Nintendo Switch Pro prislistas hos fransk återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Switch U?

Switch Ultra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

I vilka lägen/när spelar ni på er Switch? gillar produkten skarpt, men sättet jag lever på motiverar inte riktigt behovet av den.

Främst i dockat läge, men brukar använda den handhållet när jag t.ex. är på semester eller bara känner för att lägga mig i sängen och spela lite. Det varierar en hel del beroende på spel, Stardew Valley gillar jag t.ex. att spela handhållet medan Zelda BoTW fungerar bättre med en kontroller.

Skulle de bara släppa en "stationär" Switch Pro med bättre prestanda så skulle jag köpa den ändå och fortsätta använda min nuvarande Switch handhållet, men helst vill jag ha en konsol som klarar båda. Men att de skulle släppa en uppgraderad Switch som inte går att använda handhållet ser jag som ganska osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Switch versionen må vara imponerande med tanke på hårdvaran men för min del hade jag inte slösat en sekund av ett så pass bra spel där.

Förövrigt låter det som att du behöver skruva upp värmen på järnen, 3 pannor bör producera pankakor på löpande band mer eller mindre.

Kör 2 gjutjärnspannor och en kolstål. Kör jag på 5:an länge så blir de lite för varma och blir lite väl stekta snabbt, vill åt den där perfekta ytan utan att de blir för torra på insidan. Like thus

Appråpå Witcher så kände jag lite samma sak i början men det fungerar mycket väl i praktiken. Är jag mitt i något litet quest så kan jag köra klart det på switchen, eller så gör jag lättare side-quests och helt enkelt sparar bossfighterna till min 49 tums skärm vid datorn. Hade cloud-sync inte funnits så hade jag aldrig spelat på switchen. Spelade Zelda hela vägen till Peru när jag reste dit också, perfekt vid glamping-resor osv. Kör nog min switch odockad 70% av tiden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Tippar på mellan 5-6 lax allt inräknat i Sverige för den.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tippar på mellan 5-6 lax allt inräknat i Sverige för den.

fy tusan va dyrt.. bättre köpa en ps5 då.

Permalänk
Inaktiv

Switch DS för att enklare kunna porta fler Wii U-spel.

Permalänk
Medlem

det som stört mig mest på switch är fläkten, skulle vilja se en fläktlös version åtminstone när man spelar handhållet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Switch DS för att enklare kunna porta fler Wii U-spel.

Trodde bara det var jag som saknade extra skärmen
Var mycket lättare att bara snabbt titta ner på kartan i splatoon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

I vilka lägen/när spelar ni på er Switch? gillar produkten skarpt, men sättet jag lever på motiverar inte riktigt behovet av den.

På samma sätt som ett Nintendo ds eller Gameboy. Dvs endast Nintendo exclusives på tex bussen, i sängen, bredvid någon annan i soffan som kollar på tv eller på flyget osv.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk

Jag skulle vilja se att de samtidigt satsar på joysticks som fungerar. Sedan jag fick problem med drift på min ena joycon så har det inte blivit av att spela särskilt mycket. Faktiskt knappt alls. Det känns inte roligt att behöva köpa dom i par för att få behålla färgschemat, så jag har bara låtit det vara. Ca 700 pix för det som annars hade varit EN handkontroll är för magstarkt, i synnerhet när de är så ömtåliga, för att inte tala om oergonomiska. Pro-varianten ska tydligen lida av samma problem.

Istället har jag kört med en Pro+ från 8bitdo, men det är inte heller så smidigt som jag skulle vilja. Det går ju ej att väcka konsolen och ibland måste man para om dom (nfc struntar jag i). Jag har aldrig haft problem med handkontroller i originalutförande tidigare men tyvärr har joycons förstört mycket av min lust att spela på Switch.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Jag skulle vilja se att de samtidigt satsar på joysticks som fungerar. Sedan jag fick problem med drift på min ena joycon så har det inte blivit av att spela särskilt mycket. Faktiskt knappt alls. Det känns inte roligt att behöva köpa dom i par för att få behålla färgschemat, så jag har bara låtit det vara. Ca 700 pix för det som annars hade varit EN handkontroll är för magstarkt, i synnerhet när de är så ömtåliga, för att inte tala om oergonomiska. Pro-varianten ska tydligen lida av samma problem.

