Permalänk

overhead shooters

finns det några bra overhead shooters?
spel där man bara matar på med skott och projektiler mot horder utav fiender? uppgradera vapen, gärna lite rpg så man får utveckla sin karaktär.
skjuta zombies, människor, aliens, whatever, spelar mindre roll.
inge melee, utan bara shooters.

jag kommer säkert att känna igen en hel del utav de ni nämner då jag spelat en hel del, men ni kanske har något spel på lager som man missat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Antar att du menar "top down" shooter. Det enda jag kommer ihåg att jag har spelat är "Alien Swarm". Det verkar vara gratis på Steam

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Antar att du menar "top down" shooter. Det enda jag kommer ihåg att jag har spelat är "Alien Swarm". Det verkar vara gratis på Steam

jaha, jag har alltid trott att de kallas för overhead shooter :), ok, då vet jag.
alien swarm har jag spelat tyvärr

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Permalänk
Medlem

Crimson Land, Brigador, Neon Chrome, Helldivers, Alienation, Enter The Gungeon, Nex Machina, Nuclear Throne.

Sidescrolling shooters och Bullet Hell shooters är ju lite snarlika. Några exempel är Ikaruga, Geometry Wars, Super Stardust, Resogun, Luftrausers.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk

tack för tippset, har dock spelat och gillade det inte speciellt mycket.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Goedendag:

Crimson Land, Brigador, Neon Chrome, Helldivers, Alienation, Enter The Gungeon, Nex Machina, Nuclear Throne.

Sidescrolling shooters och Bullet Hell shooters är ju lite snarlika. Några exempel är Ikaruga, Geometry Wars, Super Stardust, Resogun, Luftrausers.

underbar lista, tack, kände bara igen 1 utav dem. synd bara att alienation bara fanns på ps4 och jag kanske skulle ha varit lite mer specifik till vilken plattform jag söker spel till, my bad. jag söker till enbart PC

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag lägger till en annan twin stick shooter: Assault Android Cactus.

Permalänk
Medlem

Kolla in The Binding of Isaac. Lite speciellt men också helt underbart!

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Jag lägger till en annan twin stick shooter: Assault Android Cactus.

såg bra ut, tack för tippset.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Squish:

Kolla in The Binding of Isaac. Lite speciellt men också helt underbart!

lite speciellt var förnamnet, zelda meets shooter

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kan också tipsa om arkad-klassikern Smash TV och spelet Heavy Burger som är inspirerat av det. Smash TV går att spela i webbläsaren på archive.org.

https://archive.org/details/arcade_smashtv
Kontroller: ESDF och IJKL. Start-knappen för spelare 1: 1. Meny: tabb-tangenten.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Dead Nation var himla skoj när det kom så tänkte tipsa om det, men det var tydligen exklusivt för Playstation

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av haijen:

Dead Nation var himla skoj när det kom så tänkte tipsa om det, men det var tydligen exklusivt för Playstation

jepp, PS exklusive och ett utav mina favorit spel på PS3.
jag vet att det inte finns till PC, men EXAKT så vill jag att det ultimata shootern ska se ut och exakt i den stilen letar jag efter.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Provade ett gratis spel på Steam idag och vart faktist mäkta förvånad. Det var faktist rätt trevligt.
RPG/Rogue-like vid namn "Shades of Rayna"

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Avstängd

Skulle Serious Sam 4 kunna vara något för dig?

https://store.steampowered.com/app/257420/Serious_Sam_4/

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jepp, PS exklusive och ett utav mina favorit spel på PS3.
jag vet att det inte finns till PC, men EXAKT så vill jag att det ultimata shootern ska se ut och exakt i den stilen letar jag efter.

Alienation från Housemarque (som gjorde Dead Nation) om du har en PS4. Det är sjukt kul. Co-op (4 spelare) Tre klasser, man levlar, sätter ut skills och samlar gear (som i Diablo) osv. 79/100 på Metacritic.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4