Permalänk
Medlem

Leverans på måndag för min del också. Gör iofs inget för min del, hela helgen är redan planerad till annat
Men är väldigt taggad på Ratchet and clank!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

I Ratchet o Clank om jag väljer prestanda med raytracing så ställer TVn om sig till 1080p trots att jag ställt in 4k på själva consolen. Nån som får lika? Bugg eller?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Gå förbi en butik och köp det, använd ångerrätten på den från NoN.

*Gråter på västvärmländska*

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Fick just SMS från Budbee att Power packar mina varor. Med väldigt mycket tur så kanske det hinner komma fram. 😬

Edit: Det gjorde det!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Rivet ftw!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag spelar på 1080p tv och performance rt känns jäkligt fint alltså. På min tv känns det som det läget har alla fördelar och knappt några nackdelar.

Vad tycker ni? Och kör ni 4k tv?

Permalänk
Konsolgrävare

"From legendary game creator Hideo Kojima comes a genre-defying experience, now expanded and remastered for the PlayStation 5 console in this definitive Director’s Cut. More info coming soon."

Diggar Metal Gear Solid flörten

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Elden Ring kommer ut 21 januari 2022. Från Fromsoftware, skaparna av b.la. Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne och Sekiro.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Squallie:

Jag spelar på 1080p tv och performance rt känns jäkligt fint alltså. På min tv känns det som det läget har alla fördelar och knappt några nackdelar.

Vad tycker ni? Och kör ni 4k tv?

Om du kör på en 1080p skärm så finns det ingen anledning att köra någon annan setting än Performance RT.

Om man har en 4K skärm så blir det lite svårare att bestämma sig. Får se när jag får hem spelet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Deviation Games signs with PlayStation to develop a new original IP

https://blog.playstation.com/2021/06/10/deviation-games-signs...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

"From legendary game creator Hideo Kojima comes a genre-defying experience, now expanded and remastered for the PlayStation 5 console in this definitive Director’s Cut. More info coming soon."

https://youtu.be/bMMerKMUIQw

Diggar Metal Gear Solid flörten

Ska vi tro det blir en gratis uppgradering eller köpte jag Death Stranding till PS4 för 99:- helt i onödan?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig så såg Elden Ring ganska rätt gammalt ut. Inte vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2022.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Om jag ska vara ärlig så såg Elden Ring ganska rätt gammalt ut. Inte vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2022.

From Software spel ser alltid väldigt tråkiga ut med texturer som ser ut att vara från slutet av PS3 eran.

Men det spelar mindre roll för folk som älskar deras spel och har väldigt kul medans dom spelar.
Personligen gillar jag inte den sortens spel men tycker det är kul att kolla på streams/youtube.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Elden Ring kommer ut 21 januari 2022. Från Fromsoftware, skaparna av b.la. Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne och Sekiro.

https://www.youtube.com/watch?v=E3Huy2cdih0&ab_channel=BANDAI...

Gillar vad jag ser, kul att äntligen får se något mer gameplay-aktigt, även om det var för mycket fokus på knepiga monster de tagit fram. Men samtidigt borde GRRM fokusera på att få klart sista Song of Fire and Ice-boken. Tiden är inte på hans sida.

Hoppas på bra pris på Sekiro, varit sugen på att köpa sen lanseringen men ville vänta ett lite lägre pris men fastnat på samma pris på Steam.

Sedan hade jag gärna sett en remaster av 3D Dot Game Heroes, underskattat FROM-spel.

Edit: Och förstås ett slut på vår Bloodborne Limbo. Enhancements eller remaster. Vi behöver en officiell bättre version! Hade nästan hellre haft det än Elden Ring ärligt talat. Men som alltid, "Why not both?"

Permalänk
Medlem

Se där! Jag verkar få Ratchet & Clank i brevlådan redan idag!

Beställde online från Elgiganten för några dagar sen.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

"From legendary game creator Hideo Kojima comes a genre-defying experience, now expanded and remastered for the PlayStation 5 console in this definitive Director’s Cut. More info coming soon."

https://youtu.be/bMMerKMUIQw

Diggar Metal Gear Solid flörten

Det är är instaköp för min del! Älskade spelet och trots 90+ timmar i speltid vill jag spela mer! Vore dock gött om jag kunde importera sparfilen och jag undrar hur han "vågar" dra MGS referenser hela tiden? Kul oavsett och spännande, som alltid när Kojima är i farten

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pinkified:

Det är är instaköp för min del! Älskade spelet och trots 90+ timmar i speltid vill jag spela mer! Vore dock gött om jag kunde importera sparfilen och jag undrar hur han "vågar" dra MGS referenser hela tiden? Kul oavsett och spännande, som alltid när Kojima är i farten

Han var ju med och skapade IP't. Konflikten med Konami i åtanke så har han nog rätt att hinta till sitt förflutna i spelvärlden, får man ju hoppas.

Sedan ryktas det om att Konami kan komma att licenseiera ut de IP'n de äger: https://www.thegamer.com/konami-metal-gear-solid-ip-licensing...

Hade varit riktigt kul att se Kojima åter börja arbeta med Metal Gear, även om det bara skulle vara under licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ska vi tro det blir en gratis uppgradering eller köpte jag Death Stranding till PS4 för 99:- helt i onödan?

Gjorde precis samma sak. Hoppas på gratis jag också.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Han var ju med och skapade IP't. Konflikten med Konami i åtanke så har han nog rätt att hinta till sitt förflutna i spelvärlden, får man ju hoppas.

Sedan ryktas det om att Konami kan komma att licenseiera ut de IP'n de äger: https://www.thegamer.com/konami-metal-gear-solid-ip-licensing...

Hade varit riktigt kul att se Kojima åter börja arbeta med Metal Gear, även om det bara skulle vara under licens.

Jo är fullt medveten om hans förflutna har lekt med tanken att han skulle ta något Konami-jobb på egna villkor när de lånar ut sina IPs men vet inte om han skulle vilja göra det. Å andra sidan känner jag honom inte, hade varit gött om han gjorde något mer med Metal Gear och gav det ett mer värdigt avslut än Phantom Pain (som var ett bra spel men styckat storymässigt).

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pinkified:

Jo är fullt medveten om hans förflutna har lekt med tanken att han skulle ta något Konami-jobb på egna villkor när de lånar ut sina IPs men vet inte om han skulle vilja göra det. Å andra sidan känner jag honom inte, hade varit gött om han gjorde något mer med Metal Gear och gav det ett mer värdigt avslut än Phantom Pain (som var ett bra spel men styckat storymässigt).

Håller med dig helt, har egentligen dålig koll så vet inte ens hur han ser på Metal Gear idag. Metal Gear: Survive var inte mycket till Metal Gear, men totalt värdelöst var det heller inte, men visade med all önskvärd övertydlighet att utan Kojima, ingen Metal Gear.

Älskar personligen PP, brukar byta avatar när jag snubblar på ett nytt spel jag riktigt gillar, innan denna var det Witcher 3. Outer Heaven forever!

PP's avsaknad av slut, även om slutet samtidigt är början på hela Metal Gear-serien är inte riktigt värdig. Mycket knöts ihop, många trådar är kvar. Och suget efter mer. PP slog rätt för mig på ett sätt få andra spel faktiskt gjort, och jag vill gärna se mer. "Big Boss"-titlarna hade jag gärna sett att remastras, speciellt de för PSP men även Snake Eater. Mästerverk.

Spelade igenom Death Stranding förra sommaren, har tänkt återvända en gång till spelet. Köpte spelet till PS4 men det var först med PC-släppet jag egentligen kom någon vart. Är uppgraderingen gratis blir det tillslut att spela igenom även på PS5. Underskattat spel, gillar man Kojima så är Death Stranding något man bör titta närmare på iallafall.

Men ja... Metal Gear! Kojima! Vill-ha-mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Håller med dig helt, har egentligen dålig koll så vet inte ens hur han ser på Metal Gear idag. Metal Gear: Survive var inte mycket till Metal Gear, men totalt värdelöst var det heller inte, men visade med all önskvärd övertydlighet att utan Kojima, ingen Metal Gear.

Älskar personligen PP, brukar byta avatar när jag snubblar på ett nytt spel jag riktigt gillar, innan denna var det Witcher 3. Outer Heaven forever!

PP's avsaknad av slut, även om slutet samtidigt är början på hela Metal Gear-serien är inte riktigt värdig. Mycket knöts ihop, många trådar är kvar. Och suget efter mer. PP slog rätt för mig på ett sätt få andra spel faktiskt gjort, och jag vill gärna se mer. "Big Boss"-titlarna hade jag gärna sett att remastras, speciellt de för PSP men även Snake Eater. Mästerverk.

Spelade igenom Death Stranding förra sommaren, har tänkt återvända en gång till spelet. Köpte spelet till PS4 men det var först med PC-släppet jag egentligen kom någon vart. Är uppgraderingen gratis blir det tillslut att spela igenom även på PS5. Underskattat spel, gillar man Kojima så är Death Stranding något man bör titta närmare på iallafall.

Men ja... Metal Gear! Kojima! Vill-ha-mer!

Haha vafan, jag har ju sett din avatar flera gånger i forumet och den känns så naturlig att jag inte övervägt att det är från Metal Gear men syns tydligt om man bara tittar Håller med det du skriver, just PSP-spelen får gärna remastras!

Har spelat igenom DS på PS4 Pro och kommit några kapitel in på PC (jävlar vilken fantastisk "port"!) men spelar gärna mer på PS5. Blir intressant att se hur Kojima använder Dualsense för med tanke på hur han använde kontroller i MGS redan 1998 (tänker på massagen man får i fängelset) och Psycho Mantis i Twin Snakes (skrattade högt när han flyttade min kontroll med sin tankekraft) så kommer han säkerligen utnyttja kontrollen till fullo.

Just DS är en av mina bästa spelupplevelser, kom ut samma år som jag fick mitt första barn så jag var redan i en känslomässig berg och dalbana som kryddade storyn. Sen att springa runt och bygga linbana i bergen är så fridfullt att all stress försvinner, tills man ska upp på en bergstopp och pricka in exakt rätt punkt för att få kontakt med övriga stationer.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Om du kör på en 1080p skärm så finns det ingen anledning att köra någon annan setting än Performance RT.

Om man har en 4K skärm så blir det lite svårare att bestämma sig. Får se när jag får hem spelet

Jag har en 77 CX och jag kör performance RT. Jag skiftade mellan Fidelity & Perfomance RT, och visst, Fidelty ser jävligt cleant ut men i ett spel med så mycket rörelse så vill (i alla fall) jag ha 60 fps! Och det ser helt otroligt ut även fast det inte är 4k.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bankai:

Jag har en 77 CX och jag kör performance RT. Jag skiftade mellan Fidelity & Perfomance RT, och visst, Fidelty ser jävligt cleant ut men i ett spel med så mycket rörelse så vill (i alla fall) jag ha 60 fps! Och det ser helt otroligt ut även fast det inte är 4k.

Blir nog det för min del också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Lite off topic men dom visade upp nya Tesla Modell S Plaid imorse. Bilen har PS5 Performance och dom visade upp en kontroll och när dom spelade cyberpunk i bilen. Rätt galet.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Så där, klar med Yuffie DLCn, just i tid för Ratchet som borde dyka ner i brevlådan när som helst.

Det var kul! Ganska kort men är ju DLC så inte så förvånad. Fort Condor minigamet tyckte jag var förvånansvärt roligt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag har en 77 CX och jag kör performance RT. Jag skiftade mellan Fidelity & Perfomance RT, och visst, Fidelty ser jävligt cleant ut men i ett spel med så mycket rörelse så vill (i alla fall) jag ha 60 fps! Och det ser helt otroligt ut även fast det inte är 4k.

Jag provade 30fps läget snabbt och det är för mig helt obegripligt hur någon kan vilja köra den smörjan, och att utvecklarna sätter det som default. Måste nästan se sämre ut på min TV än det gör på andras TV, det är nästan ospelbart på min. (Panasonics sista top end plasma ZT60)
Spelar ingen roll om det läget vore 12K och min TV hade 12K jag skulle aldrig spela det ändå.

Jag hörde att Performance RT läget ligger oftast runt 1440p? Om upplösning och RT är enda skillnaden mellan det läget och Performance läget så är det inte konstigt att jag föredrar Performance RT. 1440p räcker långt, speciellt på 1080p TV hah. Men i Miles Morales var det ju fler saker som skiljde så tänkte att det kanske var så här med.

Permalänk
Medlem

Är det någon bugg i Ratchet och Clank? Jag kan inte välja svenska som språk utan bara text på kroatiska?? Någon som har samma problem? Lösning på detta?

Edit : jag har köpt fysisk version fr Elgiganten och det står svenskt tal på omslaget .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokopuff:

Är det någon bugg i Ratchet och Clank? Jag kan inte välja svenska som språk utan bara text på kroatiska?? Någon som har samma problem? Lösning på detta?

Edit : jag har köpt fysisk version fr Elgiganten och det står svenskt tal på omslaget .

Jag har samma version och samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag provade 30fps läget snabbt och det är för mig helt obegripligt hur någon kan vilja köra den smörjan, och att utvecklarna sätter det som default. Måste nästan se sämre ut på min TV än det gör på andras TV, det är nästan ospelbart på min. (Panasonics sista top end plasma ZT60)
Spelar ingen roll om det läget vore 12K och min TV hade 12K jag skulle aldrig spela det ändå.

Jag hörde att Performance RT läget ligger oftast runt 1440p? Om upplösning och RT är enda skillnaden mellan det läget och Performance läget så är det inte konstigt att jag föredrar Performance RT. 1440p räcker långt, speciellt på 1080p TV hah. Men i Miles Morales var det ju fler saker som skiljde så tänkte att det kanske var så här med.

Håller med. Kan inte ens tänka på hur snyggt spelet är i 30 fps läget, för allt känns så laggigt bara.