Istället har jag kört med en Pro+ från 8bitdo, men det är inte heller så smidigt som jag skulle vilja. Det går ju ej att väcka konsolen och ibland måste man para om dom (nfc struntar jag i). Jag har aldrig haft problem med handkontroller i originalutförande tidigare men tyvärr har joycons förstört mycket av min lust att spela på Switch.

Joy-cons är bräckliga, helt klart sämsta kvalitén på marknaden när det gäller kontroller som tillverkare skickar med sina konsoler. Att man dessutom begär 700 kr för något som känns som leksaker är magstarkt, det håller jag med om.

Vi har huvudsakligen kört pro controllers, de håller enligt vår erfarenhet klart högre kvalité.

De e tyvärr inte mycket jag gillar med Nintendo nu mera, de har 2-3 tripple A titlar som är så pass bra att vi fortfarande spelar då och då men förövrigt hade vi kunnat vara utan konsolen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Role_Model:

Jag skulle vilja se att de samtidigt satsar på joysticks som fungerar. Sedan jag fick problem med drift på min ena joycon så har det inte blivit av att spela särskilt mycket. Faktiskt knappt alls. Det känns inte roligt att behöva köpa dom i par för att få behålla färgschemat, så jag har bara låtit det vara. Ca 700 pix för det som annars hade varit EN handkontroll är för magstarkt, i synnerhet när de är så ömtåliga, för att inte tala om oergonomiska. Pro-varianten ska tydligen lida av samma problem.

Istället har jag kört med en Pro+ från 8bitdo, men det är inte heller så smidigt som jag skulle vilja. Det går ju ej att väcka konsolen och ibland måste man para om dom (nfc struntar jag i). Jag har aldrig haft problem med handkontroller i originalutförande tidigare men tyvärr har joycons förstört mycket av min lust att spela på Switch.

"Drift" problemet finns i hela industrin, ingen tillverkare är immun. Något samtliga bör arbeta med och bli bättre på dessutom.

Har själv inte haft problemet på någon modern eller ens halvmodern konsoll/kontroller, men problemen är väl dokumenterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Drift" problemet finns i hela industrin, ingen tillverkare är immun. Något samtliga bör arbeta med och bli bättre på dessutom.

Har själv inte haft problemet på någon modern eller ens halvmodern konsoll/kontroller, men problemen är väl dokumenterade.

https://www.youtube.com/watch?v=7qPNyio3VDk

Lite märkligt ändå, vi har mängder med kontroller här hemma från olika generationer av Nintendo, Playstation, och Xbox, har aldrig haft drifting problem på någon av dem. Men just joy-cons har vi haft lite andra problem med, joysticken har tidvis inte havt en mjuk rörelse och själva gummit har bubblat sig. Generellt känns kvalitén väldigt låg på dessa små joy-cons. Att de kostar 700 kr är kanske en reflektion av hur mycket support och service de kräver av Nintendo

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av anon5930:

"Drift" problemet finns i hela industrin, ingen tillverkare är immun. Något samtliga bör arbeta med och bli bättre på dessutom.

Har själv inte haft problemet på någon modern eller ens halvmodern konsoll/kontroller, men problemen är väl dokumenterade.

https://www.youtube.com/watch?v=7qPNyio3VDk

Jo jag känner till det, jag har dock aldrig råkat ut för det tidigare, förutom den gången jag köpte en billig tredjepartskontroll till gamecube som driftade konstant redan som ny. "Riktiga" handkontroller har jag kvar sedan PS1 var relevant och de funkar lika bra än. Min ena joycon slutade fungera som den skulle redan efter ett par månader.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja