Windows 10 21H1 rullas ut som automatisk uppdatering

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 21H1 rullas ut som automatisk uppdatering

Ett utvalt antal användare får nu sina enheter automatiskt uppdaterade till version 21H1 genom Windows Update.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fick den förra veckan va inte helt förtjust i nyhetsflödet/väder nere vid klockan först but it as grown on me 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

fick den förra veckan va inte helt förtjust i nyhetsflödet/väder nere vid klockan först but it as grown on me 🙂👍

Är du säker att det var 21H1? För jag har 20H2 och fick stänga av väder/nyhetsflödet efter en uppdatering förra veckan.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Är du säker att det var 21H1? För jag har 20H2 och fick stänga av väder/nyhetsflödet efter en uppdatering förra veckan.

blev jag osäker 😋 ska kolla 😃

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

nix version 21h1 🙂👍
Win 10 pro 64bits

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fick min 1-2v sedan!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Fick min förra veckan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Jag avvaktar som vanligt.

Men jag gillar funktionen som de har lagt till om man högerklickar på startknappen, valen man nu får är:
Disconnect
Sign Out
Shut Down
Restart
Activate Self Destruction

Där den sista valet är smidig i vissa fall.

Det finns annars så mycket jag stör mig på. Task Managern skulle behövas uppdateras rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

nix version 21h1 🙂👍
Win 10 pro 64bits

Vad konstigt att jag har 20H2 och fick en uppdatering förra veckan där den funktionen dök upp. Jag har Win 10 Home utan beta eller något sådant.

Ett utvalt antal användare får nu sina enheter automatiskt uppdaterade till version 21H1 genom Windows Update.

Nyheten är kanske några dagar/en vecka gammal?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Reagerade imorse vad tusan vädret gjorde nere i aktivitetsfältet.
Det förklarar saken

Tydligen on the fly update för datorn har inte startats om inatt ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

fick den förra veckan va inte helt förtjust i nyhetsflödet/väder nere vid klockan först but it as grown on me 🙂👍

Stängde av det direkt. Men tror inte den kom med 21H1. Jag har inte uppdaterat till 21H1, men fick väder av någon kumulativ 20H2-uppdatering tror jag.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

fick den förra veckan va inte helt förtjust i nyhetsflödet/väder nere vid klockan först but it as grown on me 🙂👍

inget fan av den eftersom jag inte kan ställa in språket... som alla it nördar så kör jag såklart min dator i full english, men jag vill såklart ta del av väder och nyheter på lokal nivå, detta går inte för då blir allt på svenska, störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

inget fan av den eftersom jag inte kan ställa in språket... som alla it nördar så kör jag såklart min dator i full english, men jag vill såklart ta del av väder och nyheter på lokal nivå, detta går inte för då blir allt på svenska, störande.

Fungerar kanon för mig, windows på Eng, i väder delen nyheter från Swe, Väder från Vaasa och samma med trafik.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Jag kan ej se denna nya väder widget trots att jag har installerat uppdateringen, vad är felet?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det var ett himla snackande om väder... vad är det för vädergrej ni pratar om?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det var ett himla snackande om väder... vad är det för vädergrej ni pratar om?

.

Det dyker upp en liten väder-widget nere i aktivitetsfältet. tog bara plats så jag stängde av den direkt.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweMerlin:

Det var ett himla snackande om väder... vad är det för vädergrej ni pratar om?

.

Den ligger i aktivitetshanteraren nere vid de små ikonerna vid klockan.

Permalänk
Medlem

Ja jag tror väder/nyheter-widgeten kom med någon annan uppdatering. Trodde först att jag råkat installera någon bloatware m tanke på hur sjukt blurrig och ohemma den såg ut vid sidan om annan taskbar-text. Men det är såklart microsoft som saknar kvalitetskontroll i vanlig ordning.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Uppdaterade för några veckor sen, inte sett till nått med Väder, letat efter den men nix finns inte..Kanske nått som är kopplat till Bing vilket är bortrensat på min burk, eller så behöver man vara inloggad med Microsoftkonto, istället för lokalt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Fungerar kanon för mig, windows på Eng, i väder delen nyheter från Swe, Väder från Vaasa och samma med trafik.

hmm, har du några specfika inställningar på den för att få den på engelska? den är på svenska för mig fast resten av os är engelskt.

går jag in i appen och sätter engelska så får jag brittiska nyheter.. med tanke på att den hämtar data från webben så är det nog bäst att ha den disabled, bara en tidsfråga innan nån kommer på hur de kan smyga in virus via ens taskbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

hmm, har du några specfika inställningar på den för att få den på engelska? den är på svenska för mig fast resten av os är engelskt.

Valde bara "Hantera intresseområden" i widgeten, sen "kugghjulsikonen", böt språk, sen bara redigerade det jag vela visa.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Valde bara "Hantera intresseområden" i widgeten, sen "kugghjulsikonen", böt språk, sen bara redigerade det jag vela visa.

okej skumt, jag får nyheter baserat på språket jag väljer där, men skiter i det, har den disabled vill inte ha massa skit i datorn senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

fick den förra veckan va inte helt förtjust i nyhetsflödet/väder nere vid klockan först but it as grown on me 🙂👍

Personligen tycker jag det är "Windows bloatware" av allra högsta rang.

För övrigt är det gott med "(säkerhets)uppdateringar"! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Winget für alles!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Har precis uppdaterat till 21H1. Fick upp nyhetsflödet/väder vid aktivitetsfältet. Inte alls förtjust i det. Stängde av den direkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

okej skumt, jag får nyheter baserat på språket jag väljer där, men skiter i det, har den disabled vill inte ha massa skit i datorn senare.

Min nyhetsapp i Windows är på engelska men nyheterna är på svenska. Under inställningar i appen har jag valt Edition: Sverige (svenska)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toko:

Har precis uppdaterat till 21H1. Fick upp nyhetsflödet/väder vid aktivitetsfältet. Inte alls förtjust i det. Stängde av den direkt.

stängde av det tillslut också

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kört senaste sedan 20:e maj och har inte upplevt några problem än så länge åtminstone. Som många andra så var det första jag gjorde att stänga av den nya väder-widgeten direkt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Den tar lite väl lång tid att installera för vad den innehåller, och så nollställer den förstås lite smågrejer som man inte får pilla på enligt Microsoft.

Permalänk
Medlem

Kan man installera den från iso-fil annars? Tänkte formatera datorn idagarna