Snabb fråga om att koppla förstärkare till TV

Permalänk
Medlem

Snabb fråga om att koppla förstärkare till TV

I/O Förstärkare
I/O TV

Antar att jag behöver en omvandlare för att få ljudet från TV'n till förstärkaren?

Skulle denna funka?

På TVn kan jag välja PCM eller DD som digital ljudutgång.

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som du redan har en analog signal kopplad ut från TV'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Ser ju ut som du redan har en analog signal kopplad ut från TV'n?

går inte att se på bilden pga blixt men det är en input och inte en output, tyvärr. jag försökte koppla där innan jag tittade på märkningarna på baksidan men det funkade såklart inte.

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem

Omvandlaren du länkade har fel syfte. Den här omvandlar digital signal (från din tv) till analog (din förstärkare) https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Omvandlaren du länkade har fel syfte. Den här omvandlar digital signal (från din tv) till analog (din förstärkare) https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Tackar!
Och sen en sådan kabel bara utöver RCA hane hane för att koppla ihop detta?

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chauska:

Tackar!
Och sen en sådan kabel bara utöver RCA hane hane för att koppla ihop detta?

Precis! Också kopplar du RCA till AUX-ingången på förstärkaren så ska det komma ljud sen!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Precis! Också kopplar du RCA till AUX-ingången på förstärkaren så ska det komma ljud sen!

Kanon, tack så mycket!

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse