Nvidia intervjuas om DirectX 12 Ultimate och framtida grafikteknik

Permalänk
Melding Plague

Nvidia intervjuas om DirectX 12 Ultimate och framtida grafikteknik

Bland teknikgiganter att intervjuas inför SweClockers Live! 2021 återfanns Nvidia, vars marknadschef Ben Berraondo besvarade frågor om grafiktekniker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Nvidia gör mycket rätt men jag skulle inte vilja vara Head of consumer PR på Nivida just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Trevligt! Nvidia gör mycket rätt men jag skulle inte vilja vara Head of consumer PR på Nivida just nu

varför inte ? måste väl va ett soft jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Trevligt! Nvidia gör mycket rätt men jag skulle inte vilja vara Head of consumer PR på Nivida just nu

Bättre än att jobba på Intels PR avdelning iallafall xD deras lilla event på computex va juuh ett rent skämt...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Synd att Berra inte svarar på när vi kan förvänta oss att se en implementation av DirectStorage/RTX IO för spel. Ett worst case scenario att spekulera i är att ingen jobbar på det i dagsläget, som Nvidia vet om åtminstone, och att han därför undviker den delen av frågan helt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sveklockarn:

Synd att Berra inte svarar på när vi kan förvänta oss att se en implementation av DirectStorage/RTX IO för spel. Ett worst case scenario att spekulera i är att ingen jobbar på det i dagsläget, som Nvidia vet om åtminstone, och att han därför undviker den delen av frågan helt.

Jag tror nog att de jobbar med det, men att det ligger längre fram i tiden än vad vi helst skulle se.

En lite "lurvig" marknadschef för övrigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sveklockarn:

Synd att Berra inte svarar på när vi kan förvänta oss att se en implementation av DirectStorage/RTX IO för spel. Ett worst case scenario att spekulera i är att ingen jobbar på det i dagsläget, som Nvidia vet om åtminstone, och att han därför undviker den delen av frågan helt.

Utan att egentligen ha något belägg för detta:
Jag fick i alla fall känslan av att bristen på svar där kanske berodde på att han helt enkelt inte personligen kände till en titel.
Men snarare än att jag ”du, jag har ingen aning” så valde han att svara att han inte kan uttala sig om andras produkter.

Kanske bara jag som är lite foliehatt iofs. Har som sagt inget konkret belägg här alla

AMD svarade dock inte heller på den frågan.
Kanske tyder på att det är längre bort än vi hoppats :/

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Utan att egentligen ha något belägg för detta:
Jag fick i alla fall känslan av att bristen på svar där kanske berodde på att han helt enkelt inte personligen kände till en titel.
Men snarare än att jag ”du, jag har ingen aning” så valde han att svara att han inte kan uttala sig om andras produkter.

Tänkte väl i banorna av att han kommenterade detta med DirectStorage på PCIe 3.0-enheter trots att han inte hade något konkret att komma med.

I dagsläget länkar jag ofta fortfarande till Mark Cernys presentation "The Road to PS5" när DirectStorage diskuteras. Den är bra på att förklara konceptet, men det börjar kännas som att det skulle vara skönt om en motsvarande aktör körde en liknande presentation för PC-världen och diskuterade relevant PC-hårdvara i sammanhanget, inte minst som en signal för att det är något som är här nu.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sveklockarn:

Tänkte väl i banorna av att han kommenterade detta med DirectStorage på PCIe 3.0-enheter trots att han inte hade något konkret att komma med.

I dagsläget länkar jag ofta fortfarande till Mark Cernys presentation "The Road to PS5" när DirectStorage diskuteras. Den är bra på att förklara konceptet, men det börjar kännas som att det skulle vara skönt om en motsvarande aktör körde en liknande presentation för PC-världen och diskuterade relevant PC-hårdvara i sammanhanget, inte minst som en signal för att det är något som är här nu.

Aha du tänkte på den ja.

Jag tror att jag utan att bryta något förtroende eller NDA här kan säga att det kommer att fungera med pci gen 3 såhär i efterhand.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Aha du tänkte på den ja.

Jag tror att jag utan att bryta något förtroende eller NDA här kan säga att det kommer att fungera med pci gen 3 såhär i efterhand.

Jag gissade att om Microsoft har sagt det så kommer de andra att fixa det.

Jag skulle för övrigt tro att DirectStorage kommer fungera även på GeForce 20-serien, vilket jag inbillar mig att jag hört från någon officiell källa någon gång senaste året i samband med någon diskussion kring RTX I/O.

Edit: Det står bl.a. såhär i en Nvidia-nyhet från 1:a september 2020:

Skrivet av ”Nvidia”:

GeForce RTX GPUs are capable of decompression performance beyond the limits of even Gen4 SSDs, offloading dozens of CPU cores’ worth of work to deliver maximum overall system performance for next generation games.

Tror det blir en trevlig överraskning för alla som uppgraderade till 20-serien.