Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

SRAM är ju mindre men till stor del kompatibelt med Shimano vilket är bra för oss konsumenter. Inget fel på SRAM. Shimano var "snälla" och släppte in SRAM på marknaden för ett par decennier sen. Shimano är större.

Testar quota så som du skrev nu haha
Jaha men är de billigare då? Men var det inte ett bakslag mot Shimano att SRAM kom med 12s medan alla väntar på att Shimano ska införa deras nya 12s?

Citat:

Ja, skillanden på en endurance racer och en gravel bike är inte jättestor. Det är lite skillnad på drevens storlek och bakväxelns arm (lång arm = stor kassett baktill).

Clutch är från MTB-världen och till för att spänna undersidan av kedjan så att den in svajar eller hoppar av när man hoppar över bråte i skogen.

Okej, bara så att jag förstår korrekt. Cykeldreven är alltså cassetten? Eller är det crank?
Ah! Smart! Så om jag förstår det korrekt att ifall man bygger en gravel bike så är det mer värt att ha GRX och det torde inte spela någon roll ifall man har en grx på en lvg cykel?

Citat:

Vill man vara snabbast så...
För mig är det ju helt skitsamma då jag som sagt bör tappa lite midjeomfång innan jag bråkar om dyrare komponenter. För andra är det ju den enskilt lättaste grejen att förbättra på ur viktsynpunkt.

Hahah det är samma här, jag är nog också lite för knubbig för att jaga gram när man själv väger 10kg för mycket haha! Men det ger en motivation iaf, thats for sure!

Citat:

V brake = fälgbroms.
Ramarna för skivbroms har ofta något starkare stag och har infästningar så att det går att fästa bromsoken.

Okej tack! Det ska jag kolla!

Citat:

Står det att framgaffeln/ramen stödjer 40-650CC däck eller 32-700CC så är det ju vad ramen stödjer. Ramen i sig kan vara en för fälgbroms eller diskbroms.

Exakt det står "Maximum tyre size: 700*32Cfor Flat mount disc brake" så då borde det gå att stoppa in 32mm däck tänker jag mig

Citat:

Går att spänna upp hur långt bakväxeln får föra sig ner på kassetten med stoppskruven. TLDR, du får välja en växel och cykla hem på med hjälp av en skruvmejsel.

Jaha då var det inte så farligt! Men går det inte att kontrollera batteriet via mobilen innan man åker iväg? Tänker om det ändå ska vara så högteknologiskt?
[/quote]

Skrivet av mrqaffe:

Jag har använt cyklar med rostfria fälgar, blanka och fina var de för det mesta, supersläta bromsytor som glänser vackert.... Speciellt vackert glänser de när de är fuktiga och de bromsar proportionerligt dåligt mot hur blanka de är, det tar typ 3-4 hjulvarv (10m) innan man torkat fälgen så pass satt de ens börjar bromsa

Hahaha alright jag är övertygad om att skivbromsar är det som gäller haha!

Citat:

Nej man vill (åtminstone normalt sett) inte ha en maximalt styv cykel, de är faktiskt hemska att åka på om man ska åka på vägar, man vill ha en cykel som är styv på visa men flexibel på andra ställen så att den inte vibrerar för mycket, bättre ramar har börjat bygga in "fjädring utan fjädring" eller vad man nu ska kalla det, cyklar som generellt var väldigt styva var de första aluminiumcyklarna innan man började hydropressa ramrören, de tidiga alu cyklarna var ofta sämre och "långsammare" än stålramar fastän de var lättare eller hade samma vikt just för att de var för styva på alla ställen.

Tillverkarna försöker numera hitta "rätt flex" snarare än att göra allt maximalt stumt, att slippa vibrationerna gör det mycket behagligare, mindre tröttande och gör att det går snabbare, tittar man specifikt på däcken så ger det bättre fäste om de är mjukare.
En rätt rolig test nedan
https://www.youtube.com/watch?v=QvO74sZxVs4

Vibrationerna ändrar uppenbarligen känslan väldigt mycket och mjuk rull och lägre effektanvändning gör att det känns långsamt, nu åker man visserligen inte på kullersten hela tiden men för att peka på de principiella skillnaderna är det de gör intressant, rätt flex är viktigast.

Jaha? Intressant! Men jag misstänker att lvg tenderar kanske att vara lite styvare medan gravel/endurance bikes är mindre styva?
Ska kolla på den!

Skrivet av [SmR]BMF:

Står gärna till tjänst om jag kan.

PM

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag har fått tag i ett nytt hjul med Shimano Nexus 7 nav men det är inte komplett.
Vad behöver jag köpa förutom ett drev för kedjan för att göra hjulet komplett?
Växelvajer och reglaget man har på styret har jag.

Shimano Nexus 7 med fotbroms är det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Molotov:

Jag har fått tag i ett nytt hjul med Shimano Nexus 7 nav men det är inte komplett.
Vad behöver jag köpa förutom ett drev för kedjan för att göra hjulet komplett?
Växelvajer och reglaget man har på styret har jag.

Shimano Nexus 7 med fotbroms är det.

https://i.imgur.com/Kr9vs5h.jpg

Brickor och muttrar för att skruva fast hjulet i ramen sitter ju i vart fall inte med på bilden och har du själva mekanismen som växlar ?
Fälgband ?
En gissning utifrån din bild är att "komponentsatsen" saknas >

Kolla manualen exakt vilka delar du behöver för att montera det
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-SG0003-07-ENG.pdf

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Brickor och muttrar för att skruva fast hjulet i ramen sitter ju i vart fall inte med på bilden och har du själva mekanismen som växlar ?
Fälgband ?
En gissning utifrån din bild är att "komponentsatsen" saknas >
https://www.cykelgear.se/images/Komponentsaet_til_Nexus_7_gear_til_fo_1618819083.jpg
Kolla manualen exakt vilka delar du behöver för att montera det
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-SG0003-07-ENG.pdf

Ja dom delarna på bilden jag saknar.
Så det är "komponentsats" och ett drev jag behöver?
Mekanismen som växlar har den uppe vid styret men inte på hjulet, det som vajer ska hakas i. Ingår den i komponentsatsen?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Molotov:

Ja dom delarna på bilden jag saknar.
Så det är "komponentsats" och ett drev jag behöver?
Mekanismen som växlar har den uppe vid styret men inte på hjulet, det som vajer ska hakas i. Ingår den i komponentsatsen?

Jag tror att alla de delarna är i komponentsatsen, (den långa plåten som wiren ska träs in genom som höljer ligger mot och brickan som den drar i som vrider mekaniken inuti navet) kolla sidan 27 och framåt i manualen så ser du hur växelwiren ska anslutas mot navet.
Jag har aldrig skaffat delarna separat utan bara tagit isär dem och då är ju allt komplett från början.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror att alla de delarna är i komponentsatsen, (den långa plåten som wiren ska träs in genom som höljer ligger mot och brickan som den drar i som vrider mekaniken inuti navet) kolla sidan 27 och framåt i manualen så ser du hur växelwiren ska anslutas mot navet.
Jag har aldrig skaffat delarna separat utan bara tagit isär dem och då är ju allt komplett från början.
https://i.imgur.com/I7pNddS.png

Tack ska kolla 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jaha, då har man beställt en ny cykel.
Började med att jag köpte en Thule Ridealong så jag kan ta med sonen ut på cykeln. En gammal monark med 3 växlar som är väldigt trögcyklad och tråkig.
Är föräldraledig hela sommaren så fick bli en roligare cykel.
Det blev en Specialized Sirrus 3.0 EQ. Längtar tills den levereras och vi kan börja cykla på riktigt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Pajade en exer igår på tur. Nästa exakt halvvägs mellan hem och slutet på rundan.

Finns ju inget ställe som är tillgängliga för att rikta hjul så var tvungen att rikta själv vilket har gått bra. Ska provcykla på hjulet idag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Jaha, då har man beställt en ny cykel.
Började med att jag köpte en Thule Ridealong så jag kan ta med sonen ut på cykeln. En gammal monark med 3 växlar som är väldigt trögcyklad och tråkig.
Är föräldraledig hela sommaren så fick bli en roligare cykel.
Det blev en Specialized Sirrus 3.0 EQ. Längtar tills den levereras och vi kan börja cykla på riktigt.

https://images.tcmcykel.se/data/product/1200w/specialized2022specializedsirrus30eq.jpg

Jag har snott min frus fyra år gamla Sirrus. Gillar den skarpt - grattis till ett bra köp!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag har snott min frus fyra år gamla Sirrus. Gillar den skarpt - grattis till ett bra köp!

Tackar.
Man har letat förfullt efter en sportig alldaglig hoj, men varit slut på lager överallt. Tillslut hittade jag en butik med Sirrus 3.0 EQ XL på lager så slog till. Leveranstid ca 1 vecka.

Permalänk
Medlem

Drygt 26 km blandat (lands- grusväg och större stigar) på min gamla Nakamura idag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter cykelställ/mekställ

Är dessa någonting att ha nu när de är på rea? Har försökt att plocka de från Lidl men missar fanskapet varje år.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Är på jakt efter cykelställ/mekställ

Är dessa någonting att ha nu när de är på rea? Har försökt att plocka de från Lidl men missar fanskapet varje år.

Köpte ett sånt här https://www.jula.se/catalog/fritid/cykel/reservdelar-och-unde... för 399 kr förra året, funkar riktigt bra.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Köpte ett sånt här https://www.jula.se/catalog/fritid/cykel/reservdelar-och-unde... för 399 kr förra året, funkar riktigt bra.

Ja jag läste några som också köpte den där för 399 men den verkar ligga för 699 idag? :/
Var det någon kampanj?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Ja jag läste några som också köpte den där för 399 men den verkar ligga för 699 idag? :/
Var det någon kampanj?

Tror du måste vara medlem och kolla av medlemserbjudanden emellanåt.

Jag har förövrigt Lidls mekställ själv och är väldigt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Tror du måste vara medlem och kolla av medlemserbjudanden emellanåt.

Jag har förövrigt Lidls mekställ själv och är väldigt nöjd

Jaha jag blev medlem nu bara för det. Men priset är densamma haha! Får fortsätta kolla mellanåt

Ja det är ju den som jag har missat 2 år i rad haha!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Ja jag läste några som också köpte den där för 399 men den verkar ligga för 699 idag? :/
Var det någon kampanj?

Japp.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Rekordmedlem

Är det nån som använder en ångtvätt på cykeln, i så fall vilken och hur tycker ni det funkar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det nån som använder en ångtvätt på cykeln, i så fall vilken och hur tycker ni det funkar ?

Inte ångtvätt, men jag använder en lågtryckstvätt:

https://www.kaercher.com/se/home-garden/portabla-tvaettar/oc-...

Väldigt smidigt för mig som inte bor i villa att snabbt spola av cykeln

Permalänk
Medlem

varning för cykling i Eslöv

🤦‍ länk

gamla rykten om eslöv verkar stämma..
sprid gärna vidare till happyride mm

edit: länk

länk
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pulver:

Inte ångtvätt, men jag använder en lågtryckstvätt:

https://www.kaercher.com/se/home-garden/portabla-tvaettar/oc-...

Väldigt smidigt för mig som inte bor i villa att snabbt spola av cykeln

En batteridriven vattenpump ? Jag har en trädgårdsslang hemma och jag tror den har ungefär samma funktion ? Men jag vet att en del folk åker till ett ställe för att tvätta bilar och tar vattnet från Göta älv, de brukar hinka upp det.
Jag tänkte mest att ångtvätt också verkar funka för avfettning och väljer man inte de minsta handhållna modellerna så funkar de väl för att städa badrummet också ?

Skrivet av RAA76:

varning för cykling i Eslöv

[url="https://www.expressen.se/kvallsposten/lyktstolpe-sattes-upp-m..."

gamla rykten om eslöv verkar stämma..
sprid gärna vidare till happyride mm

Tänkte först fråga vad du menar men såg att du lagt in en länk felaktigt så den syntes först när man valde citera. Här är den "synlig"
https://www.expressen.se/kvallsposten/lyktstolpe-sattes-upp-m...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Inte ångtvätt, men jag använder en lågtryckstvätt:

https://www.kaercher.com/se/home-garden/portabla-tvaettar/oc-...

Väldigt smidigt för mig som inte bor i villa att snabbt spola av cykeln

Själv tänkte jag köpa en sån där batteridriven dusch från Biltema, och ha med mig i bilen osv. Vill helst inte använda nån stråle med tryck så det går in i hjullager m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En batteridriven vattenpump ? Jag har en trädgårdsslang hemma och jag tror den har ungefär samma funktion ? Men jag vet att en del folk åker till ett ställe för att tvätta bilar och tar vattnet från Göta älv, de brukar hinka upp det.
Jag tänkte mest att ångtvätt också verkar funka för avfettning och väljer man inte de minsta handhållna modellerna så funkar de väl för att städa badrummet också ?

Ja, jag sa att detta var bra för de som inte bor i villa - alltså inte har tillgång till trädgårdsslang.

Tydligen smidigt att ha med sig i bil om man vill spola av cykeln innan man kör hem med den, eller om man har hund som gillar att bli skitig på promenader och behöver tvättas av innan den hoppar in i bilen.

Jag har en större ångtvätt från Kärcher också, men den använder jag till badrummet som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Själv tänkte jag köpa en sån där batteridriven dusch från Biltema, och ha med mig i bilen osv. Vill helst inte använda nån stråle med tryck så det går in i hjullager m.m.

Den från Kärcher är lågtryck och är gjord för cyklar, så det är ingen fara - men Biltema duschen är bra mycket billigare, så det är nog ett smart val

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har lite stök med Strava och Google play just nu.

Iom senaste revideringen av friskvårdsbidraget så får man ersättning för "appar för att registrera träningsaktivitet".
Jag skulle aktivera en 2 månaders trial i Strava från min Wahoo. För att aktivera trial-perioden så skulle jag registrera och bli en betalande medlem efteråt via google play.
Självklart dras pengarna direkt från Google Play, kvittot som skickas ut innehåller så klart varken moms-registreringsnummer eller namn på mig och är 100% ogiltigt för friskvårdsbidrag.
Vidare fick jag ingen trial period! 😅

Vad ni än gör, se till att pröjsa via Stravas hemsida så att ni får ett vettigt kvitto om ni vill ha friskvårdsbidrag för appen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag kör en https://www.worx-europe.com/sv/shop/traedgaardsredskap/hoegtr... den har även ett läge för lägre tryck och man måste inte spruta in i hjullager...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har ju även testats ett gäng omgångar med högtryckstvättar direkt på hjullager och dyl. på bla YT av GCN. Verkar väl vara rätt överspelat med rädslan för högtryckstvätt. 🙄

Sedan måste man såklart inte stå 20 mm från ett öppet kullager och spruta!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har ju även testats ett gäng omgångar med högtryckstvättar direkt på hjullager och dyl. på bla YT av GCN. Verkar väl vara rätt överspelat med rädslan för högtryckstvätt. 🙄

Sedan måste man såklart inte stå 20 mm från ett öppet kullager och spruta!

Kapslade lager är rätt säkra, men finns fortfarande rätt många cyklar med klassiska skålar och lösa kulor.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fick min Park Tool Chain cleaner CM-5.3 idag.

Sjukt vad värd den var att köpa. Blev väldigt rent!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Fick min Park Tool Chain cleaner CM-5.3 idag.
https://www.parktool.com/assets/img/product/_productDetail/CM-5.3_004.jpg
Sjukt vad värd den var att köpa. Blev väldigt rent!

Ja, de är tokbra! Har en liknande variant från en annan tillverkare

Själv beställde jag hem en cykel/löparvagn till dottern idag inför höstens föräldraledighet:

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?