. Hur skulle logistiken fungera annars? Fabrikerna går varma och det produceras för fullt.

Du tror alltså att de ljuger och sitter inne på info som dom inte ger ut?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du måste helt ha missat vad folk skrivit tidigare i tråden..

Berätta för mig

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Någon som sett några LHR-kort dyka upp hos lokala återförsäljare? De skulle väl börja säljas från den 25/5? Eller var det skeppas så det dröjer ett par veckor innan de är här? Jag trodde att de skulle börja säljas ungefär samtidigt som 3080Ti (vilket i och för sig är ett par dagar kvar).

Dom skulle skeppas i slutet av maj så dröjer nog en liten stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Berätta för mig

#19087137
#19096365

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

För de som väntar på kort från Dustin så kan jag meddela att de KAN ta fram köplats, men deras vanliga kundtjänst vill mest troligt inte. Kom i kontakt med deras kundombudsman och han kunde då se min köplats utan större problem. Även historik på inkomna kort osv.

Däremot så vägrar ordersidan hos Dustin i sten, att byta ut ett kort som uppenbarligen knappt levereras, till en modell de får in exemplar av. Så det kommer inget kort oavsett köplats har jag insett. Priset det är beställt för är långt ifrån lanseringspris med, så det handlar mest om någon typ av goodwill att tillåta byte av modell, något de inte är intresserade av alls.

Med tanke på de korta och otrevliga svaren (i mina ögon) som jag fått av deras ordinarie kundtjänst och ordersida, så kommer jag inte att köpa mer därifrån. Det finns många leverantörer idag, så man kan faktiskt vara rätt kräsen när det kommer till framtida köp.

Provade ditt tips, fick samma svar som jag fått av Elgiganten och Netonnet, alltså ingen hjälp överhuvudtaget.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Dom inläggen har jag läst. Vad blev du besviken på i svaret som du fick? Ville han inte uppge din köplats?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Provade ditt tips, fick samma svar som jag fått av Elgiganten och Netonnet, alltså ingen hjälp överhuvudtaget.

Jävligt dåligt. Jag fick väldigt bra hjälp av deras kundombudsman gällande information.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Jävligt dåligt. Jag fick väldigt bra hjälp av deras kundombudsman gällande information.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ocr123:

Du tror alltså att de ljuger och sitter inne på info som dom inte ger ut?

Jag tror inte att de orkar. Alla kort säljs ändå. Alla som köpte för intropris. De gör en rövare och skiter i er. 3080 för 15K säljer som smör. Varför skulle de prioritera en kund som köpt ett kort för 8000kr?.

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Jag tror inte att de orkar. Alla kort säljs ändå. Alla som köpte för intropris. De gör en rövare och skiter i er. 3080 för 15K säljer som smör. Varför skulle de prioritera en kund som köpt ett kort för 8000kr?.

För att det kommer en tid efter komponentbrist också och de förmodligen vill fortsätta finnas kvar och det gör de sannolikt inte om de blåser sina kunder i jakten på lite snabb vinst genom att frångå sitt eget kösystem

Permalänk
Medlem

Berättade för någon dag sedan om att jag fått tag i ett 6800 XT Gaming TUF från fyndhörnan. När min vän hämtade paketet till mig visade sig att butiken skickat ett 6900XT till mig istället. Detta upptäcktes och återförsäljaren ringde mig och frågade om vi kunde komma till en lösning, skicka tillbaka kortet och eller betala en lite mellanskillnad. Eftersom att jag just nu är på resande fot och troligen inte är hemma förrän sent i sommar sa jag att jag det skulle bli problematiskt att skicka tillbaka det omgående men att min vän som snällt hämtat ut kortet kunde lösa det på något vis. Jag pratade med kundtjänst och de erbjöd då att istället skicka ett MSI Trio 6800 XT till samma pris. Jag tänkte då att det lika bra är att ställa frågan - "kan ni byta ut 6900 XT mot ett 3080 istället?", det slutade med att jag imorgon hämtar ut ett 3080 Suprim X som jag betalt 12850kr (samma pris som för fyndhörnan 6800XT) i obruten förpackning. Mer än nöjd med den lösningen jag tror att de har ett lager för att kunna sälja prebuilds, och att jag fick ett sådant kort.

@weenan som hade kortet i varukorgen

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Ngn som fått ngt 3080 TUF OC kort från webhallen senaste tiden? hoppas de kan börja med 16e oktober snart

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag kundtjänsterna sitter och hittar på för att lugna kunder som frågar. Jag tror inte ett skvatt på att Elgiganten har en aning om att de kommer leverera den 1/10 eller inte.

Vad som ligger bakom bristen som bromsar upp tillverkningen har jag aldrig fått någon klarhet i. Jag har alltid antagit, med ledtrådar från grafikkortstillverkarna, att det är Nvidias chip som begränsar och inte andra komponenter på grafikkorten.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Spektra:

Uppdatering från Komplett gällande Zotac Trinity RTX3080, förväntad leverans framflyttad från 3 juni till 3 september. Inget av datumen har ju någon substans men visar om något vilken usel situation det här är. Förväntad leverans är nu blott 2 veckor från ett års väntetid.
Har någon sett någon kommunikation direkt från Zotac kring allt det här? De har ju uppenbarligen inga planer på att tömma den gamla orderstocken istället för att hitta på nya modeller.

Situationen är inte helt optimal och vi förstår att det är extremt frustrerande att vänta. Därför försöker vi nu täcka orderkön med andra modeller som det är bättre tillgång på. Mer info här: #19069103
Vi hoppas att INGEN ska behöva vänta till september.

Skrivet av Jagers:

ok? men komplett har inte en enda tanke på att sälja några kort för 16.800kr just nu, absolut inte om dem fick in kort i lager, så varför står det priset på deras hemsida?

Jag fick ett svar från vår inköpare. Priset står kvar för att det är ett korrekt pris. I skrivande stund tillåter våra inköpspriser, på just denna modell, oss att sälja det för 16 800kr. Så dyker det upp en köpknapp så kan du knipa ett kort för det priset. Men som alltid kan priserna svänga och du får räkna med att det kan vara "dagspris" då olika inköp kan ha olika inköpspriser. Och som du kanske märkt så kan volymerna på en enskild leverans vara nere på ett par enstaka kort.
Vi har ingen intention att luras eller att, med suspekt låga priser, locka kunder till att klicka in till ett kort som man inte kan köpa. Det går helt emot den ärlighet och tydlighet vi försöker uppnå. Bland annat genom att vara med och tjöta här
Pinga oss gärna med en @ så kan vi komma in och svara när det dyker upp frågor och funderingar.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Berättade för någon dag sedan om att jag fått tag i ett 6800 XT Gaming TUF från fyndhörnan. När min vän hämtade paketet till mig visade sig att butiken skickat ett 6900XT till mig istället. Detta upptäcktes och återförsäljaren ringde mig och frågade om vi kunde komma till en lösning, skicka tillbaka kortet och eller betala en lite mellanskillnad. Eftersom att jag just nu är på resande fot och troligen inte är hemma förrän sent i sommar sa jag att jag det skulle bli problematiskt att skicka tillbaka det omgående men att min vän som snällt hämtat ut kortet kunde lösa det på något vis. Jag pratade med kundtjänst och de erbjöd då att istället skicka ett MSI Trio 6800 XT till samma pris. Jag tänkte då att det lika bra är att ställa frågan - "kan ni byta ut 6900 XT mot ett 3080 istället?", det slutade med att jag imorgon hämtar ut ett 3080 Suprim X som jag betalt 12850kr (samma pris som för fyndhörnan 6800XT) i obruten förpackning. Mer än nöjd med den lösningen jag tror att de har ett lager för att kunna sälja prebuilds, och att jag fick ett sådant kort.

@weenan som hade kortet i varukorgen

Ändå intressant att du är på resande fot tills sent i sommar samtidigt som du kan hämta ut ett paket imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ändå intressant att du är på resande fot tills sent i sommar samtidigt som du kan hämta ut ett paket imorgon.

Jag bad ju dem att skicka kortet till annan adress där jag nu befinner mig i en vecka. Finns fler brevlådor vet du

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chuck Pounder:

För att det kommer en tid efter komponentbrist också och de förmodligen vill fortsätta finnas kvar och det gör de sannolikt inte om de blåser sina kunder i jakten på lite snabb vinst genom att frångå sitt eget kösystem

Folk glömmer. Jag kan säga att det skulle inte finnas en enda Taurus/Webhallen Config med 3080kort då de har en enorm backlog med förhandsbeställningar. Hur förklarar du det? Sen kommer 3080kön blir obsolet när 4080 kommer ut. Så vänta på du bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag bad ju dem att skicka kortet till annan adress där jag nu befinner mig i en vecka. Finns fler brevlådor vet du

Du valde att inte göra så för det första kortet så svårt att veta att du befinner dig på en plats tillräckligt länge för att ta emot det andra kortet. Men det är off-topic. SUPRIM X ser ut som ett fint kort, så grattis till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Berättade för någon dag sedan om att jag fått tag i ett 6800 XT Gaming TUF från fyndhörnan. När min vän hämtade paketet till mig visade sig att butiken skickat ett 6900XT till mig istället. Detta upptäcktes och återförsäljaren ringde mig och frågade om vi kunde komma till en lösning, skicka tillbaka kortet och eller betala en lite mellanskillnad. Eftersom att jag just nu är på resande fot och troligen inte är hemma förrän sent i sommar sa jag att jag det skulle bli problematiskt att skicka tillbaka det omgående men att min vän som snällt hämtat ut kortet kunde lösa det på något vis. Jag pratade med kundtjänst och de erbjöd då att istället skicka ett MSI Trio 6800 XT till samma pris. Jag tänkte då att det lika bra är att ställa frågan - "kan ni byta ut 6900 XT mot ett 3080 istället?", det slutade med att jag imorgon hämtar ut ett 3080 Suprim X som jag betalt 12850kr (samma pris som för fyndhörnan 6800XT) i obruten förpackning. Mer än nöjd med den lösningen jag tror att de har ett lager för att kunna sälja prebuilds, och att jag fick ett sådant kort.

@weenan som hade kortet i varukorgen

Suprem x kortet är bra fint! Har haft mitt nu i 2 dagar och är sjukt nöjd trotts överpriser ända jag stör mig på är att vram tempen springer upp rätt fort när jag spelar Metro Exodus.

Aja man får väl ta det, med dagens kort brist får man väl ta det man kan få 😅
Kollar på att inköpa ett vattenblock men vågar inte installera den men tanke på att garantin ryker så gör väl det om 3 år istället 😂

EDIT: fel quote

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Folk glömmer. Jag kan säga att det skulle inte finnas en enda Taurus/Webhallen Config med 3080kort då de har en enorm backlog med förhandsbeställningar. Hur förklarar du det? Sen kommer 3080kön blir obsolet när 4080 kommer ut. Så vänta på du bara

De använder väl kort som de inte har nån kö på för sina egna system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

De använder väl kort som de inte har nån kö på för sina egna system?

vem vet? ingen av oss iaf 🙂 men man kan ju hoppas det går rätt till iaf.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Var någon i tråden som rekommenderade Dustinshomes kundombudsman för att få svar på hur man ligger till i deras interna kö, fick precis svar:

"Probleme att vi inte kan svara på leveransdatumt är att det är en global brist på halvledare. tillverkningen ligger i Kina och ingen information kring status går utanför landets gränser. företagen som tillverkar grafikkort får alltså ingen information från sina fabriker och kan därför inte informera oss om någon status. Som det ser ut i dagsläget har vi alltså ingen information alls om när vi kommer få vissa produkter.
Dustin Sverige
Kundombudsman"

På samma nivå som Elgiganten och NetonNet..

Jag fick samma svar från deras kundombudsman. Fick inte heller svar på min fråga om dom skulle skicka LHR varianten av samma kort om dom fick in sådana.

Permalänk
Medlem

Visst förstår man efterfrågan och tillgång men någonstans på vägen borde man väl ändå börja skämmas?

Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G .. SEK 39.117,19
https://www.computersalg.se/i/6655144/gigabyte-aorus-geforce-...

När allt detta blåst förbi typ slutet av 2022 eller så. Om nu detta inte blir en fortsatt vardag dem kommande åren, bör inte företag som tar i från nagelspetsen till månen kanske göra OnOff och expert sällskap?

För det är ju skillnad på marginal och MARGINAL. från 7199 till 11990 eller 7199 till 39117.

Att det sätts i system av enstaka människor som vill tjäna sig en slant på andras olycka är väl en sak, men när företag gör det börjar man ju undra var fan vi är påväg...

Jag tycker iallfall att man fått mycket information om vart man i framtiden kommer handla och jag hoppas att jag inte är ensam om att välja mina affärer med omsorg.

Computersalg som jag använt här som exempel är långt från ensamma! Ni har förlorat mitt förtroende, tillsammans med ett flertal andra..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

När la du din beställningen?

18/9-2020

Skrivet av daolo:

Är det Asus - OC eller non-OC?

non-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Klickade hem ett Gigabyte 3090 med vattenblock från Proshop för några dagar sedan.
När jag öppnade kartongen igår så ser jag direkt att orginaltapen från Gigabyte som håller ihop antistatpåsen är öppnad.
Den är ersatt med en helt vanlig genomskinlig tape som är satt över Gigabytes gula.
Sedan när jag inspekterar kortet så är plåten på grafikkortet som hakar fast i chassit är ganska böjt.
Har inte haft problem med Proshop innan och skriver inte kommentaren för att gnälla på dem.
Jag har mailat dem idag så väntar svar från dem på måndag.
Men undrar helt enkelt om folk råkat ut för liknande från Proshop innan?
Betalade fullpris och räknar då med att kortet ska vara oanvänt och bör jag vara orolig när plåten är böjd?
Enligt mig kan det väl bara uppstå om man tappar kortet?
Kortet funkar fint som det verkar men ska jag vara orolig för framtiden med kortet?
Pallar inte lämna tillbaka det för att sedan vänta massa månader på ett nytt, kan jag begära att få ha kvar detta kortet sålänge tills ersättningskort kommer?

Uppdatering.

Jag blev erbjuden 650:- i avdrag på kortet.
Vet inte om man ska skratta eller gråta
Så det kommer nog ut ett beg kort på deras sida inom kort och jag rekommenderar er inte att köpa det.
Kortet funkar som det ska men man vet ju inte i framsidan om den fått sig några skador.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Visst förstår man efterfrågan och tillgång men någonstans på vägen borde man väl ändå börja skämmas?

Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G .. SEK 39.117,19
https://www.computersalg.se/i/6655144/gigabyte-aorus-geforce-...

När allt detta blåst förbi typ slutet av 2022 eller så. Om nu detta inte blir en fortsatt vardag dem kommande åren, bör inte företag som tar i från nagelspetsen till månen kanske göra OnOff och expert sällskap?

För det är ju skillnad på marginal och MARGINAL. från 7199 till 11990 eller 7199 till 39117.

Att det sätts i system av enstaka människor som vill tjäna sig en slant på andras olycka är väl en sak, men när företag gör det börjar man ju undra var fan vi är påväg...

Jag tycker iallfall att man fått mycket information om vart man i framtiden kommer handla och jag hoppas att jag inte är ensam om att välja mina affärer med omsorg.

Computersalg som jag använt här som exempel är långt från ensamma! Ni har förlorat mitt förtroende, tillsammans med ett flertal andra..

Den stora frågan är ju om någon faktiskt köper dessa kort.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Priserna på 3080 Ti ser inte ut att vara speciellt nära MSRP föga förvånande.

Komplett listar dem till dessa priser, de skriver dock i andra tråden att priserna eventuellt inte är slutgiltiga men verkar hamna norr om 15k.
Skriver listan här eftersom de inte står rakt ut på deras hemsida i dagsläget.

ASUS GeForce RTX3080TI ROG Strix 20599

MSI GeForce RTX3080Ti GAMING X TRIO 20899
MSI GeForce RTX3080Ti SUPRIM X 21799

Palit GeForce RTX3080Ti GameRock OC 20699
Palit GeForce RTX3080Ti GamingPro 19999

Gigabyte GeForce RTX3080Ti Gaming OC 18499

ZOTAC GeForce RTX3080Ti Trinity OC 17499
ZOTAC GeForce RTX3080Ti Trinity 16999

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Priserna på 3080 Ti ser inte ut att vara speciellt nära MSRP föga förvånande.

Komplett listar dem till dessa priser, de skriver dock i andra tråden att priserna eventuellt inte är slutgiltiga men verkar hamna norr om 15k.
Skriver listan här eftersom de inte står rakt ut på deras hemsida i dagsläget.

ASUS GeForce RTX3080TI ROG Strix 20599

MSI GeForce RTX3080Ti GAMING X TRIO 20899
MSI GeForce RTX3080Ti SUPRIM X 21799

Palit GeForce RTX3080Ti GameRock OC 20699
Palit GeForce RTX3080Ti GamingPro 19999

Gigabyte GeForce RTX3080Ti Gaming OC 18499

ZOTAC GeForce RTX3080Ti Trinity OC 17499
ZOTAC GeForce RTX3080Ti Trinity 16999

De priser du har skrivit på varje kort, vart har du fått den summan ifrån, eller har du tagit den ur luften som du "tror" att det kommer landa på bara för komplett svarat att det kommer att kosta "norr om 15k"?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7